Gość pir Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Witam, niestety mialem pecha i strzelil mi pasek rozrzadu w silniku disla 2.0. Czy ktos z was moze doradzic co teraz ? Czy ktos moze wie jak to jest w tych silnikach czy zawory sie pokrzywily jesli probowalem potem zapalic auto ? Slyszalem ze sa dwa rodzaje silnikow (nie niesanowskich tylko generalnie) jedne maja odstep miedzy zaworami tak ze sie nic nie stanie nawet jak sie pasek urwie, a drugie nie maja i automatycznie niszczy sie caly rozrzad, bo obijaja tloki. Jesli ktos ma doswiadczenie w tym temacie bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 W silnikach diesla, ze względu na wysoki stopień sprężania, tłok w GMP jest tak blisko głowicy, że nie ma szans by po urwaniu paska rozrządu w czasie pracy silnika, nie doszło do kolizji z zaworami. Niestety, jeśli Tobie się to zdarzyło, na pewno do takiej kolizji doszło. Teraz trzeba silnik rozebrać, ocenić stopień zniszczeń i decydować czy są szanse to naprawić, czy bardziej sie opłaca wymieniać silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 czy zawory sie pokrzywily jesli probowalem potem zapalic auto ? Pokrzywiły. I to jeszcze przed twoją próbą ponownego uruchomienia. Mało tego, same zawory, to optymistyczny wariant. W większości przypadków lecą jeszcze popychacze, wałek rozrządu, a nawet i prowadnice zaworów. Niekiedy to i tłokom oraz kadłubowi się dostanie. Kondolencje. :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pir Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 w takim razie moge napisac tylko tyle, ze pasek prawdopodobnie wytrzymal okolo 270 tys, bo ostatnia wymiana byla przy 170, a mam okolo 440 tys, w sumie to od pewnego czasu zauwazylem ze troszke dymi jak wiecej mocno naciskam na gaz, wiec moglo to byc spowodowane tym, ze byl juz naderwany i przeskoczyl o kilka zebow, w poniedzialek auto idzie do warsztatu zobacze co mi powiedza, postaram sie zrelacjonowac ewentualna naprawe i zwiazane z tym koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 pasek prawdopodobnie wytrzymal okolo 270 tys, To nie łańcuch rozrządu żeby tyle wytrzymał zalecana wymiana paska to chyba 50kkm tak czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baryla Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 zawory pokszywily sie na 100% w moim tez strzelil pasek :/ doszedlem do wniosku ze lepiej sie oplaca wymienic silnik, tak zrobilem i jestem zadowolony co do przeskoku paska o jeden zabek to tez mialem taki przypadek w tym silniku zaczol dymic mulic i silnik zaczol bardzo klekotac no ale na szczescie nic sie nie stalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boris.blank Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Miałem tak w Y10 1.7D - pękł pasek i tłoki przybębniły w zawory. Głowica zrobiona za 300zł i śmiga jak nówka. W/g mnie lepiej robić niż kupować drugi silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marud Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Kolego, sam sobie zawiniłeś bo pasek nie wytrzyma takiego przebiegu. Nie można oszczędzać na nierządzie bo potem takie właśnie historie wychodzą. To jest dezel więc zawory na 100% spotkały się z tłokami. Pasek trzeba wymieniać tak jak pisze producent w książeczce a nawet jakieś 15 tysi wcześniej a nie zasadą bo może uda mi się przejechać jeszcze kilka kilometrów. Oby główka Ci nie popękała. pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pir Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 @marud: oczwyiwscie masz racje, auto mialo 3 kierowcow i kazdemu sie wydawalo, ze ktos inny sie takimi rzeczami zajmuje, auto jest juz u mechanika i zobaczymy co mi powie, a post niech bedzie przestroga dla innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość homan Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 pasek się wymienia co 100 ale lepiej co 80, a silnik w sumie na złom, lepiej kupić uzywany niż naprawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.