Guest BossMan Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Hej, byc moze pytanie jest banalne, ale zauwazylem ze po ostatnim przegladzie i wymianie swiec silnik rozgrzewa sie zauwazalnie dluzej. Tak sobie gdybam, ze pewnie ma to zwiazek ze zmiana swiec (byly BKR5EY, teraz sa PFR6G-11), ale chcialbym, zeby ktos potwierdzil moje przypuszczenia Dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 http://www.ngkntk.pl/wiece_zap3onowe.1309.0.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Dzieki za linka - wszystko fajnie, tylko chodzilo mi wlasnie o odpowiedz, czy to rzeczywiscie w praktyce moze sie przekladac na duza roznice w czasie nagrzewania silnika (rzedu kilku minut) - wczesniej niemalze zaraz po zapaleniu auta wskazowka temperatury zaczynala sie "dzwigac" - teraz dzieje sie tak gdzies po 2-3 minutach... Przy okazji zmieniane byly wszystkie plyny i filtry w aucie, ale wydaje mi sie, ze chyba tylko swiece mogly tak mocno wplynac na temperature silnika. Tak czy siak dzieki za odpowiedz. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel2000 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Ciepłota świecy nie reguluje temperatury silnika. Ba, jest nawet na odwrót Ciepłotę świecy dobieramy ze względu na temperaturę panującą w silniku. Przy okazji to nie bawiłbym się w świece platynowe. Nic nie poprawią, a z tego co wyczytałem mogą sprawiać problemy w nieprzystosowanych układach zapłonowych (wielokrotnie niższa przewodność elektryczna od miedzi). Ze względu na odporność chemiczną platyny zalecane są tylko do samochodów gdzie dostęp do świec jest utrudniony przez co wymiana jest trudna. Jak dłużej świec nie ruszasz to zawsze jest większa szansa na zapieczenie gwintu, nie wspominając, że są ekonomicznie nieopłacalne. Lepiej trzymać się zaleceń producenta. Inna bajka to niby świece irydowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Lepiej trzymać się zaleceń producenta. Zart polega na tym, ze to sa wlasnie swiece polecane przez producenta - przynajmniej taka informacja jest w ksiazce.. Zreszta katalog NGK twierdzi identycznie: link pzdr, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 U mnie rowniez katalog podaje ze powinny byc swiece platynowe. Wiec nabylem takowe droga kupna ale nie w Polsce bo tu rzadzi NGK i oni dyktuja ceny - sprowadzilem je sobie ze stanow (przynajmniej mam pewnosc co do jakosci, bo na nasz rynek to czesto jakis chlam rzucaja). A rozncy w czasie nagrzewania sie silnika nie zauwazylem - a jest to wazne dla mnie bo im szybciej sie nagrzeje tym szybciej sie na gaz przelaczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 rozncy w czasie nagrzewania sie silnika nie zauwazylem Byc moze nie jest to wiec zwiazane ze swiecami (przy okazji: wczesniej byly zwykle, z przerwa "nie-11"), a hmm.. moze plynami? Zmieniany byl takze plyn chlodniczy (hamulcowy i oleje rowniez), ale wydaje mi sie, ze kazdy plyn ma mniej wiecej zblizona przewodnosc cieplna (gorsza od zwyklej wody)... pozdrawiam, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel2000 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Lepiej trzymać się zaleceń producenta. Zart polega na tym, ze to sa wlasnie swiece polecane przez producenta - przynajmniej taka informacja jest w ksiazce.. Zreszta katalog NGK twierdzi identycznie: link pzdr, Adam No chyba, że tak. Ale trochę to dziwne, że we wcześniejszych modelach ten silnik jeździł na zwykłych miedzianych, a w nowej budzie potrzebuje już platynowych . Tak, czy inaczej tym bardziej to nie powinna być wina świec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Zart polega na tym, ze to sa wlasnie swiece polecane przez producenta - przynajmniej taka informacja jest w ksiazce.. Zreszta katalog NGK twierdzi identycznie: link Książka serwisowa do Primery P11.144 z silnikiem SR20DE twierdzi, że świeczki BKR6EY-11. Natomiast katalog NGK twierdzi, że platyny. Ja wsadziłem niedawno BKR6EY-11 i całkiem nieźle chodzi, nie wiem czy jest sens dopłacać (całkiem sporo) do platynowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruneros Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Przy okazji zmieniane byly wszystkie plyny i filtry w aucie, ale wydaje mi sie, ze chyba tylko swiece mogly tak mocno wplynac na temperature silnika. no i tu masz odpowiedz - jak byl zmieniany plyn chlodniczy to moze to byc jego zasługa i tyle [ Dodano: Pon 20 Sie, 2007 15:40 ] Dzieki za linka - wszystko fajnie, tylko chodzilo mi wlasnie o odpowiedz, czy to rzeczywiscie w praktyce moze sie przekladac na duza roznice w czasie nagrzewania silnika (rzedu kilku minut) - wczesniej niemalze zaraz po zapaleniu auta wskazowka temperatury zaczynala sie "dzwigac" - teraz dzieje sie tak gdzies po 2-3 minutach... Przy okazji zmieniane byly wszystkie plyny i filtry w aucie, ale wydaje mi sie, ze chyba tylko swiece mogly tak mocno wplynac na temperature silnika. Tak czy siak dzieki za odpowiedz. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Świece na pewno nie mają wpływu na rozgrzewanie się silnika. Prędzej zmiana oleju, świeży olej mniejsze tarcie mniejsze grzanie się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woro_woro Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Ciepłotę świecy dobieramy ze względu na temperaturę panującą w silniku. Przy okazji to nie bawiłbym się w świece platynowe. Nic nie poprawią, a z tego co wyczytałem mogą sprawiać problemy w nieprzystosowanych układach zapłonowych (wielokrotnie niższa przewodność elektryczna od miedzi). Ze względu na odporność chemiczną platyny zalecane są tylko do samochodów gdzie dostęp do świec jest utrudniony przez co wymiana jest trudna. A mi sie z kolei obilo kiedys o uszy, ze tak naprawde konstruktorzy dobieraja swiece "organoleptycznie", tzn. odstep elektrod jest zadany, ale jesli chodzi o cieplote - dobieraja ja na podstawie obserwacji pracy silnika na poszczegolnych modelach swiec. Dlatego, tak jak kolega zauwazyl: Lepiej trzymać się zaleceń producenta Tu juz sie nic nie poprawi, ew. pogorszy. Z tym, ze nie pamietam czy w ksiazce serwisowej do P11.144 SR20DE nie byly wlasnie te platynowki... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Tu juz sie nic nie poprawi, ew. pogorszy. Z tym, ze nie pamietam czy w ksiazce serwisowej do P11.144 SR20DE nie byly wlasnie te platynowki... wg. książki serwisowej do P11.144 SR20DE nie przewidywali platynówki tylko BKR6EY-11. Katalog NGK twierdzi inaczej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Zalezy o jakim konkretnym modelu mowicie. Ja mam P11.144 kombi Traveller i tam maja byc platyny. Niedawno dokonalem odpowiedniego zakupu ale nie w PL tylko w USA i teraz jezdze na platynach. Czy jest jakas zmiana - nie odczulem, moze dlatego,ze jezdze na LPG ... pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kn Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Zalezy o jakim konkretnym modelu mowicie. Ja mam P11.144 kombi Traveller i tam maja byc platyny. Ale to patrzysz na podstawie katalogu NGK czy książki serwisowej do P11.144? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Juz sie poprawiam. W katalogu NGK sa platyny dla takiej mocy jak moja i rocznika. Uzylem skrotu myslowego. Poza tym w katalogu np w Norauto tez sa platyny dla tej mocy i rocznika... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Borys Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 CIEKAWE TEZ MI SIE DLUGO GRZEJE ALE NIE PRZYSZLO BY MI DO GLOWY ZE TO MOZE BYC WINA SWIEC :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 CIEKAWE TEZ MI SIE DLUGO GRZEJE ALE NIE PRZYSZLO BY MI DO GLOWY ZE TO MOZE BYC WINA SWIEC :029: Hej, przeczytaj uwaznie watek - swiece nie maja na to raczej zadnego wplywu. Sam po rozmowie z mechanikiem rowniez utwierdzilem sie, ze to na bank wymiana plynu chlodniczego spowodowala zmiane zachowania (w miedzyczasie chcialem zmieniac termostat, ale na szczescie nic mu nie dolegalo . Pzdr, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Borys Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Mnie osobiscie fakt , ze sie dludo nagzewa z poczatku nie irytowal, dopiero po przeczytaniu paru postow zaczalem zmieniac zdanie i podejzewac ze cos jest niewpozadku skoro u wiekszosci uzytkownikow wskazowka osiaga poziome polozenie po zaledwie kilku minutach ja mam do pracy 9 km jade ok 15 min i jeszcze sie nie zdazylo zeby wskazowka stanela na wysokosci zadania ale... jesli juz stanie to tam STOI wiec nie widze powodu do niepokojow tydzien temu przysloilem chlodnice do polowy kartonem i troche pomoglo szybcie sie wznosi do wys ok 3/4 mam mieszane uczucia do konca nie wiem czy mam powody do zmartwienia osobiscie blizszy jeste stwierdzeniu, ze nie ale...w samochodzie ´´wiem tylko gdzie sie gazu dodaje´´ wiec podatny jestem na porady fachowcow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Mnie osobiscie fakt , ze sie dludo nagzewa z poczatku nie irytowal, dopiero po przeczytaniu paru postow zaczalem zmieniac zdanie i podejzewac ze cos jest niewpozadku skoro u wiekszosci uzytkownikow wskazowka osiaga poziome polozenie po zaledwie kilku minutach ja mam do pracy 9 km jade ok 15 min i jeszcze sie nie zdazylo zeby wskazowka stanela na wysokosci zadania Sprawdz (albo podjedz do warsztatu zeby sprawdzili) termostat - byc moze zawiesza sie otwarty lub na wpol otwarty i przez to dluzej sie rozgrzewa samochod.. pzdr, Adam PS. U mnie obecnie przy 20min dojezdzie do pracy (6km) mniej wiecej po 10min temp. jest juz ustalona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 jak jest mało płynu to szybciej się nagrzewa. Jak masz bardzo mało płynu, tak że już lecą bomble to szybciutko się nagrzeje a na wolnych obrotach wskazówka poleci do czerwonego pola, jak przegazujesz to wróci na normalne miejsce. pewnie miałeś mało płyny a teraz masz tyle ile trzeba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Borys Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Zmienilem termostat bo wskazowka zaczela wariowac stary byl calkiem otwarty teraz 5 min max i auto jest nagrzane jestem zadowolony ze mam jeden problem mniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.