Guest Kasza22 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Mam prosbe czy ktos moze mi podpowiedziec jak wymienia sie sinenbloki i sworznie w nissanie primera p-10 rok 92??????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rychu25 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 wymiana sworzniw nissanie w domowych warunkach nie jast zbyt prosta. najlepiej to jest podjechac do jakiegos dobredo warsztatu i wydac za robocizne z 30zl. i bedzie ok. pisze tak bo raz postanowilem sam wymienic i tylko ja wiem ile to sie trzena napukac mlotkiem. a jesli ktos ma prase to prosta sprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 nie prościej i pewniej jest kupić kompletny dolny wachacz który ma już w sobie nowe silentbloki, wyjdzie góra 100zł drożej a wszytko jest nowe, proste i nie wymaga dodatkowej roboty... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kasza22 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Dzieki a nie wiecie czy przy sciaganiu sinenblokow i sworzni sa jakies zabezpieczenia???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Dzieki a nie wiecie czy przy sciaganiu sinenblokow i sworzni sa jakies zabezpieczenia???? Sworzeń zabezpieczony jest od góry pierścieniem metalowym. Jeszcze sworzeń to jakoś da się wybić ale gożej z tulejką. Trzeba wydłubać jej wewnętrzną część po to żeby dało śię brzeszczotem przeciąć zewnętrzną tuleje metalową. Inaczej nie wybijesz. Ale nie warto. Ja ostatnio robiłem to w PZM-ocie i dałem za robotę 5 dych. Co prawda prawie wszystko robiłem sam bo jakiś praktykant sie dorwał co nie bardzo wiedział w którą stronę śrubę się odkręca . Ale samochód podniesiony wysoko i prasę mieli. W kanale to nawet wachacz ciężko wyjąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kasza22 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Wielkie dzieki :)Pozdr o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Da się w domowych warunkach wymienić silentbloki czy koniecznie musi być prasa. Pytam, bo mam się zabrać do tej roboty a nigdzie nie znalazłem takiej prasy chcę spróbować zbić i wbić tulejkę (silentblik) młotkiem. Uda się? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rychu25 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 uda si emlotkiem ale sporo czasu musis zna to posiwecic i dobfrze by bylo poprosic kogos o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 duże imadło slusarskie i odpowiednia tuleja z drugiej stony da się zrobić tak samo wciskamy młotkiem pokaleczyśz tuleje raczej tego nie stosuj tam naprawdę trzeba siły.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 nie chciałem robić nowego tematu.. wiec odświeżyłem ten no więc Niecały miesiąc temu wymieniałem sworzeń wahacza dolnego firmy nipparts zabieg kosztował mnie nie całe 100 pln + sworzeń . Dziś byłem na przeglądzie i facio mówił że sworzeń w kiepskim stanie , ze jeszcze trochę i wypadnie dlaczego tak szybko sie on rozwalił ? muszę wymienić go znowu.. i chcę kupić kolejny ale jakiej firmy ? i raczej zrobię to samemu jedynie podjadę na prasę wbić go.. czy sam wahacz kupić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Sworzeń wymieniałem kilka dni temu, kupiłem w sklepie za 35 zł, nie mam pojęcia jaka to firma, taki był to wziąłem, zobaczymy. Co do wymiany to nie było z tym żadnych problemów, wybijasz sworzeń ze zwrotnicy, podstawiasz lewarek pod wahacz, ja sobie uciąłem 5 cm rurki żeby lewarek stał bezpośrednio pod sworzniem i walisz zdecydowanie młotem w sworzeń, oczywiście wcześniej trzeba zdjąć zabezpieczenie ze sworznia, u mnie wyskoczył po trzech uderzeniach. Żeby założyć nowy na lewarek podłożyłem klucz płaski tak aby w jego środek trafił sworzeń (ta wypukła część) i kilka młotków w wahacz z góry (przez tą rurkę którą wcześniej uciąłem), wszedł bez problemu, zabezpieczyłem, nasmarowałem bo jakiś dziwny z kalamitką od spodu i śmigam. Myślałem, że się nie da tego zrobić bez wykręcania całego wahacza, a tu miła niespodzianka. Myślałem też nad zakupem całego wahacza ale jak rozebrałem i poszarpałem za wahacz, to okazało się, że nie ma na tulejach najmniejszego luzu a są jeszcze oryginalne pomimo prawie 300kkm przebiegu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitko Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Mam pytanie do szanownych kolegów - czy macie namiary we Wrocławiu na warsztaty gdzie mają prasę żeby wycisnąć sworznie wahaczy dolnych zamiast walić młotem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.