Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Instalacja STAG - sporo pytań


Guest Domin
 Share

Recommended Posts

Guest Domin

Dzisiaj wybieram się do gazownika żeby obgadać sprawę i umówić się na założenie sekwencji. Z tego co mi powiedział przez telefon, najczęściej zakłada Staga. Cena 2400 za STAG300 i 2200zł za STAG200

I teraz mam do was kilka pytań:

- STAG200 czy STAG300 :?:

- z tego co wyczytałem na forum, STAG korzysta z podzespołów innych firm. Jaki w takim razie wybrać reduktor i wtryski :?:

- lubryfikacja zaworów - czy warto to robić, o ile może wzrosnąć koszt instalacji :?:

- butla w koło czy w bagażnik. Jak w bagażnik to z boku czy na środku :?:

- ostatnio zauważyłem większe spalanie na benzynie. Czy najpierw jechać do mechanika żeby ustawił auto na benzynie czy gazownik wszystko poustawia? Przez tel powiedział mi że zczyta czasy wtrysków żeby ustawić gaz. Jeżeli czasy będą błede to czy sekwencja też będzie działała nie tak jak potrzeba :?:

Proszę o bardzo szybką pomoc i z góry dzienks

Link to comment
Share on other sites

Guest glocek

Witam,

 

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale jeśli chodzi o:

 

- STAG200 a STAG300 to elektronika jest bodajże taka samy tylko różnica w obudowie.

- lubryfikacja zaworów - przy nyskach raczej niepotrzebna i nic nie daje. Stosowana głównie przy ceramicznych gniazdach zaworów np. Focusy.

- butla raczej w kolo. Choc tu minusem moze byc zmniejszona pojemnosc butli.

- Jesli chodzi o sprawdzenie auta to ja przed założeniem gazu upewniłem się czy wszystko jest OK. Natomiast po założeniu gazu wymiana świec + przewody zapłonowe.

 

Ja mam sterownik SEC (polski), wtryski Valtek (zółty) i reduktor KME SILVER i na razie (odpukac) nie ma problemów.

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

Z tego co czytam, sporo osób ma wtryski Valtek i reduktor KME. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale te wtryski i reduktor będzie pasował do wszystkich instalacji, a przynajmniej do STAG300 :?:

Link to comment
Share on other sites

Czy do wszystkich tego nie wiem ale do STAG300 TAK.

Ja co prawda mam instalacje KME, wtrysk oczywiście Valtec "czerwone", zbiornik toroidlany o pojemności 45 litrów. Cała instalka działa cacy.

Tak jak napisał kolega Glocek lubryfikacja zaworów jest nie potrzebna...

Link to comment
Share on other sites

Różnią sie czasem wtrysku.

Jeśli silnik na jałowych obr. ma czasy wtrysków >3ms możesz założyć które chcesz.

Jeśli jednak czasy są <3ms to tylko żółte. Są to cewki o rezystancji 1Ohm. Czerwone mają 3Ohmy. Dzięki niskiej rezystancji maja szybsze czasy działania.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Nie zakładaj żółtych Valteków, ja miałem żółte i ciągle problem z mocą na wysokich obrotach, niby szła ale ciągle to nie było to. Po zmianie na czerwone jest wszystko super, konfiguracja Czerwone Valteki, Stag 300 i jakaś przyzwoita reszta i będziesz zadowolony, tylko coś drogo, ja za 300 dałem 1850zł, ale na żółtych wtryskach, które okazały się gówno warte

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

Wczoraj byłem u gazownika. Wybór padł na STAG300, KME Silver, Valteki i butla w koło. Wtryski nie wiem czy będą żółte czy czerwone. Zależy jakie będą czasy wtrysków. Założenie mogło by być o 200zł tańsze, ale na reduktorze Tomassetto. Jednak jak pcham w to tyle kasy to 200zł już nie robiło mi różnicy. Montaż w przyszły czwartek.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

masz SR20DE więc czasy na wolnych są 2.3-2.5 ms więc czerwone spokojnie podejdą, żółtych możesz później żałować, chociaż nie namawiam, bo na początku mi na żółtych też wydawało się że nie jest źle, dopiero wieczór ze stoperem dał obraz całej sytuacji :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

Dzięki za podpowiedź. A jest jakaś różnica cenowa między czerwonymi a żółtymi? Żeby gazownik nie zgolił mnie na kasę jak mu powiem że chcę czerwone

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

czerwone są tańsze niż żółte. chyba 100zł różnicy w cenie instalki mi powiedzieli na żółtych w stosunku do czerwonych, też uwieżyłem że żółte są szybsze i lepsze, zapłaciłem 100 więcej i dopiero teraz po wymianie na czerwone jestem naprawdę zadowolony

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

No i jest. Wczoraj odebrałem auto. Z tego co zauważyłem gazownik wtryski założył żółte. Różnicy w mocy nie widzę, ale pewnie zrobię tak jak bullitt, wezmę stoper s porównam osiągi PB vs. LPG. Mam jednak pytanie, chodzi mi o reduktor. Jakiś jest ale nie wiem jaki, a chciałem KME Silver. Jak mam poznać że akurat taki mam założony. Żadnej tabliczki znamionowej nie ma. Proszę o jakieś szczegóły albo o fotkę, jak u Was wygląda reduktor KME Silver.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Najlepiej sprawdzaj to tak żeby jechać na tym samym biegu, żeby zmiany biegów nie wpływały na czas całego porównania, bo chcesz tylko sprawdzić to jak silnik przyjął gaz.

Ja robiłem testy tego typu:

1. od 100 do 140 na 4tym biegu

2. od 2 000 obr do 6 000 obr na 3 biegu,

czasów co prawda nie pamietam ale jak pomierzysz to napisz jak to wygląda

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest rico111

Witam,

 

jestem tu nowy, jeśli było to proszę o skierowanie do odpowiedniego tematu, szukałem ale nie znalazłem.

 

Pytanie brzmi:

 

Zakładam STAG300, na co zwrócić uwagę przy odbiorze instalacji i podczas próbnej jazdy z pracownikiem?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich gazowników

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

jestem tu nowy, jeśli było to proszę o skierowanie do odpowiedniego tematu, szukałem ale nie znalazłem.

 

Pytanie brzmi:

 

Zakładam STAG300, na co zwrócić uwagę przy odbiorze instalacji i podczas próbnej jazdy z pracownikiem?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich gazowników

 

Chyba na to co przy kazdej innej instalacji, czyli jak to pracuje, masz byc zadowlony i tyle.

 

Ja sprawdzalem tak:

 

na 2 biegu od 1000 obrotow do odcinki porownujac z benzyna - czy czuje sie roznice, czy nie zamula go gdzies na jakis obrotach

pozniej wolno sie przejechalem kawalek, dodajac gaz i puszczajac na niskich obrotach (tak jakbym ruszal w duzym korku, podjezdzajac po toche) i sprawdzalem czy nie rzuca silnikiem

 

Po odebraniu auta mialem takie objawy walsnie pod katem ktrorych robilem pare dni pozniej "dopieszczanie"

- jak ciagnalem go do odcinki to przy okolo 5tys obrotow zatrzymywal sie na sekunde i szedl dalej ladnie - zlikwidowano ten punkt zatrzymania

- jak delikatnie ruszalem dojechalem obrotami do 2tys i puscilem pedal gazu, szarpalo silnikiem duzo bardziej niz na benzynie - tez poprawili

 

 

W ogole wczoraj odebralem auto z serwisu po 15tys km i.... wgrali mi nowy soft do STAG300 mojego :) Przejechalem sie 15km na probe i wydalo mi sie ze bardziej miekko chodzi, ciezko to opisac ale jakby tak walsnie bardzo miekko sie wkrecal nie tracac przy tym nic na dynamice. Gazownik powiedzial ze to samo mowil inny kolo po zmianie softu ne ten sam co mi wgrali :) Ciekawe jak spalanie wyjdzie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam!Założyłem staga300+valteki(1 ohm)+zavoli.Reduktor wydaje dziwny dźwiek przy gwałtownym krótkim depnięciu na pedał gazu, podobno to częsta wada zavoli.Czy mogę domagać się wymiany reduktora, oraz wtryskiwaczy na 3ohm(nie wiem czy 300 je obsługuje)bo wg.opinii są lepsze i tańsze, oraz autko jest dynamiczniejsze i elastyczniejsze.Ma ktoś może mapki ustawień, lub info na ten temat:średnica wtryskiwaczy,ciśnienie gazu.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Parę postów wyżej przecież pisze że mam staga 300 i zmieniłem wtryski z żółtych na czerwone więc stag 300 obsłuży je :)

Co do dźwięków z reduktora to raczej normalne na początku, też tak miałem ale teraz już nie ma tego efektu, to dźwięk rozprężających się membran, nie wiem co do średnic wtryskiwaczy, ale wiem że trochę nawet mam więcej rozwiercone w porównaniu do tego co jest na 2.0 przewidziane, ale nie wiem konkretnie o ile, ciśnienie mam około 1,25-1.3, idzie dobrze, mieści się w 11 litrach czasem schodzi do 10 więc jest ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam! Potrzebuje parametry ustawień do staga 300+valtec 1 ohm(żółte)+zavoli zeta n. Potrzebuje info: średnica dysz wtryskiwaczy, ciśnienie lpg, a najlepiej obraz mapki.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest adek19

witam

 

dzwoniłem dzisiaj do zakładu zajmujacego sie zakładaniem instalacji STAG300 i zaproponowali mi cene 2250 zl na redukrorze TAMASETTO

czy to nie za drogo??

 

proponowali tez inna instalacje (sekwencje) chyba firmy ZENIT za 2100 zł

 

 

i jeszcze takie pytanko - oferuja na allegro STAGA300

http://moto.allegro.pl/item329771707_sekwe...strybutora.html

cena jest dosc atrakcyjna chyba,

 

tylko czy to kompletna instalacja??

trzeba napewno dokupic butle (350zl) i koszt załozenia (400zl) w sumie wszystko by wyniosło jakies 1800zl

co o tym myslicie??

Link to comment
Share on other sites

Osobiscie szukalbym dobrego gazownika i u niego bral, bo jak sam kupisz to kto Ci to bedzie serwisowal? bedziesz mial jakis problem (odpukac) i Ci gazownik powie ze bubel kupiles i zebys sie wypchal i co wtedy?

 

Co do instalki, osobiscie mam STAG300, ponad rok juz - jakies 30 tys km bedzie niedlugo, zero problemow, nie da sie dupohamownia odroznic czy jade na LPG czy na PB.

Link to comment
Share on other sites

Guest adek19

z ta instalacja z allegro jednak nie jest tak kolorowo bo

1020zl (instalacja) +400 (załozenie) + 350 (butla) + 180 (zawor) + ok 50 (jakies rurki) = ok 2000 zl za wszystko

 

GRZECHu, ile zapłaciles rok temu za taka instalacje??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...