Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wzrost spalania podczas goracych dni...


hippi
 Share

Recommended Posts

Czy ktos zauwazyl, ze jak temp na dworzu wzrazta dosyc mocno > 22zt to auto zaczyna wiecej palic gazu. U mnie wystapil taki efekt. Niedawno byly temperatury takie po 23, 25 st i nagly wzrost spalania do prawie 14,8l/100 i to bez wlaczonej klimy (prawie samobojstwa dokonalem :diabel2: ) - oczywiscie jazda po miescie tylko.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

No to ja wiem, ze jak siie wlaczy klime to pali wiecej. Mnie chodzi, czy w gorace dni tez bedzie wiecej palic. Rozmawialem ze znajomym, ma passata, i mowil ze jak jest goraco to pali mu o okolo 1-1,5l wiecej.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest wzrost spalania i to całkiem spory 1.5-2l (mam założoną sekwencję Diego). Oczywiście w dużej mierze to sprawa klimy (przy silniczku 1.4 75 KM) czuć bardzo mocno dodatkowe obciążenie. Klima nie tłumaczy jednak wszystkiego.

Wydaje mi się że to kwestia zawartości tlenu w gorącym powietrzu, którego ilość maleje, więc pogarszają się warunki do spalania mieszanki, stąd zapewne może brać się "pierdzenie" (czyli dopalanie się resztek mieszanki już w wydechu) wzmiankowane przez kolegę wszoka. To teoria do zweryfikowania przez kogoś kto ma przwoźny miernik AFR, a najlepiej analizator spalin ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mirek

i Ja również mam ten sam problem. Do tej pory na bełnym zbiorniku gazu (35l) przejeżdzałem ok 300km, a teraz w gorące dni z włączoną klimą ok 220km. To znaczy ze zyżycie gazu wyszło ok 16l/100km - tragedia (chyba taniej wyszłoby na benzynie)

Link to comment
Share on other sites

Panowie cos nie gra ja na 35l robie 350 km na klimie ale jazda raczej spokojna krecenie auta do 3500 obr i predkosc max 140km/h nie wiem dlaczego wam takie spalanie wychodzi :/

Link to comment
Share on other sites

1. mniej O2 w powietrzu

2. szybsze przełaczanie się na LPG przy starcie i rozgrzewaniu silnika

3. klima

4. miększy asfalt - wieksze opory toczenia

niektóre przyczyny zwiekszonego zużycia w gorące dni.

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

dokladnie mniej tlenu, malo efektywne spalanie, slabe osiagi , mocniej wdeptamy gaz -> efekt utrata nerwow i gazu w zbiorniku ;)

 

u mnie z blosem w instalacji najgorzej jest w dni duszne, jesli nawet piecze slonce ale jest wiaterek ktory jest dosc chlodny idzie jak przecinak ;)

filtr w zderzaku troche wspomaga to wszsytko, niewyobrazam sobie zasysyu powietrza pod maska badz nieszczelnym dolotem

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

czyli czeka mnie przerobka dolotu z komory w zderzak...

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

to widze mamy podobny problem, u mnie wzrostu jakiegoś spalania drastycznego nie ma ale też póki jeszcze stożka sie nie dorobie to bede chciał do seryjnej puchy doprowadzić powietrze spod zderzaka :)

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

filtr w zderzaku albo zasys z okolic zderzaka wlotow itp to podstawa, mi na LPG nablosie do 5tys ciagnal pozniej byla dziura, wszystko zmienilo sie jak wsadzilem stozek w zderzak

Link to comment
Share on other sites

Z tym, ze ja nie mam dziury w calym zakresie obrotow. A to ze od 4k dostaje kopa to normalka z tego co czytalem....

Link to comment
Share on other sites

No mam "wytrysk" i PB i LPG i oryginalny dolot. Nurtuje mnie jednak pytanie co sie stanie jak wsadze dolot tam gdzie jest pucha i wjade ostro w gleboka kaluze - przeciez moze sie woda dostac do ukladu...

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

tzn dolot w nadkole?

no jak to co moze dostac sie do cylindrow i pozamiatane wtedy

jesli jest stozek i jest dobrze zaimpregnowany olejkiem roznie moze byc

Tomaszek opowiadal jak wjechal w potezna kaluze to po prostu stozek sie zatkal

ale jest ogromne ryzyko ze woda przedostanie sie

jesli natomiast mamy obudowany stozek gdzies pod maska czy oryginalna puche z oryginaolnym filtrem to najlepiej dac karbowana rure od puchy do nadkola/zderzaka czy innego wlotu woda czesciowo sie zatrzymana na sciankach i nie pociagnie ja tak wysoko

i zas przytocze z relacji Tomaszka ze do polowy rura bywa mokrawa po kaluzach

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...