Adams Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Hej, po przewertowaniu forum postanowilem przeczyscic zawor IACV (silnik krokowy) w P11 z GA16DE (obroty spadaly za nisko, i generalnie troche sobie falowaly). Jak sie okazalo po zdjeciu przepustnicy i odreceniu od niej zaworka jest luz na sprezynie ktory (przynajmniej w teorii) moze powodowac opisane symptomy - tu niestety zaczynaja sie schody: -jak czytalem na forum aby dostac sie do sprezyny trzeba zdjac metalowy kapselek z obudowy zaworka i odkrecic znajdujaca sie pod nim srube. Problem w tym ze u mnie sruby brak tylko jakis kawalek plastiku i to chyba wkrecony na klej :/ Wyglada to tak: IACV na przepustnicy (kapselek o ktorym mowa po drugiej stronie niz strzalka) :/ Plastikowa zaslepka pod kapselkiem Jak waszym zdaniem sie do tego zabrac /moze juz ktos to przerabial/ bo nie chce szukac teraz nowego IACV Z gory dzieki za pomoc! Pzdr! Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwolcio Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Witaj. Przerabiałem ostatnio ten sam temat przy okazji czyszczenia przepustnicy. Tak samo odkręciłem krokowca, zdjąłem ten "kapsel" i ukazał mi się korek z tworzywa. niestety nie dałem go rady odkręcić - wytrąciłem wszystkie żeberka. Przemyłem środek benzyną ekstrakcyjną dokładnie pędzelkiem i wydmuchałem sprężonym powietrzem. pomiędzy zwoje sprężyny wsunołem płaski wkrętak porozginałem troche tą sprężynę. Drobny luz i tak został. Na dodatek musiałem uszczelkę pod krokowca dorobić bo stara się nieodkleiła tylko rozlazła się na pół. sam korek z tworzywa można rozwalić tylko czym to potem zaślepić to nie wiem. ja dałem sobie spokój i złożyłem wszystko tak jak było. może ktoś ma jakiś sposób... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 przerabiałem to tysiące razy w 1,4 1,6 i w 2.0 najprostrza opcja to uchylić nieco przepustnicę gazu albo podkręcić korokowca... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Dzieki za podpowiedzi Panowie! Dokladnie jak Zwolcio mowil proby odkrecenia plastiku spelzly na niczym, ale pomimo moich wczesniejszych nieudanych staran, motyw z rozciaganiem sprezyny srubokretem sie powiodl i teraz praktycznie nie ma na niej zadnych luzow. Jutro przeczyszcze calosc jak sie tylko da (wlacznie z przeplywka) i zloze do kupy. Ciekawe beda jakies rezultaty w lepszym zachowaniu obrotow na luzie A jak nie to zrobie jak mowi Kuba - pobawie sie TPSem. P.S. Coobcio - przez podkrecenie krokowca masz jak sadze na mysli srubke do regulacji obrotow na jalowym? Czy dobrze mysle ze to taka duza stalowa sruba na przepustnicy - widoczna na pierwszej fotce po lewej stronie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 regulacja krokowca to płąska śrobka przy przepływce, co do ustawiania to nie mulić ustawiania przepustnicy gazu z TPS - czyli czujnikiem, niego się nie dotykaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noar Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Witam ja też mam problem z wolnymi obrotami. Wyczyściłem przepustnice i przepływkę efekt wzrost obrótów o 200 ale dalej spadają z deka. 1.Czyli regulacja krokowca polega na kręceniu śrubą od biegu jałowego. tak? 2.Regulacja przepustnicy polega na kręceniu którąś ze śrub po lewej stronie linki od gazu. tak? Czyli mam otworzyć trochę przepustnicę? Proszę o wytłumaczenie łopatologicznie jeśli się w czymś pomyliłem. Z góry dzięki A i czyścić tego krokowca czy sobie odpuścić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 2.Regulacja przepustnicy polega na kręceniu którąś ze śrub po lewej stronie linki od gazu. tak? Chodzi o czujnik położenia przepustnicy, który jest przykręcony pod przepływomierzem. Tego raczej nie tykaj. A co do regulacji - to gdzieś w dziale almera jest ładnie opisana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest so.mar Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Panowie - u mnie obroty falują i na biegu jałowym i na biegach do jazdy. Szarpie samochodem jak przejadę kilkanaście-kilkadziesiąt metrów, potem w czasie jazdy także - jest to mniej wyczuwalne -bo bieg wyższy i prędkość większa ale jednak szarpie. Wszyscy na forum piszą że problem z silnikiem krokowym dotyczy tylko biegu jałowego, wiec myślę że u mnie to może być wina pompki paliwa która nierówno podaje do silnika. Mam gaz i na gazie nic takiego się nie dzieje. Może ktoś z was już to przerabiał?? W sumie to jeszcze nic nie ruszałem - ani silnika krokowego ani pompki paliwa a nie chciałbym niepotrzebnie wydawać kasę. Ale taka szarpana jazda już mnie tak wkurza i szkoda mi żeby psuła się reszta silnika przez to szarpanie. Napiszcie czy silnik krokowy odpowiada tylko za pracę na biegu jałowym czy rzutuje też na pracę silnika w czasie jazdy????????????????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Napiszcie czy silnik krokowy odpowiada tylko za pracę na biegu jałowym czy rzutuje też na pracę silnika w czasie jazdy????????????????????? tak, było o tym już na forum jeżeli masz gaz to prawdopodobnie pompka paliwa, ewentualnie zatkany filtr paliwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest so.mar Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Filtr paliwa już zmieniłem ale nie pomogło. A że problem narasta trzeba coś z tym zrobić. Liczę na szerszy odzew w tej sprawie Może ktoś z was zna jakiś dobry sposób na sprawdzenie pompki paliwa - bo w sumie samochód chodzi ale może podaje za małe ciśnienie??? Albo coś innego się w niej skiepściło?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marcinek Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 so.mar, Masz GA16DE? jaki masz przebieg? u mnie podobne objawy ustąpiły po zatkaniu zaworu EGR, ale nie wiem czy u Ciebie jest. Moja primka ma 225 tys i jeszcze tydzień temu w ogóle nie jeździła jak Twoja. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzingis Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Sprawdzenie pompki paliwa, sam tego nie zrobisz ponieważ musisz mieć Trojak do podłaczenia w układ paliwowy za lub przed filtrem paliwa, nastepnie przyrząd do mierzenia ciśnienia cieczy [ jaka nazwa to nie wiem] ja to nazywam Ciśnieniomierz z wskażnikiem , prawidłowe ciśnienie to 2Bary lub 2 Atmosfery, tak podaje producent jak jest nowa pompka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest red_shogun Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Panowie - u mnie obroty falują i na biegu jałowym i na biegach do jazdy. Podpinam się pod zapytanie kolegi. Mam te same objawy z tym że dotyczą tylko biegu jałowego na Pb (na LPG z blosem tematu nie ma). Mój silniczek to SR20DE, nowy filtr paliwa, powietrza itd., aha posiadam jeszcze katalizator (nie wycięty ). I teraz pytanie: co może być powodem niestabilnych obrotów na jałowym (PB), nierównej pracy silnika i tego "poszarpywania": 1) nieprzeczyszczony krokowiec? 2) pompa paliwa? 3) coś z sondą? 4) zabity katalizator? 4 opcja chyba odpada skoro na LPG jest ok, ale tylko gdybam. Jakieś propozycje? Z góry dzięki za kompetentną pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Za wolne obroty odpowiada silnik krokowy, jeżeli obroty falują na wolnych i na wysokich to przyczyną może być uszkodzony lub mocno zabrudzony przepływomierz powietrza. 2) pompa paliwa? ale wtedy by szarpał i nie miał siły się wkręcać na wyższe obroty, na wolnych by było raczej ok3) coś z sondą? może być, że sonda oszukuje i podaje do kompa, że jest ubogo a ten dolewa benzyny i w ten sposób silnik się zalewa i obroty falują 4) zabity katalizator?4 opcja chyba odpada skoro na LPG jest ok, ale tylko gdybam. sam sobie odpowiedziałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tom_ek Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Bawiłem się czyszczeniem krokowca, Bardzo ciężko odkręca się plastikowa zaslepkę pod kapselkiem, lecz jest to możliwe. U mnie ten korek plastikowwy prawie cały się sponiewierał przy odkręcaniu lecz jakoś poszło przy pomocy imadła i wąskich kombinerek. Po wykręceniu pozostaje wyjąć sprężynkę, naciągnąć lub wymienić na inną i zakręcić i koniecznie zasilikonować. Potem największy poblem to dokręcenie krokowca do przepustnicy - dolne śruby i już. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolor Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Cześć, Przeprowadziłem czyszczenie AAC w mej P10 SR20Di (monowtrysk). Po kolei: 1. Poluzowanie korpusu przepustnicy od kolektora, uniesienie i odkręcenie AAC, 2. Odkręcenie części elektrycznej zaworu od mechanicznej, 3. Zdjęcie metalowego kapturka zakrywającego mosiężną śrubę. 4. Mycie, rozciągnięcie sprężyny (niepotrzebnie!) i monta wszystkiego w odwrotnej kolejności. Niestety rozciąganie sprężyny sprawiło, że samochód stracił wolne obroty. Nawet reset komputera nie pomógł. :/ (Znaczy się że lepiej nie rozciągać...) 5. Rozkręciłem na nowo i podmieniłem sprężynę z nie rozciąganą zapasowego (używanego) krokowca i skręciłem wszystko z powrotem.w Efekt - wolne obroty wróciły, ale chyba trochę zbyt szybkie i niestety Wszystko to na krótko, bo komp ustawił sie na nowo i znowu pojawiło się szarpanie i przygasanie... --- Po 2 tygodniach kombinacji z róznymi ustawieniami. Okazało się, że regulacja nic nie daje. Tzn. ustawiałem inaczej przesłonę przepustnicy bądź opór AAC, ale i tak dobrze nie było. Ponieważ jednak jestem dociekliwy, to wykręciłem zawór FICD, który jest osadzony w jednym obiegu z AAC. Okazało się, że był praktycznie nieruchomy - cały oblepiony jakąś czarną mazią (Auto nigdy nie jeździło na LPG!). Po umyciu samochód zaczął wreszcie pracować naprawdę idealnie równo na wolnych obrotach i zniknął efekt dławienia na wysokich obrotach. Jeszcze od czasu do czasu zdarza mu się ciut szarpnąć przy powolnym ruszaniu, ale myślę, że wygładzenie powierzchni tulejek FICD pastą polerską załatwi sprawę do końca. Aha! AAC ustawiłem tak, że zawór w pozycji spoczynkowej jest całkiem zamknięty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piterP11sz-n Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 no i narobilem Wczoraj wyjąłem przepustnice, wyczyscilem ja, przepływomierz i silnik krokowy także, udalo sie go rozlozyc na czesci pierwsze ale czarny kapselek sie strasznie zmeczyl przy tej operacji, poskładalem wszystko, odpalam - obroty ok 1,5 tys pozniej w miare jak sie rozgrzeal silnik spadaja do 1000 i ... tam sie zatrzymuja jak zgasze silnik i po chwili go odpale, jest idealnie- na oko 830 -850 jak dodam gazy tak gdzies do 1,5 tys obroty spadaja i zatrzymuja sie na 1000. I tu mam pytanie czy za taki poziom obrotow wine ponosi silnik krokowy, rozciagnelem mu troche sprezynke, bo miala luz , moze troche za mocno to zrobilem Prosze poradzcie co to moze byc Chwytajac sie kazdej mozliwosci zrobilem autodiagnostyke i ... zadnych bledow nie pokazuje wyraznie kod 55 czyli niby wszystko ok. Zrobilem jazde probna i zaobserwowalem ze podczas jazdy auto zachowuje sie normalnie, ale jak wyrzuce na luz to obroty spadaja do tysiaca, zatrzymuja sie tam na 0,5 sekundy i spadaja do normalnego poziomu ( ok 850 ) Mysle ze to jest wina krokowca rozciagniecie sprezyny chyba mu zaszkodzilo i teraz sie przycina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noar Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Witam. Wg mnie wszystko jest ok. W moim aucie jest podobnie, krótka zawieszka na 1000 obr i spadek na 850obr. Chyba Coobcio nawet pisał na ten temat i twierdzi, że tak powinno być. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 krótka zawieszka na 1000 obr i spadek na 850obr. Tak powinno być. Dzięki temu po zamknięciu przepustnicy podciśnienie nie wzrasta tak gwałtownie i nie wysysa paliwa z wtryskiwaczy (ogranicza zużycie paliwa). Nawet ten system ma jakąś nazwę (nie pamiętam jaką). Jeśli obroty maleją za wolno to sprawdź śrubkę tą co zapiera się przy zamkniętej przepustnicy. Wykręcasz ją i wkręcasz tylko tyle żeby przepustnica nie klinowała się. Robisz to na gorącym silniku (zacina się raczej jak silnik już dobrze się rozgrzeje ) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piterP11sz-n Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 ALE no dobra Panowie - dlaczego w takim razie dzieje sie takie cos...... silnik jest cieply, odpalam, obroty odrazu 850 i to jest OK UWAGA dodaje gazu powiedzmy 3 tys , odpuszczam gaz, obroty powinny spasc do 850 (z zawieszka na 1000) ale w koncu powinny osiagnac 850 a nie osiagaja zatrzymuja sie na 1000 i juz! Uparly sie i beda tam wisialy przez caly czas, 1000 i ani obrotu mniej, cos jest nie tak! tylko co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noar Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Hmm...U mnie też się tak zdarza ale bardzo bardzo rzadko, że zostają na 1000obr. Spróbuj w takim razie na rozgrzanym silniku jak jest 1000obr wyregulować śrubą od przepstnicy albo od wolnych obrotów koło przepływki. Coobcio opisywał dokładnie co i jak poszukaj na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Udało mi się odkręcić tą plastikową nakrętkę w krokowcu, sprężynkę rozciągnąłem i teraz mam tak, że jak wszystkie odbiorniki są wyłączone to obroty są ok. Jeśli włączam światła to obroty się zmniejszają. :zdziw: . Wcześniej jak włączałem obojętnie jaki odbiornik prądu to obroty się zwiększały. Co się mogło stać? Za mocno naciągnąłem sprężynę? dzisiaj drugi raz sprawdzałem, wydaje mi się, że wszystko podłączyłem a żadnego kabelka nie urwałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czarek532 Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 so.mar, wymienilem pompke paliwa i nic nie dalo dalej szarpie na benzynie zwlaszcza na 1/i /2na gazie jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inadifrendstajl Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Witam! potrzebuje delikatnej pomocy, chce dostac sie do AAC w swoim n13 gti.., przyznaje nie wiem gdzie ten zawór jest umeszczony, a juz mnie wykańczają te wolne obroty i ich pływanie.. szukałem, może jakieś zdjecia - ale forumowiczomi się nie chciało to jest w podobnym miejscu co w n14 gti? Z góry dziekuje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 no witam ja mam taki objaw jaki był opisany wyżej.tzn. : odpuszczam gaz obroty przez moment utrzymują się na poziomie 1 100 obrotów potem ładnie spadają.tylko problem jest taki,że czasem ten okres zawiesia trwa chwilkę a czasem dłużej.podejrzewam,że bym musiał przeczyścić krokowca. a Wy co myślicie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.