Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z kontrolką ładowania


Guest piotro
 Share

Recommended Posts

Guest piotro

Dioda ładowania akumulatora po ok 5-30 minutach jazdy, zaczynam mi migać, świecić.

Bardzo proszę o sugestie co tu może być grane. Z migającą kontrolką jest coś dziwnego, jak auto odpale i jest już ten problem, to ona miga w rytm drgania silnika, jeżeli dodam gazu silnik już drży bardzo szybko (nie czuć tak tego) i kontrolka świeci ciągle (czyli że brak ładowania) choć ładowanie jest bo sprawdzałem miernikiem. Mój wniosek (choć może być błędny) że mam przerwę gdzieś w układzie kontroli ładowania, tylko teraz pytanie gdzie szukać całej linii od kontroli ładowania ?

Link to comment
Share on other sites

Guest sparrow

Witam!

 

Moim skromnym zdaniem padła któraś z diod w alternatorze(raczej te dużej mocy), a wskazania miernika mogą być błędne (będzie pokazywał dobre napięcie ale nie wartość prądu).

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest piotro

Gdzie dokładnie znajdują się te diody, czy wogóle da się do nich dobrać,wymienić, dostać gdzieś je. Jakiś wskazówki względem ich sprawdzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

diody znajdują sie w alternatorze,musisz go rozebrać wtedy bez problemu je zauważysz, wymienia sie tez raczej bezproblemowo, wyciągasz stara i wkładasz sprawną,co do dostępności to ja zawsze z jakiegoś innego alternatora wyciągam :) jak do teraz to zawsze pasowały ale myślę ze z kupnem nowych tez nie powinieneś mieć problemu

Link to comment
Share on other sites

Guest sparrow

... co do dostępności to ja ostatnio miałem problem je znaleźć, dopiero w sklepie z częściami od fiatolota (125p)znalazłem. Kosztowały mnie 6 PLN za sztukę. A w sklepach z pewną już renomą mieli tylko całe mostki za ... i tu szok ponad 100 PLN. Trzeba pamiętać że po wymianie diody, nowa musi być bardzo dobrze nabita w obudowę mostka (nie może być luźna).

Aha jeszcze jedno trzeba pamiętać o rozlutowaniu układu mostka przed pomiarami i poszukiwaniem tej uszkodzonej diody.

Jeżeli jednak się nie podejmiesz wymiany to w moim rejonie elektryk zażądał 90 PLN za taką naprawę.

 

Pozdrawiam!

 

P.S.

 

... co do dostępności to ja zawsze z jakiegoś innego alternatora wyciągam :) jak do teraz to zawsze pasowały ale myślę ze z kupnem nowych tez nie powinieneś mieć problemu

 

Kolega Klajgus ma absoluną racje, będzie najtaniej!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest piotro
pamiętać o rozlutowaniu układu mostka przed pomiarami i poszukiwaniem tej uszkodzonej diody

 

Skoro wyjmę alterator, to dalej musi być układ odlutowany podczas pomiarów, czemu ?

Link to comment
Share on other sites

Guest sparrow

Witam

 

Jeżeli będziesz chciał odnaleźć tą uszkodzoną to przy zamontowanym mostku miernik pokaże że wszystkie są dobre nawet jeśli nawet będziesz robił pomiar na pojedynczej diodzie(obwód zamknie się przez uzwojenie alternatora) przy pomiarze w mostku mierzysz nie jedną diodę a trzy i nie będziesz wiedział która jest uszkodzona.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest piotro

Do dzis nie było czasu naprawić problem, ale czy jeżeli dwa dni nie zapaliła mi się kontrolka od ładowania że jest problem, dziś przez 5 minutek świeciła-migała, i znów jest ok, to nadal wskazuje na diody ?

Link to comment
Share on other sites

Guest thomson30

Według mnie miganie didy raczej nie wskazuje na udzkodzenie diody w mostku. Wtedy objaw jest taki że im wyższe obroty tym bardziej świecą np światła. Najlepiej sprawdz napięcie ładowania. Powodów szukaj w lużnych kablach ładowania lub masie, czy tym przy rozruszniku.

Link to comment
Share on other sites

Guest sparrow

Witam!

Kolega thomson30 może i ma racje ale wydaje mi się ze objaw o którym mówi dotyczy uszkodzonego regulatora napięcia.

objaw jest taki że im wyższe obroty tym bardziej świecą np światła

 

Faktem jest że po ostatnim Twoim poście zaczynam podobnie myśleć jak thomson30. Sprawdź wszelkie przewody wychodzące z alternatora (czy gdzieś nie zwierają, nie są przetarte lub luźne).

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

jak kiedys poleciala mi dioda w mazdzie to kontrolka swiecila po wylaczeniu zaplonu a w czasie jazdy byla zgaszona i po wlaczeniu zaplonu tez tylko ladowanie bylo zgaszone :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Guest Yaroo

W poprzednim moim aucie miałem za luźny pasek jak się nagrzał to sie slizgał co powodowało zatrzymywanie się alternatora co sygnalizowała lampka ładowania

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest piotro

Dzięki Yaroo, strzał w dziesiątkę, niby pasek wydawał się naciągnięty, ale problem pojawiał się tylko w bardzo gorące dni więc trop był słuszny, okazało się że delikatne jeszcze naciągnięcie paska, likwiduje problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...