Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Gaśnie na niskich obrotach


Gość i105n2k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

posiadam Nissana Primerę 1,16 16V P10, gdy się zatrzymuję lub znacząco zwalniam i autko jest na luzie wtedy gaśnie (choć nie zawsze). Co może być przyczyną ? Dodam, ze nie mam żadnych problemów z odpalaniem, zużycie paliwa niskie, oleju nie bierze nic (a ma za sobą 327 000 km :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś coś takiego jak po dłuższej jeździe (od 20 km w lato) przy hamowaniu przed skrzyżowaniem gasł mi silnik i pedał gazu się zacinał na ten moment. przyczyna było zabrudzona przepustnica. Zdjąłem filtr, przeczyściłem przepustnicę i jak ręką odjął. Może masz to samo :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk, LPG nie posiadam

 

Moze poprostu zwykła regulacja wystarczy.W poprzednim autku miałem podobnie to przyczyna była banalna niepodokrecane opaski na rurze ssącej.Moze to też sprawdz.Pociesze Cie tylko ze jak nie masz elpidżi to mniej spraw do wykluczenia :) Posprawdzaj i podjedz do kogoś kto sie zna i ma analizator niech sprawdzi.Tyle moich uwag i porad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Posprawdzałem i nigdzie lewego powietrza nie dostaje, zauważyłem także jeszcze jedną cechę. Gaśnie tylko jak jest ciepły. Objawy wskazywałyby na to źle ustawione obroty biegu jałowego ale w P10 sterowanie obrotami biegu jałowego odbywa sie elektronicznie przez komputer. Kiedyś obiła mi sie o uszy teoria o cienkim już stanie wtrysku paliwa, czy może być to przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty da sie regulować plastikową śrubą w silniku krokowym i śrubką na dole przepustnicy ograniczającą domknięcie przepustnicy (taka śrubka z kontrą na klucz 8 i śrubokręt krzyżowy). Jak jest zimny to taki zaworek otwiera nieco więcej przepustnice więc nie ma objawów gaśnięcia. Nie wspomnę nawet że pomóc może czyszczenie przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty da sie regulować plastikową śrubą w silniku krokowym i śrubką na dole przepustnicy ograniczającą domknięcie przepustnicy (taka śrubka z kontrą na klucz 8 i śrubokręt krzyżowy). Jak jest zimny to taki zaworek otwiera nieco więcej przepustnice więc nie ma objawów gaśnięcia. Nie wspomnę nawet że pomóc może czyszczenie przepustnicy.

 

W Renault znajomego był problem z falującymi obrotami na co antidotum było właśnie wyczyszczenie silniczka krokowego. Może to jest jedna z przyczyn? Wykonywał ktoś z Was taką operacje jak czyszczenie silniczka krokowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość beben1982

ja posiadam p10 LX i mam taki sam problem z PB jak jest zimy to pali ok ale jak tylko złapie temperatury to zaraz gaśnie na wolnych a możecie mi powiedzieć gdzie tam jest krokowiec :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...