Gość tomek1975 Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Witam. Ostatnio napaliłem się , żeby konkretnie wzmocnić moją primkę. Wiem, że za chwilę ktoś napisze, że blos i gaz to raczej mija się z celem przy turbo , bo jak oszczędzać to gaz a jak jechać to turbo......ale co mi tam. Założenia moje są następujące: Silnik ma 170000 więc jeszcze powinien być w dobrym stanie więc nic nie będę odprężał. Doładowanie na poziomie 0.4-0.5 bara powinno mi dać coś koło 200 KM (tyle mi styknie jako miejskie wozidełko :diabel2: ) Mam zamiar dmuchać go tylko na gazie więc zasilanie benzynowe pozostanie bez zmian. Chcę dobrać jakąś tubrosprężarkę coby ciągnęła solidnie od ok.3000obr. Na benzynie będzie można śmigać w razie czego na niskich obrotach(do 3000)bez strachu, że będzie ubogo – np. zimą do rozgrzania, czy jak braknie gazu. Na gazie przy niskich obrotach spalanie też powinno być w miarę spokojne a jak się depnie to wiadomo Dzięki blosowi odchodzą mi koszty wtrysków, mocniejszej pompy paliwa, STM6, strojenia więc powinno być taniej. Blos i turbo z powodzeniem robią goście w AUDI więc się da i blos wydala. Kwestia tylko odpowiedniego parownika i to nie wiem bo niby są do turbo z "kompensacją" ale w sumie wyglądają tak samo tylko mają jakieś dodatkowe rurki, kolanka...nie wiem, może wystarczy ten parownik co mam (po rozwiercie) i dodać tą kompensację jeśli się da(jeszcze muszę poczytać) albo kupię jakiś pod turbo. Strojenie myślę zrobić dzięki diodowemu testerowi spalania (tego co na allegro są co się go wpina pod sondę) W jednym temacie tylko mam dylemat bo wiadomo sprzęgło, powinno się dać spieka(1000zł)ale samochodem ostatnio trochę śmiga moja Połowica i ruszanie na spieku może jej nie wychodzić(sam nigdy nie śmigałem na spieku więc nie wiem), albo założę nowe valeo (500zł) i na jakiś czas wytrzyma. Oczywiście jeszcze długa droga przede mną i może się okazać, że nic z tego nie wyjdzie ale pewnie warto nad tym pomyśleć. Zawias powinien wytrzymać bo i tak jest sztywny a do efektywniejszego zatrzymania zrobię patent z pozbyciem się korektorów z tyłu i z przodu dam klocki ferodo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Czy masz już to turbo nagrane? Sam sie tego podejmiesz czy gdzies auto zaprowadzisz? Jeśli zaczniesz juz cos grzebac i nie będzie ci to przeszkadzać to chciałbym podjechać do ciebie i zobaczyc jak sie do tego zabierasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Działaj działaj ! ja jestem w trakcie kompletowania gratów do soft T + Blos . Brakuje mi kilku rzeczy , turbawke musze zamienić na mniejszą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Turbinę polecam nieśmiertelnego GARRETTa T3 pochodzącego np. z FORDA ESCORTA 1,6T, SIERRY, COSWORTCHA, Fiata COUPE i CROMA - najłatwiej je zdobyć i na prostym kolektorze od 3000 obr.min będą dmuchały już pełne doładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek1975 Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Jak na razie to tylko teoria ale ciesze się ,że jest odzew od ludzi mających doświadczenie(coobcio). Do turbo zmobilizował mnie człowiek z forum forda fiesty (puma rst) ma ona dużo do powiedzenia w temacie doświadczenie "jak nie dmuchniesz to nie będzie szedł" i ma warsztat koło mojej pracy i 14,3 do 400. Jestem z natury uparty więć pewnie turbo wejdzie w moje progi:D Od razu dodam, że to będzie trwało bo nie siedzę na kasie i trzeba wszystko kompletować pomału. Myślę, że temat jest do opanowania. Samochód mam już prawie 4 lata więc albo go sprzedam albo wzmocnię :one: Ale raczej to drugie. Jakoś nie bawią mnie wysokie obroty a raczej moc w przedziale 3-5 tys. Mam trochę kasy do wywalczenia od mojego szefa więc postanowiłem to dobrze spożytkować A jak się ma t25 do t3?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 T3 jest chyba większa ale jest ich kilka rodzajów znajdż ich mapy i porównaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek1975 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Już mniej więcej wiem co to jest ta kompensacja w parowniku. Jeśli dobrze zakumałem to trzeba z boku parownika zrobić dziurę i od niej wężem dopiąć się do rury z powietrzem gdzieś między przepływkę a blosa. Ma to na celu wyrównanie ciśnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 małe sprostowanie kompensacja ma prryjść między turbine a Blosa parownik ma dostawać nadciśniene na tą strone mębrany gdzie do tej pory było ciśnienie atmosferyczne ma to na celu zwiększenie ilości gazu przepływającej przez parownik przy zwiększonym ciśnieniu dładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek1975 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 czyli rozumiem, że jak mam lovato elektrik to jak bym założył dekiel z wersji pmeumatik co ma dziurę pod elektrozawór to pod tą dziurę podpinam kompensację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomciuu Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Czekam na relację z jazd próbnych i przedewszystkim na kosztorys operacji. Zapadła decyzja, że jednak nie sprzedaję swojej Primerki i w tej sytuacji opłaca się zainwestować trochę w przyjemność z jazdy. Graty zawsze można sprzedać, lub przemigrować (większość) do kolejnego samochodu więc przynajmniej nie będą to pieniądze wyrzucone. Od razu mam pytanie w temacie wstępnego przygotowania do operacji - czy parownik "turbo" (z kompensacją) będzie bez problemów działać w aucie bez turbiny? Z toku wątku wnioskuję, że tak, ale chciałbym, aby ktoś to potwierdził. W dziale sprzedaży lukas sprzedaje fajny zestaw (nie wiem, czy jeszcze aktualne): http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30713 Zadałem mu już pytanie o cenę na PW, ale w moim przypadku dochodzi czas na zbieranie kasy i wstępne przygotowanie auta - więc może kto inny skorzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 musze pokazać to na obrazku bo wytłumaczyć ciężko 1 to wejście gazu 2 to komora wysokiego ciśnienia 3 komora średniego ciśnienia 4 komora niskiego ciśnienia 5 wyjście gazu na mixer lub blosa 6 komora połączona z atmosferą lub kompensacją 7 śruba regulująca skład mieszanki na wolnych obrotach komora numer 6 zazwyczaj znajduje się z tyłu parownika razem ze śrubą mocującą jeśli podamy do tej komory nadciśnienie spowoduje to większy przepływ gazu do mixera no i odwrotyn efekt przy podciśnieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek1975 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Czyli wychodzi na to,że kompensację dajemy od strony mocowania czyli: trochę to dziwne bo z tej strony jest woda....myślałem , że z tej strony: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 mój błąd nie w każdym parowniku jest tak jak pisałem akurat w twoim parowniku komora 6 jest z przodu parownika sorki że nie zaznaczyłem podgrzewania wodą na swoim rysunku a jak wiadomo zawsze podgrzewana jest komora wysokiego ciśnienia gdzie dochodzi do rozprężenia i odparowania gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Tomek przeglądałeś temat tej Łady ? http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/ a tu foty reduktora międzyinnymi druciarnia ale ogarnął temat ! http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/zdjecia.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek1975 Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Dzięki za linki -sporo ciekawych info. Mnie będzie łatwiej z blosem zamiast kombinacji z mixerem. Początkowo pewnie będzie trzeba będzie dmuchnąć max 0.3 bara i pośmigać trochę bo wzrost temp na gazie jest spory a jak będzie z temp i miszanką OK to się dmuchnie 0,4-0,5 Za 2 tygodnie bedę wnikał dalej bo za kilka godzin śmigam na wczasy . Przydało by się żeby ktoś znający temat turbo w sr20 zrobił jakiś mały FAQ. Proste pytania znalazły by odpowiedź w jednym miejscu np: Jaki typ turbiny, do ile barów bez odprężania, jak przestawić zapłon(w którą stronę), jaki IC, itp..... bo w sumie dużo można znaleźć ale w różnych miejscach i czasem ciężko to wszystko ogarnęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Wygląda na to że on śmigał na turbo LPG bez ICka i na seryjnym wyprzedzeniu zapłonu :galy: powinien się cieszyć że tylko uszczelke mu wydmuchało ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.