Gość Wacław Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam Zauważyłem dzisiaj w swojej Primce dziwne zachowanie pierwszego biegu .Po wpięciu i ruszaniu lewarek delikatnie cofa się do tyłu auto rusza i przy zmianie na dwójkę lewarek zachowuje się tak jakby był sam chciał wskoczyc na pozycję neutralną ( tak jakby go wybiło z tej jedynki) . Jeszcze mi się nie zdażyło żeby sama jedynka wypadła ale wygląda to dziwnie tak jakby lewarek wracał do pozycji neutralnej , coś go przytrzymuje i przy zmianie na dwójkę z jedynki jakby sam odskakiwał. Wymieniałem olej w skrzyni miesiąc temu. Następne cudo to coraz trwardszy pedał sprzegła po wymianie płynu. Nie wiem czy jest to wina płynu czy czegoś innego , a może ten bieg i to sprzęgło mają jakieś powiązanie. Może ktoś z Was miał już takie doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek111 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 Objawy dotyczące 1-go biegu, które opisujesz pasują do zużytego wodzika w skrzyni biegów. Miałem coś takiego w Fordzie, na początku wyglądało to tak jak u Ciebie, następnym etapem było wyskakiwanie 1-go biegu- ale może u Ciebie ma to związek z wymianą oleju, może olej jest niewłaściwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 w P12 są trzy typy skrzyń. A której sprawa dotyczy? A może, z jakim silnikiem jest ta P12? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Co do typu skrzyni to nie mam pojęcia ale Primerka jest z lipca 2002 silnik 2.2 dci 126 kM, skrzynia oczywiście sześciobiegowa. Nie za bardzo wiem jakich danych mógłbym Ci jeszcze udzielic. Co do tego dziwnego objawu to lewarek na jedynce zawsze się delikatnie cofa ale ta chęc wyskoczenia z jedynki nie zawsze występuje i nie wiem od czego to jest zależne . Co do oleju w skrzyni to mechanik wymienił mi na olej syntetyczny Castrola ale nie wiem też dokładnie jakich parametrów i nazwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek111 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Pytanko do Ciebie: dlaczego wymieniałeś olej w skrzyni? Ja w swoim też wymieniałem bo mam przejechane cos koło 190000 km ale robiłem to w serwisie gdyż tylko tam mieli dostępny ten olej co powinien być wg specyfikacji (nie mogłem go kupić w żadnym sklepie chyba że na zamówienie) ale ja mam 5 biegów i benzynowy silniczek więc może jest jakaś różnica. Poza tym w serwisie powiedzieli mi że nie ma potrzeby wymieniać oleju przez całą jej żywotność chyba że skrzynia przecieka albo jest do/po naprawie. Wymienili mi ten olej dopiero na moje zdecydowane żądanie. Stąd właśnie moje pytanie. Proponuje Ci jak najszybciej sprawdzić w katalogu/serwisie jaki olej powinieneś mieć a co masz wlane teraz. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 lewarek na jedynce zawsze się delikatnie cofa Proponuję sprawdzenie sterowania zewnętrznego, a konkretnie, czy zabezpieczenia linek (lock plate) są na swoim miejscu. Z obu stron, czyli przy skrzyni i lewarku. Kliknij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Dzięki za radę i link ale jestem całkowitym dyletantem w tych sprawach i mam prośbę czy mógłbyś mi napisać czy ja to moge sam sprawdzić bez zbytniego rozbierania czegokolwiek ( wchodzi w rachube podniesienie samochodu) i jakie powinoo być poprawne polożenie. Jeszcze raz dziękuje za radę i przepraszam za niewiedzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 czy ja to moge sam sprawdzić bez zbytniego rozbierania czegokolwiek ( wchodzi w rachube podniesienie samochodu) Chyba możesz. Mocowanie linek przy skrzyni jest od góry, czyli pod maską. Natomiast przy lewarku, to trzeba zdjąć osłonę (skórkę), wychodzi razem z ramką, jest na zatrzaskowych spinkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.