Guest piotro Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Dioda ładowania akumulatora po ok 5-30 minutach jazdy, zaczynam mi migać, świecić. Bardzo proszę o sugestie co tu może być grane. Z migającą kontrolką jest coś dziwnego, jak auto odpale i jest już ten problem, to ona miga w rytm drgania silnika, jeżeli dodam gazu silnik już drży bardzo szybko (nie czuć tak tego) i kontrolka świeci ciągle (czyli że brak ładowania) choć ładowanie jest bo sprawdzałem miernikiem. Mój wniosek (choć może być błędny) że mam przerwę gdzieś w układzie kontroli ładowania, tylko teraz pytanie gdzie szukać całej linii od kontroli ładowania ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sparrow Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Witam! Moim skromnym zdaniem padła któraś z diod w alternatorze(raczej te dużej mocy), a wskazania miernika mogą być błędne (będzie pokazywał dobre napięcie ale nie wartość prądu). Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotro Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Gdzie dokładnie znajdują się te diody, czy wogóle da się do nich dobrać,wymienić, dostać gdzieś je. Jakiś wskazówki względem ich sprawdzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest klajgus Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 diody znajdują sie w alternatorze,musisz go rozebrać wtedy bez problemu je zauważysz, wymienia sie tez raczej bezproblemowo, wyciągasz stara i wkładasz sprawną,co do dostępności to ja zawsze z jakiegoś innego alternatora wyciągam jak do teraz to zawsze pasowały ale myślę ze z kupnem nowych tez nie powinieneś mieć problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sparrow Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 ... co do dostępności to ja ostatnio miałem problem je znaleźć, dopiero w sklepie z częściami od fiatolota (125p)znalazłem. Kosztowały mnie 6 PLN za sztukę. A w sklepach z pewną już renomą mieli tylko całe mostki za ... i tu szok ponad 100 PLN. Trzeba pamiętać że po wymianie diody, nowa musi być bardzo dobrze nabita w obudowę mostka (nie może być luźna). Aha jeszcze jedno trzeba pamiętać o rozlutowaniu układu mostka przed pomiarami i poszukiwaniem tej uszkodzonej diody. Jeżeli jednak się nie podejmiesz wymiany to w moim rejonie elektryk zażądał 90 PLN za taką naprawę. Pozdrawiam! P.S. ... co do dostępności to ja zawsze z jakiegoś innego alternatora wyciągam jak do teraz to zawsze pasowały ale myślę ze z kupnem nowych tez nie powinieneś mieć problemu Kolega Klajgus ma absoluną racje, będzie najtaniej!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotro Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 pamiętać o rozlutowaniu układu mostka przed pomiarami i poszukiwaniem tej uszkodzonej diody Skoro wyjmę alterator, to dalej musi być układ odlutowany podczas pomiarów, czemu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sparrow Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Witam Jeżeli będziesz chciał odnaleźć tą uszkodzoną to przy zamontowanym mostku miernik pokaże że wszystkie są dobre nawet jeśli nawet będziesz robił pomiar na pojedynczej diodzie(obwód zamknie się przez uzwojenie alternatora) przy pomiarze w mostku mierzysz nie jedną diodę a trzy i nie będziesz wiedział która jest uszkodzona. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotro Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Do dzis nie było czasu naprawić problem, ale czy jeżeli dwa dni nie zapaliła mi się kontrolka od ładowania że jest problem, dziś przez 5 minutek świeciła-migała, i znów jest ok, to nadal wskazuje na diody ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thomson30 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Według mnie miganie didy raczej nie wskazuje na udzkodzenie diody w mostku. Wtedy objaw jest taki że im wyższe obroty tym bardziej świecą np światła. Najlepiej sprawdz napięcie ładowania. Powodów szukaj w lużnych kablach ładowania lub masie, czy tym przy rozruszniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sparrow Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Witam! Kolega thomson30 może i ma racje ale wydaje mi się ze objaw o którym mówi dotyczy uszkodzonego regulatora napięcia. objaw jest taki że im wyższe obroty tym bardziej świecą np światła Faktem jest że po ostatnim Twoim poście zaczynam podobnie myśleć jak thomson30. Sprawdź wszelkie przewody wychodzące z alternatora (czy gdzieś nie zwierają, nie są przetarte lub luźne). Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
binladen Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 jak kiedys poleciala mi dioda w mazdzie to kontrolka swiecila po wylaczeniu zaplonu a w czasie jazdy byla zgaszona i po wlaczeniu zaplonu tez tylko ladowanie bylo zgaszone :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yaroo Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 W poprzednim moim aucie miałem za luźny pasek jak się nagrzał to sie slizgał co powodowało zatrzymywanie się alternatora co sygnalizowała lampka ładowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotro Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Dzięki Yaroo, strzał w dziesiątkę, niby pasek wydawał się naciągnięty, ale problem pojawiał się tylko w bardzo gorące dni więc trop był słuszny, okazało się że delikatne jeszcze naciągnięcie paska, likwiduje problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.