Guest Benitez Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Mam problem z czasami zapalającą się kontrolką airbagu (nie mrugającą). Pojechałem wczoraj na consulta. Test diagnostyczny (SELF TEST) pokazał, że Wszystko OK. Natomiast w pamięci błędów wykazało zapamiętany błąd SIDE MODULE RH (OPEN). Niestety nie da się go skasować z pamięci błędów. Powtarzam, że przy teście błędów bieżących, oraz diagnostyce ten błąd nie wyskakuje, dopiero w pamięci błędów jest zapisany. Gdzieś wyczytałem, że chodzi tutaj o airbag w siedzeniu. Tylko, czy chodzi o zapalnik, czy o poduszkę, czy o napinacz?? Jak to rozwiązać, bo denerwuje mnie czasami ta kontrolka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Gdzieś wyczytałem, że chodzi tutaj o airbag w siedzeniu. Tylko, czy chodzi o zapalnik, czy o poduszkę, czy o napinacz?? Zgadza się i chodzi o całość - to wszystko jest ze sobą powiązane. Może jakaś wiązka nie łączyła kiedyś i błąd został zapamiętany. Co z tym fantem zrobić ? Nie wiem, chyba tylko serwis z wytłumaczeniem im łopatologicznie co jest grane. Kasowanie błędów poduszek to inna historia, poszukaj dobrze na forum - było o tym. P. S. RH - prawa poduszka... ? Open - czyżby było kiedyś bum ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Właśnie nie było kiedyś BUM. Znajomy ma znajomego w nissanie i ten powiedział, że oznaczenie RH znaczy prawą poduszkę w siedzeniu. Auto przechodzi consultem pełen test poduszek i jest napisane, wszedzie OK. Za wyjątkiem tej jednej adnotacji w pamięci i TYLKO W PAMIĘCI. Obecnie cały system kontroli poduszek jest OK!!! Zastanawiam się, czy nie zrobić wszystkich kostek przy tym siedzeniu na sztywno i patrzeć co się będzie działo. W zasadzie liczyłem, że ktoś już miał taki problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Zastanawiam się, czy nie zrobić wszystkich kostek przy tym siedzeniu na sztywno i patrzeć co się będzie działo. OT taka ciekawostka: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30953 Co może się dziać, jeśli poprawimy styki w kostkach Ale gdzieś tu na forum - nie szukałem teraz - czytałem, że jeśli chodzi o błędy poduszek to nie taka prosta sprawa z kasowaniem błędów (mówiąc oględnie). Powodzenia, może ktoś mądrzejszy ode mnie się zaraz wypowie. [ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 11:00 ] SIDE MODULE RH (OPEN) - w necie występuje jako "moduł, sterownik, przekaźnik" coś jakby jakiś czujnik-sterownik poduszki bocznej prawej.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 chodzi o prawy moduł poduszki- nie napinacza.Open oznacza brak kontaktu (np na kostce- po jej rozłączniu).Swojego czasu była kampania na kostki bocznych poduszek- bo nie kontaktowały.Najprościej polutować te kable - wtedy napewno będzie kontakt.żeby skasować błąd z pamięci PAST nie CURENT trzeba wcisnąć erase w polu CURENT ( nawet gdy tam nie ma błędu ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Dzieki kolego za wyjaśnienie. Tez doszly mnie sluchy, ze serwisy to robiły, tylko ze nie wymieniali kostek, ale robili to na sztywno. w ciagu tygodnia powinienem znalezc czas i sie z tym uporac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gobo Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Nie wydaje się, że system jest tak sprytny i sygnalizuje wypięcie kostki. Prościej wytłumaczyć - że zgłasza problem z boczną poduszką. Może być otwarta, a mogą też jedynie nie stykać kabelki. Zazwyczaj przy problemach kabelkowych kontrolka jedynie miga. Może jednak warto sprawdzić dogłębnie poduchę (i historię auta). Dziwne jest też okresowe zapalanie kontrolki - zwykle jak się zapali (ciągłym lub migającym), to gasi ją dopiero podpięcie pod komputer serwisowy. Taka pamiętliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 auto w 100% było nie bite. Pamietam, jak kupowalem to auto, to sprzedawca mowil, zeby nie przestawiac przedniego fotela, bo moga byc problemy z lampka poduszek. I dopoki nie przestawialem bylo w porzadku. Raz musialem zamontowac fotelik i przesunalem troche. Od tamtego czasu zaczelo mrygac sobie. Najciekawsz ejest to, ze jak lampka zaczyna sie zapalac, to czesta tak delikatnie się żarzy, jak by było gdziesmale zwarcie, po czym gaśnie. Po drugie potwierdze, że w chwili obecnej, system diagnostyczny nie pokazuje błędów poduszek!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 gobo ten system jest taki sprytny bo mierzy oporność elementów. Benitez - zrób na stałe i będziesz miał po problemie - to jest stały feler tych kostek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.