Gość Marek Ł. Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Ja w swojej P10 ruszyłem śrubowkrętem lut tuż nad gniazdem żarówki podświetlenia pokrętła dmuchawy i napisu A/C, wyjmując tę żarówkę. Wtedy przestały działać przyciski kierunku nawiewu i tylko one (podświetlenie działało, diody świeciły się, ale silniczek w ogóle nie reagował). Przypadkowe dociśnięcie lutu rozwiązało zagadkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Halon Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Witam. Wybaczcie za archeologię, ale mam identyczny problem. W samochodzie mojego ojca też nawalają przełączniki. Na początku wystarczyło walnięcie w kokpit, ale teraz już nie. Rozmontowaliśmy sterowanie. Sprawdziłem miernikiem przełączniki na płytce czy jest opór i wygląda na to, że działają. Taśma też. Kiedy poruszało się wtyczką, to działały przez chwile, ale po zamontowaniu znowu zdechły. Wygląda mi to na przewody, ale kiedy następnym razem mierzyłem napięcia we wtyczce to było już tylko do diod podświetlających i jeszcze w 2 innych gniazdach. Mój tata przeglądał schematy elektryczne w książce serwisowej, ale nie znalazł tam sterowania nawiewem. Bez zarzutu działa tylko przełączanie obiegu zewnętrznego i wewnętrznego, bo słychać silniczek. Jak by ktoś miał jakieś instrukcje do tego to prosiłbym o przysłanie na maila. A dwa: wie ktoś gdzie jest drugi koniec tego przewodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Halon lutownica w rękę i przelutowanie płytek. Dobra cyna cieniutka jakaś 0,7mm cynowo-ołowiowa (SN60Pb40) ładnie elegancko polutować i powinien być spokój. U mnie też to było - nie działały przełączniki od sterowania nawiewem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Halon Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Trzeźwy jestem, ale i tak zbytnie nie rozumie: co mi daje cieniutka cyna? a drugie to: jakie płytki przelutować? Wziąć całość nową i taśmę lutować czy pod tą osłonką do przycisków jest coś do lutowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GP Jumbo Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Tez tak miałem i jest ok.Uwazaj-w 3 miejscach po przelutowaniu wygladało jakbym zalał cyną dwie sciezki ale tak ma byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 A moze ja sie dołącze,bo mam dośc nietypowy chyba problem.Co jakis czas gaśnie mi podświetlenie przycisków dmuchawy.Sprawdzałem juz żaróweczke czy nie ma luzów i jest ok.Powstaje zatem pytanie czy ten sterownik posiada jakies oddzielne zasilanie gdzies które odpowiada za podświetlenie?jesli tak to które to wiązki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GP Jumbo Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Stawiam na zimne luty na płytce sterownika Majki_Wawa-na Bielany masz blisko-moge Ci pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 A byłbym wdzięczny,nie jest to jakieś upierdliwe ale doprowadziłbym chetnie do porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Halon jak wyciągniesz cały panel od nawiewu i go rozbierzesz to zobaczysz dwie płytki jedna z elementami a druga z wtyczką. Chodzi o to żeby na nowo polutować. Napisałem, że cienka cyna, bo nią się lepiej lutuje. Majki_Wawa u mnie też to jest ale wystarczy docisnąć wtyczkę z tyłu panelu i jest spokój na jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 ja czasami stukam czule w to cholerstwo jak nie świeci,lub jak ostrzej rusze to zaczyna świecić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Majki_Wawa na 80% puścił gdzieś jakiś lut, al czego wymagać po tylu latach. Ciesz się, że nie masz nowego samochodu, gdzie są luty bezołowiowe - taki lut z reguły pęka po hmmm 2, 4 latach (pęka z przyczyn oczywistych brak ołowiu, który nadawał elastyczność). Ja w swoim CB właśnie poprawiłem jakieś 20% lutów (CB ma 1,5roku) bo już zaczynały pękać lub zrobiłyby to w najbliższym czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Halon Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Janusz_lublin Rozebrałem już wcześniej i przy okazji jeden lut podczas rozbiórki pękł to był od razu naprawiony. Ale cały układ płytek powinien być sprawny. Na ścieżkach wszędzie są opory (sprawdzone od gniazda do 2 lub 3 bolca na drugiej płytce). Właśnie przez to moje podejrzenia właśnie są kierowane na wtyczkę i drugi koniec układu, lub przełączniki (ale to też jest mało prawdopodobne). Majki_Wawa Do żaróweczek (trzech) idą 2 skrajne przewody. Jak się popatrzysz na płytkę to te co są przy samej żarówce podświetlającej pasek nad regulatorem temperatury. A jak się popatrzysz od strony lutów na tej mniejszej płytce, to bodajże 3 bolec w górnym i 4 w dolnym rzędzie, ale nie jestem na 100% pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GP Jumbo Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Majki_Wawa kiedy chcesz to naprawiac?Pisz na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość inz.damian Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Dzięki mam identyczną. A jak działa wyłacznie na 4 biegu dmuchawa. Podobno gdzieś w okolicy filtra przeciwpyłkowego znajduję siejakaśkosta którą należy rozkręcić i w niej coś zlutować. A nowa kostka kosztuje w ASO około 250 zł. Dzięki Jeśli dmuchawa działa na czwartym biegu to znaczy że jest uszkodzona płytka oporowa która znajduje się przy dmuchawie. jest wkręcona w tunel nawiewu. Można ją lutować ale to zdaje egzamin na krótko. Ja u siebie na tą płytkę nawinąłem drut oporowy i wszystko dobrze śmiga. Używaną płytkę można kupić za 100 - 150 zł. Mi rowniez dziala tylko 4bieg(mam klimatronic), ale gdzie znajduje sie ta kostka(ktora to?)? wymatowalem schowek pasazera(chyba ze to nie ten) w swojej p11.144 i ukazal sie taki oto widok: http://global-ink.pl/prim.JPG pozdrawiam, i z gory dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.