Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

GA16DE IACV/AAC czyszczenie


Adams
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie to nie wina krokowca tylko zaworu silniczka krokowego. Jeśli sprężyna nie jest dopasowana jak powinna to właśnie dzieją się takie rzeczy z obrotami silnika. Chwilowe zatrzymywanie się obrotów silnika na ok. 1000 obr/min po czy spadanie na 850obr/min występowało i w miom aucie. po regulacji sprężyny zaworu silniczka krokoweego problem ustał. Sprężyna nie może miec luzu, powinna być lekko "naszpanowana". Jeśli ktoś nie ma w tym zakreie wyczucia to może zrobić regulację w następujący sposób :

- przed odkręceniem plastikowego kapsla zaworu zaznacz sobie jego położenie,

- odkręć kapsel i rozciągaj równomiernie sprężynę kilkakrotnie (żeby nie "przeciągnąć" jej za mocno w drugą stronę) do mementu, gdy uzyskasz taką długość sprężyn by by po wkręceniu plastikowej zaślepki w poprzednie położenie nie było luzu na sprężynie ale żeby również nie ulegała ona ugięciu

- odkręć kapsel i rozciągnij sprężyne o 1mm więcej i zakręć kapsel.

W ten sposób sprężyna będzie lekko ściśnięta wstępnie i myślę, że tak powinno być. W każdym bądź razie ja tak zrobiłem i jest ok a równiez miałem problemy z obrotami silnika. Obecnie jest super - ani nie sa za niskie, ani nie ma tego schodzenia na "1000" a potem powolnego zejścia do 850. Po prostu tak jak powinno być. Zrobiłem już po tym zabiegu 3000 km i jest ok.

Kilka porad - zawór krokowca czyścić można acetonem. u mnie bardzo ładnie schodził nagar, gdy zastosowałem to chemikalie.

Druga sprawa - jeśli chodzi o odkręcenie tej plastikowej zaślepki zaworu. Ona nie jest wkręcana na kleju natomiast jest po zakręceniu na obwodzie uszczelniona specjalnym klejem. należy zrobić tak - wydłubać możliwie najdokładniej ten klej (np. pkońcówka pilnika iglaka) poprzez "jeżdżenie" nim po obwodzie rowka pomiędzy gwintem korpusu a zaślepką. Po wydłubaniu klejunależy wykonac 2 otwory o śednicy ok. 0,8mm (czytaj poniżej odnośnie dokładnej średnicy tych otworów) pod takie obcążki, którymi ściąga się pierścienie zabezpieczajace łożyska przed ześlizgnięciem się z ośki. Są to obcążki zakończone 2 szpikulcami - każdy wie o co mi chodzi. Wkładamy końcówki szczypiec w nawiercone otwory (otwory powinny być dopasowane do średnicy zakończeń obcążek) i delikatnie odkręcamy zaślepkę. Pamiętamy o metodzie - odkręcić o kilka stopni, dokręcić, odkręcać dalej itp. Trzeba to robić z wyczuciem Powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie jest z tym problem kiedy jadę szybko a potem odpuszczam gaz i jadę wolno to motor sam mnie pcha bez gazu.szczególnie jest to uciążliwe w korkach.

 

dzisiaj z tym powalczę.narazie ogarnę tę sprężynkę a jeżeli to nie pomoże to rozbiorę go całego i wyczyszczę wg Twoich sugestii.dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak czytam ten stary wątek i nie polecam rozciągania sprężynki. Źle wyregulowany czy rozkalibrowany krokowiec ma duży wpływ na pracę silnika gdyż ECU pobiera dane z wszystkich czujników i w tym z krokowca i ustala mieszankę a gdy rozkalibrujecie krokowca to już można się domyśleć co się będzie dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...