Gość artfather6 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Witam, Mam problem z prędkościomierzem w Almerze N15 z 1997 roku. Przejawia się to tym, że po przejechaniu jednym ciągiem większej ilości kilometrów (na początku ponad 100 km, teraz to już po 20 km) zacina się prędkościomierz - tzn. zatrzymuje się wskazówka prędkościomierza i licznik przjechanych kilometrów (ciężko z takim prędkościomierzem dostosowywać się do ograniczeń prędkości ). Problem znika gdy wyłącze silnik na minimum 5 minut. Czy ktoś miał podobny problem lub wie co będę miał do zrobienie w Almerce. Pozdrawiam, Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Pewnie linka wymaga wymiany możliwe że się poprzecierała i z tąd te objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Pewnie linka wymaga wymiany możliwe że się poprzecierała i z tąd te objawy. W tym typie chyba nie ma linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Po lifcie czyli z elektronicznym wyswietlaczem napewno jest elektroniczny czujnik ( ja tak mam ) modele po 1998 roku a w poprzednich nie wiem jak jest czy linka czy elektronika [ Dodano: Wto 19 Cze, 2007 20:12 ] Cytat z ksiąki sam naprawiam.... Czujnik prędkości pojazdu Czujnikiem prędkości pojazdu jest czujnik indukcyjny zamontowany na złączu napędu prędkościomierza w obudowie sprzęgła mechanicznej skrzynki przekładniowej lub w przekładni hydrokinetycznej automatycznej skrzynki przekładniowej. Wytwarza on sygnał prostokątny o amplitudzie 5 V i częstotliwości proporcjonalnej do prędkości jazdy. Sygnał ten jest przekazywany przez styk „32" do elektronicznego urządzenia sterującego. Oznaczenie barwne złącza: szare. Rezystancja między stykami czujnika: 250 Q. czyli możliwe że jakis przewód lub styk moze nie łączyć i dlatego takie głupoty sie dzieją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artfather6 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 czyli możliwe że jakis przewód lub styk moze nie łączyć i dlatego takie głupoty sie dzieją Dzięki za radę. Zrobię tak jak mówisz i zobaczymy co to da. Dodatkowo dzwoniłem do elektryka polecanego na forum i powiedział, że trudno będzie w 100% określić co się popsuło (usterka zdaża sie po przejechaniu większej ilości km). Poradził abym na początek wymienił zegary - chyba jednak poczekam aż całkiem sie wskazania posypią. Pozdrawiam, Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matrix5 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 jeśli znasz sie na elektronice to rozbiez zegary i tam masz kondensatory każdy zegar je ma, ciebie będą interesować tylko te duże po jednym jest w zegarze a reszta są mniejsze niepamiętam dokładnie ale chyba 1000uf/25volt wymień je , jesli to niepomoże to mogą być te mniejsze któryś z tych jeśli one będą dobre to napewno nie zegary i niema w nich zadnych linek, ten problem wystepuje w tych almerach sam miałem ten problem.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.