Guest Darek-- Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 No własnie?Niby proste - a nie wiem.W instrukcji nie wykryłem ,a prawdopodobnie przekaźnik uległ awarii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adasios Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Myślałem, że w Almerach seryjnie nie montowali alarmu, jeśli moje przemyślenia są zgodne z prawdą, to wszystko zależy od fantazji instalatora (przy załączaniu/wyłączaniu centralka może Ci lekko "pykać"/strzelać - taki cichutki dźwięk), ewentualnie po kabelkach musisz dochodzić, rozkręcić plastiki i szukać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bond Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 centralka znajduje sie pod maska obok serwa. Jesli chcesz go wylaczyc musisz odetkac korek i włożyc i przekrecic kluczyk (taki maly) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Darek-- Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 I tam znajdują się przekaźniki?U mnie w takim razie jest pod akumulatorem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bond Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Tam jest centralka ktora wyje jak braknie napiecia. Wydaje mi sie ze tam znajduze sie wszystko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek70 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Bond, to co masz na myśli to raczej nie centralka ale syrena alarmowa. Syrena ma własny akumulatorek i w przypadku odcięcia od zasilania zaczyna wyć. Właściwy moduł alarmu umieszczony jest prawdopodobnie w kabinie, być może za deską rozdzielczą. Moduł wymaga podłączenia kilku przewodów np.: zapłon, zasilanie, czujnik otwarcia drzwi, sterownik elektrycznych szyb, centralny zamek . Najlepszym miejscem wydaje się być kabina pasażerska gdzie łatwo można takie połączenia wykonać. Ja bym szukał za zegarami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egn Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Panowie, alrm może byc wszędzie, to zależy gdzie go "upchną instalator", najprostszy sposób zlokalizowania centralki to "idąc" po kabelku od diody, sygnalizującej stan alarmu, albo siedząc w aucie włączyć alarm i słuchać z jakiej okolicy dochodzi "stukanie" przekaźników od alarmu i wtedy mniej więcej wieadomo gdzie szukać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest joana Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Mogę powiedzieć gdzie u mnie znajduje się centralka - i sądzę, że w większości aut kupionych w polskim salonie - za deską rozdzielczą. Jak się do niej dostać? Należy po prostu zdjąć plastikową osłonę pod deska rozdzielcza pod kopułą kierownicy odkręcając bodajże 2 śruby. Włożyć rękę do środka i poszukać plastikowego pudełka z wpiętymi kablami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek70 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 (edited) Panowie, alrm może byc wszędzie, to zależy gdzie go "upchną instalator", najprostszy sposób zlokalizowania centralki to "idąc" po kabelku od diody, sygnalizującej stan alarmu, albo siedząc w aucie włączyć alarm i słuchać z jakiej okolicy dochodzi "stukanie" przekaźników od alarmu i wtedy mniej więcej wieadomo gdzie szukać. Oczywiście masz rację, jeśli instalator jest solidny, umieści alarm w jakimś mało typowym miejscu. Niemniej jednak w większości wypadków prace wykonywane są tak aby osiągnąć zamierzony cel przy minimalnym wysiłku. Położenie centralki determinowane jest przez długość jej kabli przyłączeniowych, łatwość jej ukrycia/zamocowania i dobry dostęp do odpowiednich kostek elektrycznych. Edited June 14, 2010 by jacek70 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest almera2003 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Wcześniej coś było powiedziane o małym kluczyku-nic takiego nie posiadam. A dioda od alarmu?Po wyjęciu kluczyka miga tylko dioda immobilajzera. Więc się zastanawiam czy alarm w n16 fl był montowany seryjnie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adasios Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Więc się zastanawiam czy alarm w n16 fl był montowany seryjnie? No nie był, ja nie miałem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek70 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Mały kluczyk służy do blokowania syreny alarmu. Syrena posiada zwykle własne akumulatorki. W przypadku odłączenia akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu syrena zacznie wyć (autonomiczne zasilanie). Za pomocą tego kluczyka można np. przed wymianą akumulatora takie zachowanie wyłączyć. Zdaje się że "zwykła" Almera nie posiada seryjnie montowanego alarmu (być może były jakieś serie wyposażone fabrycznie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.