Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Zimne świece = zimny silnik?


Gość BossMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

byc moze pytanie jest banalne, ale zauwazylem ze po ostatnim przegladzie i wymianie swiec silnik rozgrzewa sie zauwazalnie dluzej. Tak sobie gdybam, ze pewnie ma to zwiazek ze zmiana swiec (byly BKR5EY, teraz sa PFR6G-11), ale chcialbym, zeby ktos potwierdzil moje przypuszczenia :)

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linka - wszystko fajnie, tylko chodzilo mi wlasnie o odpowiedz, czy to rzeczywiscie w praktyce moze sie przekladac na duza roznice w czasie nagrzewania silnika (rzedu kilku minut) - wczesniej niemalze zaraz po zapaleniu auta wskazowka temperatury zaczynala sie "dzwigac" - teraz dzieje sie tak gdzies po 2-3 minutach...

 

Przy okazji zmieniane byly wszystkie plyny i filtry w aucie, ale wydaje mi sie, ze chyba tylko swiece mogly tak mocno wplynac na temperature silnika.

 

Tak czy siak dzieki za odpowiedz.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłota świecy nie reguluje temperatury silnika. Ba, jest nawet na odwrót :) Ciepłotę świecy dobieramy ze względu na temperaturę panującą w silniku. Przy okazji to nie bawiłbym się w świece platynowe. Nic nie poprawią, a z tego co wyczytałem mogą sprawiać problemy w nieprzystosowanych układach zapłonowych (wielokrotnie niższa przewodność elektryczna od miedzi). Ze względu na odporność chemiczną platyny zalecane są tylko do samochodów gdzie dostęp do świec jest utrudniony przez co wymiana jest trudna. Jak dłużej świec nie ruszasz to zawsze jest większa szansa na zapieczenie gwintu, nie wspominając, że są ekonomicznie nieopłacalne. Lepiej trzymać się zaleceń producenta. Inna bajka to niby świece irydowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej trzymać się zaleceń producenta.

 

Zart polega na tym, ze to sa wlasnie swiece polecane przez producenta - przynajmniej taka informacja jest w ksiazce.. ;) Zreszta katalog NGK twierdzi identycznie: link :)

 

pzdr,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rowniez katalog podaje ze powinny byc swiece platynowe. Wiec nabylem takowe droga kupna ale nie w Polsce bo tu rzadzi NGK i oni dyktuja ceny - sprowadzilem je sobie ze stanow (przynajmniej mam pewnosc co do jakosci, bo na nasz rynek to czesto jakis chlam rzucaja). A rozncy w czasie nagrzewania sie silnika nie zauwazylem - a jest to wazne dla mnie bo im szybciej sie nagrzeje tym szybciej sie na gaz przelaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozncy w czasie nagrzewania sie silnika nie zauwazylem

 

Byc moze nie jest to wiec zwiazane ze swiecami (przy okazji: wczesniej byly zwykle, z przerwa "nie-11"), a hmm.. moze plynami? Zmieniany byl takze plyn chlodniczy (hamulcowy i oleje rowniez), ale wydaje mi sie, ze kazdy plyn ma mniej wiecej zblizona przewodnosc cieplna (gorsza od zwyklej wody)...

 

pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej trzymać się zaleceń producenta.

 

Zart polega na tym, ze to sa wlasnie swiece polecane przez producenta - przynajmniej taka informacja jest w ksiazce.. ;) Zreszta katalog NGK twierdzi identycznie: link :)

 

pzdr,

Adam

 

No chyba, że tak. Ale trochę to dziwne, że we wcześniejszych modelach ten silnik jeździł na zwykłych miedzianych, a w nowej budzie potrzebuje już platynowych :D. Tak, czy inaczej tym bardziej to nie powinna być wina świec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zart polega na tym, ze to sa wlasnie swiece polecane przez producenta - przynajmniej taka informacja jest w ksiazce.. ;) Zreszta katalog NGK twierdzi identycznie: link :)

 

Książka serwisowa do Primery P11.144 z silnikiem SR20DE twierdzi, że świeczki BKR6EY-11. Natomiast katalog NGK twierdzi, że platyny. Ja wsadziłem niedawno BKR6EY-11 i całkiem nieźle chodzi, nie wiem czy jest sens dopłacać (całkiem sporo) do platynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zmieniane byly wszystkie plyny i filtry w aucie, ale wydaje mi sie, ze chyba tylko swiece mogly tak mocno wplynac na temperature silnika.

 

no i tu masz odpowiedz - jak byl zmieniany plyn chlodniczy to moze to byc jego zasługa i tyle

 

[ Dodano: Pon 20 Sie, 2007 15:40 ]

Dzieki za linka - wszystko fajnie, tylko chodzilo mi wlasnie o odpowiedz, czy to rzeczywiscie w praktyce moze sie przekladac na duza roznice w czasie nagrzewania silnika (rzedu kilku minut) - wczesniej niemalze zaraz po zapaleniu auta wskazowka temperatury zaczynala sie "dzwigac" - teraz dzieje sie tak gdzies po 2-3 minutach...

 

Przy okazji zmieniane byly wszystkie plyny i filtry w aucie, ale wydaje mi sie, ze chyba tylko swiece mogly tak mocno wplynac na temperature silnika.

 

Tak czy siak dzieki za odpowiedz.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłotę świecy dobieramy ze względu na temperaturę panującą w silniku. Przy okazji to nie bawiłbym się w świece platynowe. Nic nie poprawią, a z tego co wyczytałem mogą sprawiać problemy w nieprzystosowanych układach zapłonowych (wielokrotnie niższa przewodność elektryczna od miedzi). Ze względu na odporność chemiczną platyny zalecane są tylko do samochodów gdzie dostęp do świec jest utrudniony przez co wymiana jest trudna.

A mi sie z kolei obilo kiedys o uszy, ze tak naprawde konstruktorzy dobieraja swiece "organoleptycznie", tzn. odstep elektrod jest zadany, ale jesli chodzi o cieplote - dobieraja ja na podstawie obserwacji pracy silnika na poszczegolnych modelach swiec. Dlatego, tak jak kolega zauwazyl:

Lepiej trzymać się zaleceń producenta

Tu juz sie nic nie poprawi, ew. pogorszy. Z tym, ze nie pamietam czy w ksiazce serwisowej do P11.144 SR20DE nie byly wlasnie te platynowki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu juz sie nic nie poprawi, ew. pogorszy. Z tym, ze nie pamietam czy w ksiazce serwisowej do P11.144 SR20DE nie byly wlasnie te platynowki...

 

wg. książki serwisowej do P11.144 SR20DE nie przewidywali platynówki tylko BKR6EY-11. Katalog NGK twierdzi inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy o jakim konkretnym modelu mowicie. Ja mam P11.144 kombi Traveller i tam maja byc platyny. Niedawno dokonalem odpowiedniego zakupu ale nie w PL tylko w USA i teraz jezdze na platynach. Czy jest jakas zmiana - nie odczulem, moze dlatego,ze jezdze na LPG ...

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy o jakim konkretnym modelu mowicie. Ja mam P11.144 kombi Traveller i tam maja byc platyny.

 

Ale to patrzysz na podstawie katalogu NGK czy książki serwisowej do P11.144?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sie poprawiam. W katalogu NGK sa platyny dla takiej mocy jak moja i rocznika. Uzylem skrotu myslowego. Poza tym w katalogu np w Norauto tez sa platyny dla tej mocy i rocznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
CIEKAWE TEZ MI SIE DLUGO GRZEJE ALE NIE PRZYSZLO BY MI DO GLOWY ZE TO MOZE BYC WINA SWIEC :029:

 

Hej,

 

przeczytaj uwaznie watek - swiece nie maja na to raczej zadnego wplywu. Sam po rozmowie z mechanikiem rowniez utwierdzilem sie, ze to na bank wymiana plynu chlodniczego spowodowala zmiane zachowania (w miedzyczasie chcialem zmieniac termostat, ale na szczescie nic mu nie dolegalo ;).

 

Pzdr,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiscie fakt , ze sie dludo nagzewa z poczatku nie irytowal, dopiero po przeczytaniu paru postow zaczalem zmieniac zdanie i podejzewac ze cos jest niewpozadku skoro u wiekszosci uzytkownikow wskazowka osiaga poziome polozenie po zaledwie kilku minutach ja mam do pracy 9 km jade ok 15 min i jeszcze sie nie zdazylo zeby wskazowka stanela na wysokosci zadania ale... jesli juz stanie to tam STOI wiec nie widze powodu do niepokojow tydzien temu przysloilem chlodnice do polowy kartonem i troche pomoglo szybcie sie wznosi do wys ok 3/4 mam mieszane uczucia do konca nie wiem czy mam powody do zmartwienia osobiscie blizszy jeste stwierdzeniu, ze nie ale...w samochodzie ´´wiem tylko gdzie sie gazu dodaje´´ wiec podatny jestem na porady fachowcow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiscie fakt , ze sie dludo nagzewa z poczatku nie irytowal, dopiero po przeczytaniu paru postow zaczalem zmieniac zdanie i podejzewac ze cos jest niewpozadku skoro u wiekszosci uzytkownikow wskazowka osiaga poziome polozenie po zaledwie kilku minutach ja mam do pracy 9 km jade ok 15 min i jeszcze sie nie zdazylo zeby wskazowka stanela na wysokosci zadania

 

Sprawdz (albo podjedz do warsztatu zeby sprawdzili) termostat - byc moze zawiesza sie otwarty lub na wpol otwarty i przez to dluzej sie rozgrzewa samochod..

 

pzdr,

Adam

 

PS. U mnie obecnie przy 20min dojezdzie do pracy (6km) mniej wiecej po 10min temp. jest juz ustalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest mało płynu to szybciej się nagrzewa. Jak masz bardzo mało płynu, tak że już lecą bomble to szybciutko się nagrzeje a na wolnych obrotach wskazówka poleci do czerwonego pola, jak przegazujesz to wróci na normalne miejsce. pewnie miałeś mało płyny a teraz masz tyle ile trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...