Gość gumis210 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Witam. wymieniałem wczoraj olej w mojej P10 i dzisiaj zauważylem że mechanik wlał mi za dużo oleju. Wlał niewiele wiecej ponad stan tak ok 2 -3mm na bagnecie a w ilości ok 3,15L. Zastanawiam się czy może to zaszkodzić mojej primerce zwłaszcza że wakacje się zbliżają i mam zamiar ją przegonić do Chorwacji, a nie chciałbym mieć niemiłej przygody zwłaszcza z tego powodu. Pozdr. i dzieki z góry za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Horche Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Witam, Mi tylko raz zaleli tak ok 3-4mm powyżej maxa i od razu olej mi wydmuchało pod pokrywą zaworów i cały silnik dookoła zarzygało. Spuść tak ok 1l, i zobacz jak wskazuje na bagnecie. Ja jeżdźę tak z 3/4 stanu, Pamiętaj tylko, żeby nie robić tego od razu na gorącym silniku, niech się troche wystudzi. Wierz mi, że olej jest piekielnie gorący. Trzymam kciuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Nie powinno się dolewac powyżej max.... choć jest taka tendencja, niby ten nadmiar ma wejść w filtr oleju.... ja jednak zawsze robie tak, że nalewam pod max i po przejechaniu kilkunastu km sprawdzam i ew dolewam aby było pod max. Lepiej trochę "utoczyć" niż ma Ci "wykrwawić" na drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumis210 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Czyli rurka w miejsce gdzie jest bagnet i zasysanie mi pozostało mam nadzieję że się nie napiję . Albo bede truł .... mechanikowi zeby to odessał. Dzieki za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Czyli rurka w miejsce gdzie jest bagnet i zasysanie mi pozostało Oczywiście jest to sposób ale proponuje tradycyjna metodą.... przez korek spustowy miski olejowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Witam. Dzisiaj byłem wymieniać olej. Mechanik wlał rtoszkę ponad 3.5l, filtr też był wymieniany. Korek był odkręcony ze 20min więc nie ma mowy, że tylko filtr wymienił i zlał część oleju. Wróciłem do domu, auto postało z godzinkę i sprawdziłem poziom - masakra - na bagnecie ok 2cm ponad max :galy: . Co z tym zrobić, zostawić czy odlać? A jeśli odlać to ile :?: Tym bardziej ze jutro dłuższa trasa się szykuje ok 600km. Proszę o szybką radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kordzio Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Domin radzę jak wyżej, rozgrzej samochód abu silnik był ciepły(ok 5min) następnie odczekaj tak ok 5-10min, odkręć korek wlewu oleju, następnie podstaw jakieś wiaderko pod spust oleju i odkręć upść ok 1 lira do 1,5 zakręć spust i wlew rozgrzej ponownie silnik, wyłącz, a po ok 10 min sprawdź stan oleju i wrazie konieczności odlej jeszcze, jeśli będzie Ci się wydawało że jest ok przejedź się nim parę kilometrów odczekaj ok 10 min i sprawdź poziom jeszcze raz jeśli będzie ok to po robocie ja za mało to dolej trochę i sprawdzaj. Ja mam zawsze na 3/4 I PAMIĘTAJ O OSTROŻNOŚCI OLEJ JEST NAPRAWDĘ GORĄCY!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Czym może grozić pozostawienie takiej ilości oleju :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Domin Po 1 spuść nadmiar oleju w sposób jaki podali ci koledzy oczywiście po przestygnięciu po 2 jeśli ktoś nalał tyle oleju to na pewno nie jest mechanik tylko amator ja na twoim miejscu bym pojechał i mu powiedział że jak nie umie zmieniać oleju to niech się za to nie bierze !!!! I PAMIĘTAJ O OSTROŻNOŚCI OLEJ JEST NAPRAWDĘ GORĄCY!!!! [ Dodano: Sro 26 Mar, 2008 18:17 ] ktoś już wcześniej napisał że albo wydmucha ci spod uszczelki klawiatury i silnik cały zasyfiony albo wywali na katalizator chyba jak jest za duży poziom tak słyszałem (tzn silnik go zacznie wypychać do komory spalania i taki przepalony i ogólnie rozgrzany poleci na kata i kaplica ale nie wiem ile w tym jest prawdy) tak więc lepiej nie przesadzać ze stanem oleju i nie mieć maxa niż ma być ponad !!!! -> :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 jak troszkę za dużo nalał nie zaszkodzi... spali się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 jeżeli jest dużo za duzo to lepiej odlać. wężyk gumowy, dobra strzykawa i pare setek odciągnąć prze wejście bagnetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 lepiej mniej niż za dużo oleju, zanim silnik spali nadmiar jakaś uszczelka zdązy sie obwicie spocić ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Właśnie ,jaki powinien być poziom oleju?Z powyższych postów wynika ,że poziom powinien mieścić się na bagnecie po środku pomiędzy min-max ,i tego zawsze pilnowałem,na zimnym silniku.Podczas ostatniej wymiany oleju mechanik zalał porcje oleju i pozim sprawdzał na uruchominym silniku,kiedy powiedziałem że tego oleju będzie za duzo,odpowiedział że zawsze tak robi.Prawidłowy poziom oleju tylko na urchominym silniku. Może ktos się wypowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 stan oleju sprawdzamy na zgaszony, zimnym (żeby cały olej ściekł na dół) silniku. Wtedy powinien być między min a max, ja zawsze leje na max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 To pierwsze słyszę żeby sprawdzać poziom oleju na uruchomionym silniku. Przy wymianie najlepiej wlać mniej tzn nie za mało np pod max a rano na równej powierzchni w garażu sprawdzić poziom oleju i trochę dolać jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 no i ja pierwszy raz usłyszałem o czymś takim,dlatego napisałem,oczywiście nastpenego dnia olej spuściłem i zalałem na nowo,było za duzo 0.5l,wymieniłem tam olej pierwszy i ostatni raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie wiem jak ktoś chce sprawdzić poziom na uruchomionym silniku, jak chlapie korbowód po całym bagnecie. Silnik może być ciepły, ale trzeba odczekać przynajmniej kilka minut żeby olej spłynął na dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Pan mechanik robił to bardzo szybko ,wkładał bagnet i szybko wyciągał ,śmieszne to ale niestety to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 W motorze z łańcuchem rozrządu robi się tak: 1. rozgrzewamy motor 2. wyłaczamy 3. po ok 5 min sprawdzamy - ma być po środku pomiędzy MIN i MAX Co oznacza, że jeśli zupełnie wystygnie, to z pewnością będzie go więcej (nie sądzę, aby tą metodą mógł przekroczyć MAX). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Dobra rada należy zmienić mechanika bo co to za mechanik który nawet oleju nie potrafi zmienić . Najlepiej takie proste rzeczy robic samemu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Jeżeli nalejesz oleju ponad maksimum może stać się tak że w silniku powstaje większe ciśnienie w miejscach gdzie przepływa olej. W następstwie czego może zacząć Ci "wydmuchiwać" simeringi silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mostoviak Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Ja wlałem raz parę mm ponad max i nic się nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K.S. Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Pamiętaj żeby sprawdzić stan na poziomej w 100 % nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.