Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Prośba o radę od bardziej doświadczonych właścicieli N15 !!!


Guest gajos1902
 Share

Recommended Posts

Guest gajos1902

Witam wszystkich posiadaczy n15 i nie tylko, właśnie planuje podróż moją n15 z 96 roku do Chorwacji, przez Czech, Austrię i Słowenię aż do Dubrownika. I prosił bym o rade o co zadbać co sprawdzić i czego nie zapomnieć by mój samochodzik w trasie mnie nie zawiódł ? A może ktoś był w Chorwacji jadąc tą trasą jak drogi jak z Auto gazem?

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś, w ramach "dobrosąsiedzkich stosunków" zacząć od likwidacji tej szczególnej animacji, bo przyniesie Ci pecha w podróży (czego z całego serca Ci nie życzę). Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Guest borda

Wprawdzie jestem "świeżym" użytkownikiem n15, ale za to po kilku podróżach innym autem na gaz do Chorwacji, więc mogę się podzielić informacjami. W Czechach większego problemu nie ma - tam gdzie jeżdżą Polacy gaz po drodze się znajdzie - trzeba tylko pilnie uważać. W Austrii gorzej, ale też powinno się coś znaleźć (jak nic się nie znajdzie, to trudno :D ). Słowenię przeskoczysz szybko (to tylko kilkadziesiąt km.). A w Chorwacji lpg nosi nazwę "plin" i tego trzeba szukać. Przy autostradach co kilkadziesiąt km są stacje benzynowe z plinem (lpg), a w rejonie w którym będziesz wypoczywał trzeba poszukać, popytać. Poza tym mają kolorową mapkę dostępną w sieci "Proplin". Jeśli chcesz, to mogę Ci podesłać na e-maila razem z atlasem europejskich stacji lpg z 2004r. Jedyne na co trzeba uważać, to fakt, że napełniają butlę na maxa kilka litrów po odbiciu zaworu (w moim aucie standardowo wchodzi ok. 25 l, a oni dobijali do ok 30l).

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś, w ramach "dobrosąsiedzkich stosunków" zacząć od likwidacji tej szczególnej animacji

szczególnie w przypadku kiedy trzeba będzie Cię podholować albo pożyczyć prądu.

A cd pytania to wszystko zależy od stanu auta i wykonanych w nim czynności ekspoloatacyjnych. Sprawdź to co zawsze przed trasą - olej, płyny, hamulce, wycieraczki, zrób zapas żarówek, piór do wycieraczek itp. Jak coś piszczy to ustal co i zrób przed wyjazdem a nie powinieneś mieć niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

Guest patriot

Ja na Twoim miejscu poczekalbym, az dokoncza autostrade do Dubrownika. Jak bylem w zeszlym roku, to doprowadzili tylko do Split, pozniej jechalo sie bardzo ciezko. Dobrze, ze jedziesz przez Czechy, moze dluzej, ale przynajmniej zaoszczedzisz na tunelach w Alpach. Ja jechalem od Monachium przez Salzburg, Lubljane do Chorwacji, to za wiekszosc tuneli chcieli 5-10 euro. A bylo ich kilka. Oczywiscie wszystkie autostrady sa platne, najpierw winietka na Czechy i 10-dniowa na Austrie, pozniej juz oplaty na bramkach na Slowenii i w Chorwacji. Aha, wez kurtke przeciwdeszczowa, mi na poczatku sierpnia przydala sie bardziej niz majtki do plywania.

Link to comment
Share on other sites

jako twój adwokat radzę ci weź kokainę, magnetofon z odpowiednią muzyką i wzorzyste koszule.

 

 

przy okazji: woda demineralizowana na wszelki, okulary przeciwsłoneczne, dużo taśmy klejącej. +to co wyżej

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich posiadaczy n15 i nie tylko, właśnie planuje podróż moją n15 z 96 roku do Chorwacji, przez Czech, Austrię i Słowenię aż do Dubrownika. I prosił bym o rade o co zadbać co sprawdzić i czego nie zapomnieć by mój samochodzik w trasie mnie nie zawiódł ? A może ktoś był w Chorwacji jadąc tą trasą jak drogi jak z Auto gazem?

 

nie zapomnieć - kamizelki odblaskowej

sprawdzić - ciśnienie w kołach

Link to comment
Share on other sites

Guest mario_k3

Sprawdź również stan tłumików bo na długiej trasie jak są skorodowane to mogą zrobić pisikusa. zwłaszcza jak w nieznanym terenie gdzieś zahaczysz.

 

sprawdź stan linek sprzęgła i gazu albo weź trochę linki lub drut miedziany.

oczywiście sprawdziłbym zużycie klocków zwłaszcza na jazdy poterenie górskim.

 

Generalnie jak użytkowany był z głową to nic nie powinno się stać. Wsiadaj i jedź.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest ADAM85

Wymień sobie filtr powietrza, nabij klimę, zmień olej silnikowy - po co ma się grzać maszynka niech dobrze smaruje i chlodzi. żarówki, klocki, ciśnienie w kolach!

 

SZEROKOŚCI :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Norbi_wo

Witam ja również wybieram się do cro w tym roku. Z tego co czytałem i wiem trzeba mieć:

linkę holowniczą

dwa trójkąty

apteczkę

komplet żarówek(wszystkich)

kamizelki odblaskowe (tyle ilu pasażerów) we wszystkich krajach które będziesz przekraczał

gaśnicę

w samej Chorwacji parę okularów przeciwsłonecznych

0,0 promila we krwi.

 

Co do samochodu, to myślę, że to co było już powiedziane:

sprawna klima(jeśli jest)

absolutnie sprawne hamulce- od Splitu droga kręta i w górach(teraz w zasadzie od Makarskiej, dotąd już sięga autostrada)

dobrze jest sprawdzić ilość płynu w chłodnicy

zestaw map lub nawigacja.

Dużo informacji znajdziesz na www.cro.pl (swoją drogą polecam lekturę)

Szerokiej drogi i do zobaczenia w cro

Pozdro

Norbert srebrna N15

Link to comment
Share on other sites

Guest patriot
kamizelki odblaskowe (tyle ilu pasażerów) we wszystkich krajach które będziesz przekraczał

 

W Austrii kierowca musi miec kamizelke, pasazerowie nie. W innych krajach wg mnie w ogole nie trzeba...

Link to comment
Share on other sites

Guest Norbi_wo

W Austrii kierowca musi miec kamizelke, pasazerowie nie. W innych krajach wg mnie w ogole nie trzeba...

 

Owszem w Austrii trzeba mieć, ale od 1 lipca 2005 roku taki obowiązek jest również w Czechach i Słowacji.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

A mam jeszcze taki problem gdyż moja almerka jeszcze przed tym jak była moja to dostała w przedni bok od strony kierowcy ( ale nie wiem czy to wina tego) przy 110-120 drga mi kierownica i czasem nie zawsze przy hamowaniu ściąga mi na lewo czy myślicie ze da sie z tym coś zrobić i wogóle co to moze być? Czy naprawiać to przed wyjazdem czy da się z tym jechać w taka podróż?

Link to comment
Share on other sites

gajos1902, jak sciaga to zamien kola miejscami, sprawdz rozne kombinacje przy rowno ustawionym cisnieniu, a jak ściaga po strzale, mozliwe ze kord w którejsc oponie poszedł, zobacz z DOT'y na oponach z którego są roku, wyważ felgi noi geometria :>

Link to comment
Share on other sites

Guest Popekx

A lize opony? Jesli tak, to zapomnij juz o nich. Wywaz felgi, wymien opony, ustaw zbieznosc, nadmuchaj rowno cisnienia i musi byc ok.

 

Ps. Czasami przy ustawianiu zbieznosci pojawiaja sie dodatkowe koszta, ot np. musowa wymiana sworznia.

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

Za tydzień pojadę na geometrie i wyważanie kół zobaczymy czy pomoże, opony już zmieniałem te z tyłu przełożyłem na przód i nadal to samo sie dzieje na forum znalazłem taki temat

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...nia++kierownicy

zastanawiam sie czy to może dotyczyć również mojego przypadku a jak taj jest to czy warto jechać w trasę z takim problemem?

Link to comment
Share on other sites

Guest Yaroo

Kiedy ostatnio zmieniałeś paski ??

Ja ostatnio zajrzałem i okazało sie że był zdrowo popękany więc na kanał i juz mam nowy :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Yaroo
klinowe

 

:one:

 

to naprawde poważna sprawa w przypadku urwania takiego paska (zależy którego ):

nie masz wspomagania, nie działa alternator itp. że o klimie nie wspomne :D

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

Szczerze n15 moja mam od 9 miesięcy jest ona z 96 roku i nawet nie wiem jaki jest stan pasków ale mam zamiar przejechać się na przegląd do jakiegoś mechaniora może nie zedrze za samo obejrzenie samochodu. Najbardziej denerwuje mnie te drgania kierownicy które zaczynają się od 110 i kończą około 140km/h i to ściąganie w lewo przy hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Guest gajos1902

Ogólnie przy hamowaniu kiera też jest dosyć niespokojna jest i zastanawiam sie na co wydać pieniądze ciężko zarabiane by to naprawić a nie wyżucic dobrej części w błoto. A dlaczego akurat amorki?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kiedy ostatnio zmieniałeś paski ??

Ja ostatnio zajrzałem i okazało sie że był zdrowo popękany więc na kanał i juz mam nowy :D

 

Idzie je samemu wymienić? Jakie kupiłeś?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...