woro_woro Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Witam, dzis pojechalem na nabicie klimy. Normalnie przy starcie A/C wlaczaly sie oba wentylatory, sprezarka nie startowala. Pomyslalem ze nie ma gazu to nie startuje. No to pojechalem nabic. Faktycznie 35g czynnika chlodzacego - od dawna nie zagladane do klimy. No dobra - nabili. Prosze uruchomic silnik, klimatyzacje... I d*pa. Wiatraki nie kreca. Sprezarka sie zalacza i wylacza po 5s. Gruba rurka robi sie natychmiast zimna ale zaraz sie sprezarka wylacza. Koles twierdzi, ze problem jest z elekrtyka. Ze jak wyeliminuja problem z wentylatorem to sprezarka bedzie chodzic. Przed samym wjazdem na warsztat sprawdzilem, ze wiatraki kreca (podwyzszone obroty silnika i charakterystyczny szumek). Od czego zaczac (bezpieczniki sprawdzilem). Co moge zrobic samemu zanim mnie skasuja? Nie mam garazu, kanalu no i slaby ze mnie mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Od czego zaczac (bezpieczniki sprawdzilem). Co moge zrobic samemu zanim mnie skasuja Poprosić drugą osobę i sprawdzić czy dochodzi napięcie na wentylatory po przez miernik lub też kontrolkę tz. ty sprawdzasz , a druga osoba włącza klime. no i slaby ze mnie mechanik. To jak chcesz samemu to naprawić ? To będzie raczej sprawa elektryczna niż mechaniczna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Może przekaźnik się skleił?Zn.styki.Dostaje zasilenie ale cewka nie ma"siły"złapać styków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Ja bym tam złamanego grosza nie dał, gdybym odstawił dobre auto a odebrał z defektem. Wymagałbym udowodnienia, że awaria nastąpiła na skutek normalnego zużycia materiału a nie ich błędu. Mogli uszkodzić kabel, mógł paść też przekażnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 wentylatory będą startować razem z kompresorem, sprawdz czujnik ciśnienia w chłodnicy klimy. Jeśli coś nie działa to nie będzie załączać kompresora i wentylatorów. Sprawdz też przekaźnik wentylatorów (obok akumulatora gdzieś) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 A jak dobrze silnik ciepły to włącza się wentylator chłodnicy?Bo jak tak to faktycznie coś ci chłopaki w serwisie sknocili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 No tak - tylko ze ja im na rece patrzylem! Facet podlaczyl do zaworu klimy caly sprzet, sprawdzil cisnienie, wytworzyl proznie i zaczal nabijac. Wtedy kazal mi uruchomic silnik i wlaczyc lkime na maksa. Tak jak przedtem wlaczaly sie tylko wentylatory (silnik na jalowym wskakiwal gdzies na jakies 1k rpm) tak teraz jest cisza. Widzialem ze nic koles nie grzebal. Teraz wentylatory sie nie zalaczaja, a sprezarka startuje i za moment gasnie, pozniej znow startuje i gasnie. Wentylatory stoja, i moge nimi krecic. Dzis pomierze napiecia na nie podawane. Jesli nie bedzie napiecia, pojde po kablu do gory i postaram sie pomierzyc kabel - czy przewodzi. Co jeszcze moge zrobic dysponujac tylko miernikiem i zestawem bezpiecznikow. Aha - ciekawe. W puszce pod maska mam 2 miejsca na 40A bezpieczniki (radiator fan 1 i 2). Ale tylko 1 byl wsadzony. Jakim sposobem krecily mi sie 2 wentyle? Wlozylem bezpiecznik w brakujace miejsce ale dalej d*pa. Sprawdzilem tez bezpieczniki w kabinie (Air Cond). Tez caly. No nic bede szukac. Jak macie jakies sugestie - bede wdzieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 przekaźnik przekaźnik przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Ja pier.... prawie mi sie zagotowal jak stalem w korku. Nie kreca wentyle. Sprawdze napiecie, ale preadopodobnie tak jak mowicie, to przekaznik. Teraz mam pytanie: czy w ogole to sie naprawia, a podejrzewam ze nie, wiec ile takie cos kosztuje? Nie chce wyjsc na kolesia, ktoremu kaza zaplacic i zaplaci. Dzieki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 dobierzesz od czegos w razie czego, jak dobrze znajdziesz to za darmo Ci ktos da, moze za kilka zlotych znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 przeczyść nóżki tych bezpieczników pod maską!!! Takie jaja są w primkach ze światłami tam są 2 bezpieczniki i czasami śniedzieją układ głupieje, żader "elekrtyk" tego nie dojdzie a najpierw rozbebeszy pół instalacji za ładną kasę. nawet jak ładnie wyglądają pojedź je papierkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Możesz kupić byle jaki przekaźnik razem z podstawką i dorobić kabelki.A najproście dać osobnym przewodem 12V na went i wiesz co się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.