Gość Darek-- Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 No własnie?Niby proste - a nie wiem.W instrukcji nie wykryłem ,a prawdopodobnie przekaźnik uległ awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 Myślałem, że w Almerach seryjnie nie montowali alarmu, jeśli moje przemyślenia są zgodne z prawdą, to wszystko zależy od fantazji instalatora (przy załączaniu/wyłączaniu centralka może Ci lekko "pykać"/strzelać - taki cichutki dźwięk), ewentualnie po kabelkach musisz dochodzić, rozkręcić plastiki i szukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bond Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 centralka znajduje sie pod maska obok serwa. Jesli chcesz go wylaczyc musisz odetkac korek i włożyc i przekrecic kluczyk (taki maly) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darek-- Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 I tam znajdują się przekaźniki?U mnie w takim razie jest pod akumulatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bond Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 Tam jest centralka ktora wyje jak braknie napiecia. Wydaje mi sie ze tam znajduze sie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 Bond, to co masz na myśli to raczej nie centralka ale syrena alarmowa. Syrena ma własny akumulatorek i w przypadku odcięcia od zasilania zaczyna wyć. Właściwy moduł alarmu umieszczony jest prawdopodobnie w kabinie, być może za deską rozdzielczą. Moduł wymaga podłączenia kilku przewodów np.: zapłon, zasilanie, czujnik otwarcia drzwi, sterownik elektrycznych szyb, centralny zamek . Najlepszym miejscem wydaje się być kabina pasażerska gdzie łatwo można takie połączenia wykonać. Ja bym szukał za zegarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Panowie, alrm może byc wszędzie, to zależy gdzie go "upchną instalator", najprostszy sposób zlokalizowania centralki to "idąc" po kabelku od diody, sygnalizującej stan alarmu, albo siedząc w aucie włączyć alarm i słuchać z jakiej okolicy dochodzi "stukanie" przekaźników od alarmu i wtedy mniej więcej wieadomo gdzie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joana Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Mogę powiedzieć gdzie u mnie znajduje się centralka - i sądzę, że w większości aut kupionych w polskim salonie - za deską rozdzielczą. Jak się do niej dostać? Należy po prostu zdjąć plastikową osłonę pod deska rozdzielcza pod kopułą kierownicy odkręcając bodajże 2 śruby. Włożyć rękę do środka i poszukać plastikowego pudełka z wpiętymi kablami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Panowie, alrm może byc wszędzie, to zależy gdzie go "upchną instalator", najprostszy sposób zlokalizowania centralki to "idąc" po kabelku od diody, sygnalizującej stan alarmu, albo siedząc w aucie włączyć alarm i słuchać z jakiej okolicy dochodzi "stukanie" przekaźników od alarmu i wtedy mniej więcej wieadomo gdzie szukać. Oczywiście masz rację, jeśli instalator jest solidny, umieści alarm w jakimś mało typowym miejscu. Niemniej jednak w większości wypadków prace wykonywane są tak aby osiągnąć zamierzony cel przy minimalnym wysiłku. Położenie centralki determinowane jest przez długość jej kabli przyłączeniowych, łatwość jej ukrycia/zamocowania i dobry dostęp do odpowiednich kostek elektrycznych. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez jacek70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera2003 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Wcześniej coś było powiedziane o małym kluczyku-nic takiego nie posiadam. A dioda od alarmu?Po wyjęciu kluczyka miga tylko dioda immobilajzera. Więc się zastanawiam czy alarm w n16 fl był montowany seryjnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Więc się zastanawiam czy alarm w n16 fl był montowany seryjnie? No nie był, ja nie miałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Mały kluczyk służy do blokowania syreny alarmu. Syrena posiada zwykle własne akumulatorki. W przypadku odłączenia akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu syrena zacznie wyć (autonomiczne zasilanie). Za pomocą tego kluczyka można np. przed wymianą akumulatora takie zachowanie wyłączyć. Zdaje się że "zwykła" Almera nie posiada seryjnie montowanego alarmu (być może były jakieś serie wyposażone fabrycznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.