Dolce Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Według mnie to nie wina krokowca tylko zaworu silniczka krokowego. Jeśli sprężyna nie jest dopasowana jak powinna to właśnie dzieją się takie rzeczy z obrotami silnika. Chwilowe zatrzymywanie się obrotów silnika na ok. 1000 obr/min po czy spadanie na 850obr/min występowało i w miom aucie. po regulacji sprężyny zaworu silniczka krokoweego problem ustał. Sprężyna nie może miec luzu, powinna być lekko "naszpanowana". Jeśli ktoś nie ma w tym zakreie wyczucia to może zrobić regulację w następujący sposób : - przed odkręceniem plastikowego kapsla zaworu zaznacz sobie jego położenie, - odkręć kapsel i rozciągaj równomiernie sprężynę kilkakrotnie (żeby nie "przeciągnąć" jej za mocno w drugą stronę) do mementu, gdy uzyskasz taką długość sprężyn by by po wkręceniu plastikowej zaślepki w poprzednie położenie nie było luzu na sprężynie ale żeby również nie ulegała ona ugięciu - odkręć kapsel i rozciągnij sprężyne o 1mm więcej i zakręć kapsel. W ten sposób sprężyna będzie lekko ściśnięta wstępnie i myślę, że tak powinno być. W każdym bądź razie ja tak zrobiłem i jest ok a równiez miałem problemy z obrotami silnika. Obecnie jest super - ani nie sa za niskie, ani nie ma tego schodzenia na "1000" a potem powolnego zejścia do 850. Po prostu tak jak powinno być. Zrobiłem już po tym zabiegu 3000 km i jest ok. Kilka porad - zawór krokowca czyścić można acetonem. u mnie bardzo ładnie schodził nagar, gdy zastosowałem to chemikalie. Druga sprawa - jeśli chodzi o odkręcenie tej plastikowej zaślepki zaworu. Ona nie jest wkręcana na kleju natomiast jest po zakręceniu na obwodzie uszczelniona specjalnym klejem. należy zrobić tak - wydłubać możliwie najdokładniej ten klej (np. pkońcówka pilnika iglaka) poprzez "jeżdżenie" nim po obwodzie rowka pomiędzy gwintem korpusu a zaślepką. Po wydłubaniu klejunależy wykonac 2 otwory o śednicy ok. 0,8mm (czytaj poniżej odnośnie dokładnej średnicy tych otworów) pod takie obcążki, którymi ściąga się pierścienie zabezpieczajace łożyska przed ześlizgnięciem się z ośki. Są to obcążki zakończone 2 szpikulcami - każdy wie o co mi chodzi. Wkładamy końcówki szczypiec w nawiercone otwory (otwory powinny być dopasowane do średnicy zakończeń obcążek) i delikatnie odkręcamy zaślepkę. Pamiętamy o metodzie - odkręcić o kilka stopni, dokręcić, odkręcać dalej itp. Trzeba to robić z wyczuciem Powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 w sumie jest z tym problem kiedy jadę szybko a potem odpuszczam gaz i jadę wolno to motor sam mnie pcha bez gazu.szczególnie jest to uciążliwe w korkach. dzisiaj z tym powalczę.narazie ogarnę tę sprężynkę a jeżeli to nie pomoże to rozbiorę go całego i wyczyszczę wg Twoich sugestii.dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Tak czytam ten stary wątek i nie polecam rozciągania sprężynki. Źle wyregulowany czy rozkalibrowany krokowiec ma duży wpływ na pracę silnika gdyż ECU pobiera dane z wszystkich czujników i w tym z krokowca i ustala mieszankę a gdy rozkalibrujecie krokowca to już można się domyśleć co się będzie dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.