Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

problem z żarówkami H4


Guest n15_krk
 Share

Recommended Posts

Guest n15_krk

Dzisiaj znowu spalila mi sie H4 :( Jezdzilem na Philips Ultra Blue, potem na jakis zenonach... Nic sie nie dzialo, dopoki nie zrobilo sie zimniej. Pala sie po miesiacu. I teraz nie jestem pewien czy to jakis problem elektroniczny czy wszystkie te H4 sa nic nie warte :? Poprzedni wlasciciel auta mowil ze od nowosci mial problemy, ale nie co miesiac! W ASO stwierdzili ze wszystko jest ok... Moze mi ktos polecic jakies dobre zarowki..

 

z gory dzieki,

bylbym wdzieczny jakby ktorys z uzytkownikow N15 mogl napisac jak u niego wyglada sprawa

 

aha, montowal ktos moze xenon z przetwornica do N15ki?

 

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

tak to jest z tymi "niebieskimi" zarowkami min. z zenonami i philipsami! Zeby osiagnac jasniejsze swiatlo, bardziej zblizone do dziennego w zarowce musi zostac wytworzona o wiele wyzsza temperatura dlatego tego typu zarowki maja mala trwalosc i szybko sie przepalaja, szczegolnie przy takich mrozach.

Takze z elektryka napewno wszystko w pozadku :)

Wloz normalne zarowki albo np. Vision Plus (chyba Philips) nie sa niebieske ale daja o wiele mocniejsze i jasniejsze swiatlo i przede wszystkim sa bardzo trwale. Sam jezdze na takich od 2,5 roku i zadna mi sie nie przepalila.

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki
tak to jest z tymi "niebieskimi" zarowkami min. z zenonami i philipsami! Zeby osiagnac jasniejsze swiatlo, bardziej zblizone do dziennego w zarowce musi zostac wytworzona o wiele wyzsza temperatura dlatego tego typu zarowki maja mala trwalosc i szybko sie przepalaja, szczegolnie przy takich mrozach.

Takze z elektryka napewno wszystko w pozadku :)

Wloz normalne zarowki albo np. Vision Plus (chyba Philips) nie sa niebieske ale daja o wiele mocniejsze i jasniejsze swiatlo i przede wszystkim sa bardzo trwale. Sam jezdze na takich od 2,5 roku i zadna mi sie nie przepalila.

 

Moim zdaniem wyżyłowane żarówki to te co dają 30, 50% światła więcej. Ja jeżdzę na niebieskich philipsach i jest oki. Co prawda dopiero dwa miechy i aby jak najdłużej. A temp. jest wyższaale i gaz w środku inny.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki

Gaz jest inny, żeby było bielsze światło i temp żarówki mniejsza. W chińszczyźnie jest gaz jak w zwykłych i szkło niebieski a i inne żarniki - efekt taki: wypala się środek reflektora (odbłyśnik), rozpadają sie kostki zasilające bo temp wysoka i efekt świetlny kichawy, wizualny może komuś się podoba.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
....no i gaz w srodku inny = nietrwale zarowki.
to prawda te niby xenony siweca krotko, ktos na zlocie opowaidal ze wypalil mu sie klosz w n15 nie pamietam nicku ale biala almerka ladna chyba 3d
Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

To ja wspominałem i ostrzegałem zarówno na forum jak i na spotach przed żarówkami a'la xenon, które narobiły krzywdy moim lampom, które potem musiałem wymienić na nowe :(

 

Kolego Michalll, to że Philips ma żarówkę Blue Vision nie oznacza że jest ona do d.....py, to samo tyczy się Osram Cool Blue, Hella Blue Light itd, bo one mają niebieskie szkło żarówki ale świecą czystym białym i te żarówki o standrtowej mocy 60/55 nie zrobią krzywdy naszym lampom, bo według producenta wytwarzają one ok 20% światła wiecej.

A np. Vision plus o których piszesz wytwarzają nawet do ok 50% wiecej mimo tego że szkło żarówki jest białe, to także świeci na biało ale wytwarza wiecej swiatła niż ta niebieska o której piszesz że jest zła....

Ja używam teraz Osram Cool Blue i na inne nie zamienię, wcześniej miałem (Philips Blue Vision, Osram Silverstar, ale nie spełniały moich oczekiwań) a Cool Blue świecą super, nawet jazda nocą jest przyjemna.

 

A co do tego częstego przepalania się to według mnie przyczyna leży w intalacji elektrycznej, bez przesady aby żarówkę wymieniać raz w miesiącu, nawet te wyżyłowane żarówki spokojnie powinny wytrzymać ok 12 miesięcy.

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki

Jeszcze mi przyszło do głowy, że może lampa lub mocowanie żarówki ma luzy i występują zaduże drgania i od tego się przepalają.

Bądź jak kolega wspomniał elektryka: napięcie trzeba zmierzyć jakie dochodzi do lampy napięcie, jak również te które podaje alternator w czasie pracy silnika (moze być wyższe niż 14V - uszkodzony regulator napięcia) lub może słaby styk na kostce przy żarówce i grzeją się styki.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Tak czy siak jeśli odblask przepala się to zanim włożysz te bi-xenony to bedziesz musiał wymienić lampy, aby strumien swiatła równomiernie się rozchodził.

 

P.S. Który odblask przepala się prawy czy lewy?

Bo jeden z nich mam dobry chyba lewy ale musiałbym sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
To ja wspominałem i ostrzegałem zarówno na forum jak i na spotach przed żarówkami a'la xenon, które narobiły krzywdy moim lampom, które potem musiałem wymienić na nowe :(

 

Kolego Michalll, to że Philips ma żarówkę Blue Vision nie oznacza że jest ona do d.....py, to samo tyczy się Osram Cool Blue, Hella Blue Light itd, bo one mają niebieskie szkło żarówki ale świecą czystym białym i te żarówki o standrtowej mocy 60/55 nie zrobią krzywdy naszym lampom, bo według producenta wytwarzają one ok 20% światła wiecej.

A np. Vision plus o których piszesz wytwarzają nawet do ok 50% wiecej mimo tego że szkło żarówki jest białe, to także świeci na biało ale wytwarza wiecej swiatła niż ta niebieska o której piszesz że jest zła....

Ja używam teraz Osram Cool Blue i na inne nie zamienię, wcześniej miałem (Philips Blue Vision, Osram Silverstar, ale nie spełniały moich oczekiwań) a Cool Blue świecą super, nawet jazda nocą jest przyjemna.

 

A co do tego częstego przepalania się to według mnie przyczyna leży w intalacji elektrycznej, bez przesady aby żarówkę wymieniać raz w miesiącu, nawet te wyżyłowane żarówki spokojnie powinny wytrzymać ok 12 miesięcy.

moj znajmomy mial w COrse Osram blue i przepalaly mu sie co pol roku :roll:
Link to comment
Share on other sites

Guest n15_krk

Przpalaja sie obydwa odblaski :? No nic, zostaje pozbierac pieniazki na xenon. Jak wszystko zrobie to wysle zdjecia i wszystko opisze, ale nie sadze ze bedzie to wczesniej niz na wiosne.....

 

jeszcze raz dzieki

Link to comment
Share on other sites

Kolego Michalll, to że Philips ma żarówkę Blue Vision nie oznacza że jest ona do d.....py, to samo tyczy się Osram Cool Blue, Hella Blue Light itd, bo one mają niebieskie szkło żarówki ale świecą czystym białym i te żarówki o standrtowej mocy 60/55 nie zrobią krzywdy naszym lampom, bo według producenta wytwarzają one ok 20% światła wiecej.

A np. Vision plus o których piszesz wytwarzają nawet do ok 50% wiecej mimo tego że szkło żarówki jest białe, to także świeci na biało ale wytwarza wiecej swiatła niż ta niebieska o której piszesz że jest zła....

Ja używam teraz Osram Cool Blue i na inne nie zamienię, wcześniej miałem (Philips Blue Vision, Osram Silverstar, ale nie spełniały moich oczekiwań) a Cool Blue świecą super, nawet jazda nocą jest przyjemna.

 

A co do tego częstego przepalania się to według mnie przyczyna leży w intalacji elektrycznej, bez przesady aby żarówkę wymieniać raz w miesiącu, nawet te wyżyłowane żarówki spokojnie powinny wytrzymać ok 12 miesięcy.

 

kolego Piotrek ja nie wspominalem nic o krzywdzie wyrzadzonej lampom.

Dla mnie osobiscie lepsza jest zarowka, ktora po pierwsze zapewnia lepsze bezpieczenstwo tzn. swieci dalej i jasniej - wlasnie Vision Plus. A te wszystkie niebieskie wynalazki to takie niby xenony dla ubogich. Nie wiem tylko czemu sa niebieskie skoro xenony daja swiatlo biale, bardzo zblizone do dziennego!

Link to comment
Share on other sites

strzezcie sie moznych zarowek !!!!

mi co prawda tylko kostki popalilo ale na wszelki wypadek przerobilem instalacje (dodatkowe przekazniki na kazdy rodzaj swiatel) i teraz na standardowych zarowkach efekt jest za***isty (strata 0,2V a na standardowej instalacji uciekalo prawie 3V)

 

a teraz czas na xenony

rozmawialem ze znajomym do handluje reflektorami i przerabial u siebie zwykle reflektory na xenony (omega A cos kolo 90')

-polerowanie szkla reflektorow (350 /szt tylko oryginaly bo inne pekaja przy obrobce)

-2xbixnon + 2 ringi z bmw - tu wiadomo po kosztach bo wziol z robitej beemki (liczmy srednio cene z allegro 1500)

-przerobka reflektora , zamocowania i obrobienie lustra 200

-zabawa elektryka z podlaczeniem tez platne 50

 

i tak oto przekroczylismy magiczny prog 200

 

plusy takiej przerobki sa wszystkim znane

minusy:

- jak w szybke polerowana przypierdzieli jakis komar w kasku badz wsciekla osa poplyniemy na nowy klosz plus poelrowanie

-niebiescy tez lubia sie czepiac (nie ma poziomowania i spryskiwaczy)

-jak mamy slaby akus to zapomnijmy o xenonach (ponad 20kV na rozruch a pozniej biora 35W)

 

to tyle mialem do napisania

ps. podsunalem mu pomysl z szybka z plexi i teraz ma sie dowiedziec kto,gdzie i za ile zrobi taki patent

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Napisałeś, że wszystkie niebieskie wytwarzają większą temperaturę w środku, a one dają ok 10-20% światła więcej, niż standard przy czym proponujesz w zamian Vision Plus które wytwarzają ok 30-50% więcej światła, wiec które według Ciebie wytwarzają większa temperaturę ?

 

P.S.

Kupując Osram Cool Blue nie liczyłem na to że będą to a'la xenony, tylko na to że będą dobrze świeciły.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...