Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tankowanie butli bez odbijającego elektrozaworu


Gość zbyhnio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu założyłem sekwencję do mojej almerki (zrobiłem już 40kkm) i od samego zamontowania tankuję do 40 litrowej butli ok 40 l gazu. Na początku gdy zorientowałem się, że mi coś sknocili przy instalacji pojechałem do warsztatu i już mi chcieli przestawić na tankowanie z elektrozaworem ale ich boss mi powiedział że on też tak jeździ bo rzadziej musi tankować. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zrezygnowałem z tej regulacji i tak sobie jeżdżę. Powoli mi się kończy gwarancja na instalację i się zastanawiam czy zrobić tak jak być powinno?? :?: :?: czy taka jazda jest niebezpieczna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie elektro zawór decyduje o odbijaniu przy tankowaniu ale sama konstrukcja wielozaworu i jego pływaka w butli gazowej.

często zdarza sie że nowy zawór nowa butla wszystko dobrane odpowiednio a i tak nie odbija przy tankowaniu :/ już miałem pare takich sytuacji.

ja powiem tak butla wytrzymuje 90 atm, wielozawór 30 atm, zawór upustowy wyregulowany jest na 15 atm, a tankujesz pod ciśnieniem 10 atm

więc teoretycznie nie musisz się niczego obawiać no może jedynie poza dystrybutorami w których było coś grzebane ale to w tym momencie dotyczy każdej instalacji LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Jak pracowałem na stacji to takie przypadki często się zdarzały i nigdy tragedia się nie stała.

Generalnie butle jak pisze Snafu są naprawdę wytrzymałe i raczej niebezpieczne to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

a ja czytalem w necie ze to jest niebezpieczne :> po to on odbija przy 80% napelnieina butli zeby cos tam cos tam :P ogoleni mozna jtankowac bez odbijania ale powienno sie te pare litrow mniej tankowac:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Chorwacji powiesz - "do pełna " to Ci gość napompuje ile tylko pompa dystrybutora przepchnie - tzn zawór terkota a on pompuje dalej. Do butli 60 l upchnął mi kiedyś 56 l i tak na jednej butli dojechałem do Polski.

Wieksze ciśnienie masakruje tylko membrane parownika i tyle.

Z butlą nic sie nie stanie. Po prostu dystrybutor nie wepchnie więcej niż może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
to Ci gość napompuje ile tylko pompa dystrybutora przepchnie
no tak ale to zabojstwo dla zaworu on tez kiedys nie wytrzyma i padnie... a co by bylo jakbys mial tam walniety ? do 60 zatankowalby 65 ;) ? hehe :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie od nowości nie odbija i jakoś z tym żyje, jak czasem odbije to przy butli 44 litry odbija mi przy 35, a jak nie to tankuje mu 42-43 litry i wszystko jest ok. Mam większy zasięg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Wszystkich.

Chcę zwrócić uwagę (jeżeli mogę), że LPG zwiększa swoją objętość wraz z temp.(6 st.C to 1 % więcej płynu i przy przepełnieniu może być groźnie( jeżeli butla ma poj. 42 L i nalejemy 40 L to gdy temp wzrośnie o 24st.C a w lecie to jest prawdopodobne - mamy 99% szans na BUUUM). Ten 1%to ( -większa wytrzymałość butli{zależna od odchyłek stali z jakiej jest zrobiona}, - ciągły pobór gazu i zmniejszanie przepełnienia{ ale czy zawsze długo jedziemy po tankowaniu}- zawór bezpieczeństwa ( ale też tylko upuści ciśnienie a co za tym idzie gaz mamy w samochodzie i każda iskra może{ nie musi } zrobić ognisko.

I jest jeszcze jedna sprawa. Ciśnienie wzrasta w sposób logarytmiczny( 10stC-5bar, 15stC-7bar, 40stC-15,6 bar) ale tylko przy zbiorniku który nie jest przepełniony.

Dla przepełnienia i temp. jak na wstępie nie mamy szans.

Więc mając to wszystko na uwadze. Sądzę że warto zadbać o nieprzepełnianie zbiorników.

{ Bo jak koledzy mówią zasięg się zwiększa - byle nie w nieskończoność albo do wieczności!}

 

Przepraszam za rozwlekłość i smęcenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, nie powiem ;-)

 

Ja zwykle zaraz po zatankowaniu spokojnie robie 100km wiec i tak przepełnienie znika po kilkudziesięciu minutach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Majki_Wawa

A moze byc tak ze czasami nie odbije zawor?dzisiaj jakos podjechalem na statoil,gosciu napompowal az prawie stanelo a zawror nie odbil co stalo sie pierwszy raz.Ogolnie to sporo gazu spalilem tym razem,w butli bylo malo gazu,ma to jakies znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy wielozawór odbije przy tankowaniu czy nie zależy od pływaka wewnatrz bytli :) czasami zdaza się że takowy pływak przyklei się do dna butli i można zatankować na Maxa :)

gorzej gdy przyklei się do górnej części butli :/ wskaźnik pokazuje max zatankować nie idzie a gazu w butli nie ma :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

mam nadzieje ze to bylo chwilowe bo spalil mi az 13 litrow gazu w miescie,zamiast normalnych 10,góra 11 i byc moze przez to butla nie odbila bo sie cos zacielo.Jak nie to mam nadzieje ze jest to naprawialne nie duzym kosztem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys gdzies przeczytalem, ze dobra praktyka jest tankowanie zawsze takiej samej ilosci, np jak w butle wchodzi 34l to tankowac 30. Latwiej spalanie przeliczac i nie ma niebezpieczenstwa, ze nie odbije i cos sie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

Mi odbija przy 19l a mam 25l butle. Ale kiedyś Magiki tak mi tankowały, że im wyszło, że mam butle 26l :D bo tyle gazu zatankowali, hmm więcej już tam nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

no wyglada na to ze panowie na statoil mieli niskie cisnienie gazu w dystrybutorze,dzisiaj na schell'u odbilo normalnie i moglem w koncu policzyc spalanie,wyszlo po staremu 10 L/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na południu Europy, gdzie ciepło latem, wiele stacji nie tankuje nocą, by uniknąć zwyżek temperatur i tym samym wzwyżek ciśnienia. Montują zawory montażowe w bagażniku i pistolet jest zapinany na otwartym bagażniku - jak ktoś przepchnie gaz nad zawór upustowy - nadmiar wyleci w atmosferę - i bajka.

Gorzej jest jak zatankujesz nocą i postawisz autko w pełnym słońcu. Lepiej wtedy otworzyć bagażnik i go przewietrzyć na wszelki wypadek.

Nie czarujmy się dystrybutory nie pompują więcej jak 11 atm.

A wybuchy są - jak instalacje są nieszczelne i gaz nagromadzi się w piwnicznym garażu.

Większość gaziarzy grzebie przy gazie z petem w ustach, nawet jak ten się ulatnia z nieszczelnośći, żaden jeszcze nie odleciał do bozi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rami1000

nie trzeba słuchać na każdym dystrybutorze masz dodatkowy manometr kiedy ciśnienie przekracza 11 trzeba wyłączyć. ale najlepiej poprostu pojechać i naprawić zawór czasem to kwestia przesmarowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...