Guest gumis210 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Witam. wymieniałem wczoraj olej w mojej P10 i dzisiaj zauważylem że mechanik wlał mi za dużo oleju. Wlał niewiele wiecej ponad stan tak ok 2 -3mm na bagnecie a w ilości ok 3,15L. Zastanawiam się czy może to zaszkodzić mojej primerce zwłaszcza że wakacje się zbliżają i mam zamiar ją przegonić do Chorwacji, a nie chciałbym mieć niemiłej przygody zwłaszcza z tego powodu. Pozdr. i dzieki z góry za porady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Horche Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Witam, Mi tylko raz zaleli tak ok 3-4mm powyżej maxa i od razu olej mi wydmuchało pod pokrywą zaworów i cały silnik dookoła zarzygało. Spuść tak ok 1l, i zobacz jak wskazuje na bagnecie. Ja jeżdźę tak z 3/4 stanu, Pamiętaj tylko, żeby nie robić tego od razu na gorącym silniku, niech się troche wystudzi. Wierz mi, że olej jest piekielnie gorący. Trzymam kciuki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Nie powinno się dolewac powyżej max.... choć jest taka tendencja, niby ten nadmiar ma wejść w filtr oleju.... ja jednak zawsze robie tak, że nalewam pod max i po przejechaniu kilkunastu km sprawdzam i ew dolewam aby było pod max. Lepiej trochę "utoczyć" niż ma Ci "wykrwawić" na drodze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gumis210 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Czyli rurka w miejsce gdzie jest bagnet i zasysanie mi pozostało mam nadzieję że się nie napiję . Albo bede truł .... mechanikowi zeby to odessał. Dzieki za porady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Czyli rurka w miejsce gdzie jest bagnet i zasysanie mi pozostało Oczywiście jest to sposób ale proponuje tradycyjna metodą.... przez korek spustowy miski olejowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Witam. Dzisiaj byłem wymieniać olej. Mechanik wlał rtoszkę ponad 3.5l, filtr też był wymieniany. Korek był odkręcony ze 20min więc nie ma mowy, że tylko filtr wymienił i zlał część oleju. Wróciłem do domu, auto postało z godzinkę i sprawdziłem poziom - masakra - na bagnecie ok 2cm ponad max :galy: . Co z tym zrobić, zostawić czy odlać? A jeśli odlać to ile :?: Tym bardziej ze jutro dłuższa trasa się szykuje ok 600km. Proszę o szybką radę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kordzio Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Domin radzę jak wyżej, rozgrzej samochód abu silnik był ciepły(ok 5min) następnie odczekaj tak ok 5-10min, odkręć korek wlewu oleju, następnie podstaw jakieś wiaderko pod spust oleju i odkręć upść ok 1 lira do 1,5 zakręć spust i wlew rozgrzej ponownie silnik, wyłącz, a po ok 10 min sprawdź stan oleju i wrazie konieczności odlej jeszcze, jeśli będzie Ci się wydawało że jest ok przejedź się nim parę kilometrów odczekaj ok 10 min i sprawdź poziom jeszcze raz jeśli będzie ok to po robocie ja za mało to dolej trochę i sprawdzaj. Ja mam zawsze na 3/4 I PAMIĘTAJ O OSTROŻNOŚCI OLEJ JEST NAPRAWDĘ GORĄCY!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Czym może grozić pozostawienie takiej ilości oleju :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bodzió Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Domin Po 1 spuść nadmiar oleju w sposób jaki podali ci koledzy oczywiście po przestygnięciu po 2 jeśli ktoś nalał tyle oleju to na pewno nie jest mechanik tylko amator ja na twoim miejscu bym pojechał i mu powiedział że jak nie umie zmieniać oleju to niech się za to nie bierze !!!! I PAMIĘTAJ O OSTROŻNOŚCI OLEJ JEST NAPRAWDĘ GORĄCY!!!! [ Dodano: Sro 26 Mar, 2008 18:17 ] ktoś już wcześniej napisał że albo wydmucha ci spod uszczelki klawiatury i silnik cały zasyfiony albo wywali na katalizator chyba jak jest za duży poziom tak słyszałem (tzn silnik go zacznie wypychać do komory spalania i taki przepalony i ogólnie rozgrzany poleci na kata i kaplica ale nie wiem ile w tym jest prawdy) tak więc lepiej nie przesadzać ze stanem oleju i nie mieć maxa niż ma być ponad !!!! -> :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 jak troszkę za dużo nalał nie zaszkodzi... spali się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BULI Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 jeżeli jest dużo za duzo to lepiej odlać. wężyk gumowy, dobra strzykawa i pare setek odciągnąć prze wejście bagnetu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 lepiej mniej niż za dużo oleju, zanim silnik spali nadmiar jakaś uszczelka zdązy sie obwicie spocić ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saf Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Właśnie ,jaki powinien być poziom oleju?Z powyższych postów wynika ,że poziom powinien mieścić się na bagnecie po środku pomiędzy min-max ,i tego zawsze pilnowałem,na zimnym silniku.Podczas ostatniej wymiany oleju mechanik zalał porcje oleju i pozim sprawdzał na uruchominym silniku,kiedy powiedziałem że tego oleju będzie za duzo,odpowiedział że zawsze tak robi.Prawidłowy poziom oleju tylko na urchominym silniku. Może ktos się wypowie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 stan oleju sprawdzamy na zgaszony, zimnym (żeby cały olej ściekł na dół) silniku. Wtedy powinien być między min a max, ja zawsze leje na max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 To pierwsze słyszę żeby sprawdzać poziom oleju na uruchomionym silniku. Przy wymianie najlepiej wlać mniej tzn nie za mało np pod max a rano na równej powierzchni w garażu sprawdzić poziom oleju i trochę dolać jak trzeba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saf Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 no i ja pierwszy raz usłyszałem o czymś takim,dlatego napisałem,oczywiście nastpenego dnia olej spuściłem i zalałem na nowo,było za duzo 0.5l,wymieniłem tam olej pierwszy i ostatni raz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Nie wiem jak ktoś chce sprawdzić poziom na uruchomionym silniku, jak chlapie korbowód po całym bagnecie. Silnik może być ciepły, ale trzeba odczekać przynajmniej kilka minut żeby olej spłynął na dół. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saf Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Pan mechanik robił to bardzo szybko ,wkładał bagnet i szybko wyciągał ,śmieszne to ale niestety to prawda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekzieba Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 W motorze z łańcuchem rozrządu robi się tak: 1. rozgrzewamy motor 2. wyłaczamy 3. po ok 5 min sprawdzamy - ma być po środku pomiędzy MIN i MAX Co oznacza, że jeśli zupełnie wystygnie, to z pewnością będzie go więcej (nie sądzę, aby tą metodą mógł przekroczyć MAX). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Dobra rada należy zmienić mechanika bo co to za mechanik który nawet oleju nie potrafi zmienić . Najlepiej takie proste rzeczy robic samemu Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacksentinel Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Jeżeli nalejesz oleju ponad maksimum może stać się tak że w silniku powstaje większe ciśnienie w miejscach gdzie przepływa olej. W następstwie czego może zacząć Ci "wydmuchiwać" simeringi silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mostoviak Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Ja wlałem raz parę mm ponad max i nic się nie stało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K.S. Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Pamiętaj żeby sprawdzić stan na poziomej w 100 % nawierzchni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.