Gość gajos1902 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Witam wszystkich posiadaczy n15 i nie tylko, właśnie planuje podróż moją n15 z 96 roku do Chorwacji, przez Czech, Austrię i Słowenię aż do Dubrownika. I prosił bym o rade o co zadbać co sprawdzić i czego nie zapomnieć by mój samochodzik w trasie mnie nie zawiódł ? A może ktoś był w Chorwacji jadąc tą trasą jak drogi jak z Auto gazem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Powinieneś, w ramach "dobrosąsiedzkich stosunków" zacząć od likwidacji tej szczególnej animacji, bo przyniesie Ci pecha w podróży (czego z całego serca Ci nie życzę). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość borda Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Wprawdzie jestem "świeżym" użytkownikiem n15, ale za to po kilku podróżach innym autem na gaz do Chorwacji, więc mogę się podzielić informacjami. W Czechach większego problemu nie ma - tam gdzie jeżdżą Polacy gaz po drodze się znajdzie - trzeba tylko pilnie uważać. W Austrii gorzej, ale też powinno się coś znaleźć (jak nic się nie znajdzie, to trudno ). Słowenię przeskoczysz szybko (to tylko kilkadziesiąt km.). A w Chorwacji lpg nosi nazwę "plin" i tego trzeba szukać. Przy autostradach co kilkadziesiąt km są stacje benzynowe z plinem (lpg), a w rejonie w którym będziesz wypoczywał trzeba poszukać, popytać. Poza tym mają kolorową mapkę dostępną w sieci "Proplin". Jeśli chcesz, to mogę Ci podesłać na e-maila razem z atlasem europejskich stacji lpg z 2004r. Jedyne na co trzeba uważać, to fakt, że napełniają butlę na maxa kilka litrów po odbiciu zaworu (w moim aucie standardowo wchodzi ok. 25 l, a oni dobijali do ok 30l). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Powinieneś, w ramach "dobrosąsiedzkich stosunków" zacząć od likwidacji tej szczególnej animacji szczególnie w przypadku kiedy trzeba będzie Cię podholować albo pożyczyć prądu. A cd pytania to wszystko zależy od stanu auta i wykonanych w nim czynności ekspoloatacyjnych. Sprawdź to co zawsze przed trasą - olej, płyny, hamulce, wycieraczki, zrób zapas żarówek, piór do wycieraczek itp. Jak coś piszczy to ustal co i zrób przed wyjazdem a nie powinieneś mieć niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Ja na Twoim miejscu poczekalbym, az dokoncza autostrade do Dubrownika. Jak bylem w zeszlym roku, to doprowadzili tylko do Split, pozniej jechalo sie bardzo ciezko. Dobrze, ze jedziesz przez Czechy, moze dluzej, ale przynajmniej zaoszczedzisz na tunelach w Alpach. Ja jechalem od Monachium przez Salzburg, Lubljane do Chorwacji, to za wiekszosc tuneli chcieli 5-10 euro. A bylo ich kilka. Oczywiscie wszystkie autostrady sa platne, najpierw winietka na Czechy i 10-dniowa na Austrie, pozniej juz oplaty na bramkach na Slowenii i w Chorwacji. Aha, wez kurtke przeciwdeszczowa, mi na poczatku sierpnia przydala sie bardziej niz majtki do plywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotlet Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 jako twój adwokat radzę ci weź kokainę, magnetofon z odpowiednią muzyką i wzorzyste koszule. przy okazji: woda demineralizowana na wszelki, okulary przeciwsłoneczne, dużo taśmy klejącej. +to co wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Witam wszystkich posiadaczy n15 i nie tylko, właśnie planuje podróż moją n15 z 96 roku do Chorwacji, przez Czech, Austrię i Słowenię aż do Dubrownika. I prosił bym o rade o co zadbać co sprawdzić i czego nie zapomnieć by mój samochodzik w trasie mnie nie zawiódł ? A może ktoś był w Chorwacji jadąc tą trasą jak drogi jak z Auto gazem? nie zapomnieć - kamizelki odblaskowej sprawdzić - ciśnienie w kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Sprawdź również stan tłumików bo na długiej trasie jak są skorodowane to mogą zrobić pisikusa. zwłaszcza jak w nieznanym terenie gdzieś zahaczysz. sprawdź stan linek sprzęgła i gazu albo weź trochę linki lub drut miedziany. oczywiście sprawdziłbym zużycie klocków zwłaszcza na jazdy poterenie górskim. Generalnie jak użytkowany był z głową to nic nie powinno się stać. Wsiadaj i jedź. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Wymień sobie filtr powietrza, nabij klimę, zmień olej silnikowy - po co ma się grzać maszynka niech dobrze smaruje i chlodzi. żarówki, klocki, ciśnienie w kolach! SZEROKOŚCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Norbi_wo Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Witam ja również wybieram się do cro w tym roku. Z tego co czytałem i wiem trzeba mieć: linkę holowniczą dwa trójkąty apteczkę komplet żarówek(wszystkich) kamizelki odblaskowe (tyle ilu pasażerów) we wszystkich krajach które będziesz przekraczał gaśnicę w samej Chorwacji parę okularów przeciwsłonecznych 0,0 promila we krwi. Co do samochodu, to myślę, że to co było już powiedziane: sprawna klima(jeśli jest) absolutnie sprawne hamulce- od Splitu droga kręta i w górach(teraz w zasadzie od Makarskiej, dotąd już sięga autostrada) dobrze jest sprawdzić ilość płynu w chłodnicy zestaw map lub nawigacja. Dużo informacji znajdziesz na www.cro.pl (swoją drogą polecam lekturę) Szerokiej drogi i do zobaczenia w cro Pozdro Norbert srebrna N15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 kamizelki odblaskowe (tyle ilu pasażerów) we wszystkich krajach które będziesz przekraczał W Austrii kierowca musi miec kamizelke, pasazerowie nie. W innych krajach wg mnie w ogole nie trzeba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Norbi_wo Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 W Austrii kierowca musi miec kamizelke, pasazerowie nie. W innych krajach wg mnie w ogole nie trzeba... Owszem w Austrii trzeba mieć, ale od 1 lipca 2005 roku taki obowiązek jest również w Czechach i Słowacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gajos1902 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 A mam jeszcze taki problem gdyż moja almerka jeszcze przed tym jak była moja to dostała w przedni bok od strony kierowcy ( ale nie wiem czy to wina tego) przy 110-120 drga mi kierownica i czasem nie zawsze przy hamowaniu ściąga mi na lewo czy myślicie ze da sie z tym coś zrobić i wogóle co to moze być? Czy naprawiać to przed wyjazdem czy da się z tym jechać w taka podróż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Nic wielkiego! Sprawdz cisnienie w ogumieniu zatankuj Alme do pełna i w droge!!! Życzę szerokiej drogi!!! :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 gajos1902, jak sciaga to zamien kola miejscami, sprawdz rozne kombinacje przy rowno ustawionym cisnieniu, a jak ściaga po strzale, mozliwe ze kord w którejsc oponie poszedł, zobacz z DOT'y na oponach z którego są roku, wyważ felgi noi geometria :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popekx Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 A lize opony? Jesli tak, to zapomnij juz o nich. Wywaz felgi, wymien opony, ustaw zbieznosc, nadmuchaj rowno cisnienia i musi byc ok. Ps. Czasami przy ustawianiu zbieznosci pojawiaja sie dodatkowe koszta, ot np. musowa wymiana sworznia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gajos1902 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Za tydzień pojadę na geometrie i wyważanie kół zobaczymy czy pomoże, opony już zmieniałem te z tyłu przełożyłem na przód i nadal to samo sie dzieje na forum znalazłem taki temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...nia++kierownicy zastanawiam sie czy to może dotyczyć również mojego przypadku a jak taj jest to czy warto jechać w trasę z takim problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Kiedy ostatnio zmieniałeś paski ?? Ja ostatnio zajrzałem i okazało sie że był zdrowo popękany więc na kanał i juz mam nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gajos1902 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 a jakie paski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 klinowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 klinowe :one: to naprawde poważna sprawa w przypadku urwania takiego paska (zależy którego ): nie masz wspomagania, nie działa alternator itp. że o klimie nie wspomne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gajos1902 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Szczerze n15 moja mam od 9 miesięcy jest ona z 96 roku i nawet nie wiem jaki jest stan pasków ale mam zamiar przejechać się na przegląd do jakiegoś mechaniora może nie zedrze za samo obejrzenie samochodu. Najbardziej denerwuje mnie te drgania kierownicy które zaczynają się od 110 i kończą około 140km/h i to ściąganie w lewo przy hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gajos1902 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Ogólnie przy hamowaniu kiera też jest dosyć niespokojna jest i zastanawiam sie na co wydać pieniądze ciężko zarabiane by to naprawić a nie wyżucic dobrej części w błoto. A dlaczego akurat amorki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gajos1902 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 JA jadę w nocy. Czemu odradzasz jazdę przez Czech w jaki dzień jechałeś? Duże korki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Kiedy ostatnio zmieniałeś paski ??Ja ostatnio zajrzałem i okazało sie że był zdrowo popękany więc na kanał i juz mam nowy Idzie je samemu wymienić? Jakie kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.