Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

urwany pasek rozrzadu Sunny Y10 2.0 diesel


Gość pir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

niestety mialem pecha i strzelil mi pasek rozrzadu w silniku disla 2.0. Czy ktos z was moze doradzic co teraz ? Czy ktos moze wie jak to jest w tych silnikach czy zawory sie pokrzywily jesli probowalem potem zapalic auto ? Slyszalem ze sa dwa rodzaje silnikow (nie niesanowskich tylko generalnie) jedne maja odstep miedzy zaworami tak ze sie nic nie stanie nawet jak sie pasek urwie, a drugie nie maja i automatycznie niszczy sie caly rozrzad, bo obijaja tloki. Jesli ktos ma doswiadczenie w tym temacie bardzo prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach diesla, ze względu na wysoki stopień sprężania, tłok w GMP jest tak blisko głowicy, że nie ma szans by po urwaniu paska rozrządu w czasie pracy silnika, nie doszło do kolizji z zaworami. Niestety, jeśli Tobie się to zdarzyło, na pewno do takiej kolizji doszło. Teraz trzeba silnik rozebrać, ocenić stopień zniszczeń i decydować czy są szanse to naprawić, czy bardziej sie opłaca wymieniać silnik :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zawory sie pokrzywily jesli probowalem potem zapalic auto ?

 

Pokrzywiły. I to jeszcze przed twoją próbą ponownego uruchomienia. Mało tego, same zawory, to optymistyczny wariant. W większości przypadków lecą jeszcze popychacze, wałek rozrządu, a nawet i prowadnice zaworów. Niekiedy to i tłokom oraz kadłubowi się dostanie. Kondolencje. :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie moge napisac tylko tyle, ze pasek prawdopodobnie wytrzymal okolo 270 tys, bo ostatnia wymiana byla przy 170, a mam okolo 440 tys, w sumie to od pewnego czasu zauwazylem ze troszke dymi jak wiecej mocno naciskam na gaz, wiec moglo to byc spowodowane tym, ze byl juz naderwany i przeskoczyl o kilka zebow, w poniedzialek auto idzie do warsztatu zobacze co mi powiedza, postaram sie zrelacjonowac ewentualna naprawe i zwiazane z tym koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory pokszywily sie na 100% w moim tez strzelil pasek :/ doszedlem do wniosku ze lepiej sie oplaca wymienic silnik, tak zrobilem i jestem zadowolony :D co do przeskoku paska o jeden zabek to tez mialem taki przypadek w tym silniku zaczol dymic mulic i silnik zaczol bardzo klekotac no ale na szczescie nic sie nie stalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

Miałem tak w Y10 1.7D - pękł pasek i tłoki przybębniły w zawory. Głowica zrobiona za 300zł i śmiga jak nówka. W/g mnie lepiej robić niż kupować drugi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sam sobie zawiniłeś bo pasek nie wytrzyma takiego przebiegu. Nie można oszczędzać na nierządzie bo potem takie właśnie historie wychodzą. To jest dezel więc zawory na 100% spotkały się z tłokami. Pasek trzeba wymieniać tak jak pisze producent w książeczce a nawet jakieś 15 tysi wcześniej a nie zasadą bo może uda mi się przejechać jeszcze kilka kilometrów. Oby główka Ci nie popękała.

 

 

pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marud: oczwyiwscie masz racje, auto mialo 3 kierowcow i kazdemu sie wydawalo, ze ktos inny sie takimi rzeczami zajmuje, auto jest juz u mechanika i zobaczymy co mi powie, a post niech bedzie przestroga dla innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...