Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Nawiew


Gość Elmis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w swojej P10 ruszyłem śrubowkrętem lut tuż nad gniazdem żarówki podświetlenia pokrętła dmuchawy i napisu A/C, wyjmując tę żarówkę. Wtedy przestały działać przyciski kierunku nawiewu i tylko one (podświetlenie działało, diody świeciły się, ale silniczek w ogóle nie reagował). Przypadkowe dociśnięcie lutu rozwiązało zagadkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Wybaczcie za archeologię, ale mam identyczny problem. W samochodzie mojego ojca też nawalają przełączniki. Na początku wystarczyło walnięcie w kokpit, ale teraz już nie. Rozmontowaliśmy sterowanie. Sprawdziłem miernikiem przełączniki na płytce czy jest opór i wygląda na to, że działają. Taśma też. Kiedy poruszało się wtyczką, to działały przez chwile, ale po zamontowaniu znowu zdechły. Wygląda mi to na przewody, ale kiedy następnym razem mierzyłem napięcia we wtyczce to było już tylko do diod podświetlających i jeszcze w 2 innych gniazdach. Mój tata przeglądał schematy elektryczne w książce serwisowej, ale nie znalazł tam sterowania nawiewem. Bez zarzutu działa tylko przełączanie obiegu zewnętrznego i wewnętrznego, bo słychać silniczek.

 

Jak by ktoś miał jakieś instrukcje do tego to prosiłbym o przysłanie na maila.

A dwa: wie ktoś gdzie jest drugi koniec tego przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halon lutownica w rękę i przelutowanie płytek. Dobra cyna cieniutka jakaś 0,7mm cynowo-ołowiowa (SN60Pb40) ładnie elegancko polutować i powinien być spokój. U mnie też to było - nie działały przełączniki od sterowania nawiewem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeźwy jestem, ale i tak zbytnie nie rozumie:

co mi daje cieniutka cyna?

a drugie to: jakie płytki przelutować? Wziąć całość nową i taśmę lutować czy pod tą osłonką do przycisków jest coś do lutowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

A moze ja sie dołącze,bo mam dośc nietypowy chyba problem.Co jakis czas gaśnie mi podświetlenie przycisków dmuchawy.Sprawdzałem juz żaróweczke czy nie ma luzów i jest ok.Powstaje zatem pytanie czy ten sterownik posiada jakies oddzielne zasilanie gdzies które odpowiada za podświetlenie?jesli tak to które to wiązki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halon jak wyciągniesz cały panel od nawiewu i go rozbierzesz to zobaczysz dwie płytki jedna z elementami a druga z wtyczką. Chodzi o to żeby na nowo polutować.

Napisałem, że cienka cyna, bo nią się lepiej lutuje.

Majki_Wawa u mnie też to jest ale wystarczy docisnąć wtyczkę z tyłu panelu i jest spokój na jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majki_Wawa na 80% puścił gdzieś jakiś lut, al czego wymagać po tylu latach. Ciesz się, że nie masz nowego samochodu, gdzie są luty bezołowiowe - taki lut z reguły pęka po hmmm 2, 4 latach (pęka z przyczyn oczywistych brak ołowiu, który nadawał elastyczność).

Ja w swoim CB właśnie poprawiłem jakieś 20% lutów (CB ma 1,5roku) bo już zaczynały pękać lub zrobiłyby to w najbliższym czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz_lublin Rozebrałem już wcześniej i przy okazji jeden lut podczas rozbiórki pękł to był od razu naprawiony. Ale cały układ płytek powinien być sprawny. Na ścieżkach wszędzie są opory (sprawdzone od gniazda do 2 lub 3 bolca na drugiej płytce). Właśnie przez to moje podejrzenia właśnie są kierowane na wtyczkę i drugi koniec układu, lub przełączniki (ale to też jest mało prawdopodobne).

 

Majki_Wawa Do żaróweczek (trzech) idą 2 skrajne przewody. Jak się popatrzysz na płytkę to te co są przy samej żarówce podświetlającej pasek nad regulatorem temperatury. A jak się popatrzysz od strony lutów na tej mniejszej płytce, to bodajże 3 bolec w górnym i 4 w dolnym rzędzie, ale nie jestem na 100% pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dzięki

mam identyczną.

A jak działa wyłacznie na 4 biegu dmuchawa.

Podobno gdzieś w okolicy filtra przeciwpyłkowego znajduję siejakaśkosta którą należy rozkręcić i w niej coś zlutować.

A nowa kostka kosztuje w ASO około 250 zł.

Dzięki

 

Jeśli dmuchawa działa na czwartym biegu to znaczy że jest uszkodzona płytka oporowa która znajduje się przy dmuchawie. jest wkręcona w tunel nawiewu. Można ją lutować ale to zdaje egzamin na krótko. Ja u siebie na tą płytkę nawinąłem drut oporowy i wszystko dobrze śmiga. Używaną płytkę można kupić za 100 - 150 zł.

 

Mi rowniez dziala tylko 4bieg(mam klimatronic), ale gdzie znajduje sie ta kostka(ktora to?)? wymatowalem schowek pasazera(chyba ze to nie ten) w swojej p11.144 i ukazal sie taki oto widok:

 

http://global-ink.pl/prim.JPG

 

pozdrawiam, i z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...