Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysoka temperatura płynu chłodzącego N 14 ??


Gość kaza1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem z wysoką temperaturą płynu chlodzącego.Podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator a płynu jest ful.Aby podczas jazdy mi się nie zagotował ,byłem zmuszony zwiększyć obieg przez nagrzewnice i tym samym temperatura opadla ,ale w środku miałem saune.Co może być powodem??,czy czasem nie do końca otwarty termostat??.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. pójdę sprawdzić.Ale jak będą ciepłe przewody na zasilaniu i odpływie z chłodnicy to wiadomo że termostat otworzył ,tylko nie wiadomo czy otwiera na maxa??A co do chłodnicy to czym ją przepłukać ,jakim środkiem aby mi z niej nie zrobiło się sitko???.A gdzie jest umiejscowiony termostat w N 14 ??i czy jest problem aby go wymontować i sprawdzić jak otwiera??.Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej połączyć dwie metody: fizyczną i chemiczną. W ramach pierwszej trzeba przepłukać chłodnicę bardzo silnym strumieniem wody np z dobrego węża ogrodowego w kierunku przeciwnym do normalnego przepływu tzn od dołu do góry. Jak to nie wystarczy, trzeba zalać chłodnicę środkiem służącym do rozpuszczania osadów z kamienia kotłowego, byle środek ten był wyraźnie opisany jako bezpieczny dla części aluminiowych.

 

Oprócz tego trzeba też przepłukać chłodnicę z zewnątrz silnym strumieniem wody w kierunku przeciwnym do kierunku normalnego przepływu powietrza przez nią. Jak była nigdy tak nie płukana, wyjdzie z niej tyle syfu, że aż strach :)

 

Po tych trzech zabiegach można oczekiwać że chłodnica będzie w stanie nienajgorszym. Licz się z tym że mogą się pojawić drobne nieszczelności które dotąd były zapchane od wewnątrz osadami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj robiłem akcje z tą chłodnicą i jak na razie to ona jest górą.Nie poddaje się moim zabiegom jej udrożnienia Z zewnątrz ją dokładnie umyłem ,i syfu było co nie miara.Kupiłem taki środek o nazwie Prestone Super radiator Flush—kosztował prawie 20 zł i mogę śmiało powiedzieć że te pieniądze wyżucilem po prostu w błoto.Badziwie i tyle.Wpuscilem to do obiegu i zero efektu.Kupilem również Kamikx do rozpuszczania kamienia,i po robieniu plukanek ,sporo z chłodnicy mi fusów zeszło ,nie mniej praktycznie jestem po tej batalii w punkcie wyjścia bo chłodnica się nie poddaje i nadal prawie jej polowa jest przypchana.Czy macie jeszcze jakieś skuteczne wynalazki ,aby ten korek odpuścil!!!??.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Ja zawsze czajniki odkamieniam gotując w nich ocet i to pomoaga elegancko. Mozna by bylo sprobowac wlac zagotowany gorący ocet pare razy ale nie wiem jak to zadziala na chlodnice (aluminium).

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc i w tej walce z chłodnicą był również i ocet.I troche puścila,ale w dalszym ciągu spori segmentów jest nie drożnych.Wszystko przeplukałem kilkakrotnie wodą i zobacze jak to wszystko działa w eksplatacji.Jak będzie plyn ponowni e się grzał ,ponad miare ,to niew pozostaje mi nic innego jak zalatwienie sobie calkowicie sprawnej chlodnicy.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie może lepiej sprawić sobie nową chłodnicę ? Bo kiedyś będzie upał, pojedziesz w góry i zgrzejesz silnik. Jak się dobrze poszuka to nie jest aż taki wydatek. Ja ostatnio kupiłem we Wrocławiu nową chłodnicę za jedyne 210 zł (starą rozwalił kamień który wystrzelił spod kół auta). Wprawdzie od primery, ale dość łatwo udało mi sie ją dopasować do sunny. Sprawuje się świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj robiłem akcje z tą chłodnicą i jak na razie to ona jest górą.Nie poddaje się moim zabiegom jej udrożnienia Z zewnątrz ją dokładnie umyłem ,i syfu było co nie miara.Kupiłem taki środek o nazwie Prestone Super radiator Flush—kosztował prawie 20 zł i mogę śmiało powiedzieć że te pieniądze wyżucilem po prostu w błoto.Badziwie i tyle.Wpuscilem to do obiegu i zero efektu.Kupilem również Kamikx do rozpuszczania kamienia,i po robieniu plukanek ,sporo z chłodnicy mi fusów zeszło ,nie mniej praktycznie jestem po tej batalii w punkcie wyjścia bo chłodnica się nie poddaje i nadal prawie jej polowa jest przypchana.Czy macie jeszcze jakieś skuteczne wynalazki ,aby ten korek odpuścil!!!??.Pozdrawiam
spróbuj sodą kaustyczną napewno pomoże tylko uważaj żebyś nie poparzyl sobie skóry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość boris.blank

Stężony kwasek cytrynowy zmięszany z gorącą wodą jest Numero Uno lub przepis z Małego Podręcznika Kierowcy.

10litrów wody i 0.5litra stęzonego kwasu solnego mięszamy razem i dodajemy 15gramów urotropiny (dostępna w aptece lub inaczej jest to paliwo stałe turystyczne).

 

Zalewacie tym silnik i uruchamiacie, zagrzać do 40oC. Spuścić płyn po 15minutach.

 

Potem robicie roztwór 10litrów wody i 20gramów sody oczyszczonej i zalewacie silnik.

Zagrzać do 60oC i spuścić. Wypłukać układ czystą wodą.

i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...