Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

BLOS + soft turbo


Gość tomek1975
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomek1975

Witam. Ostatnio napaliłem się , żeby konkretnie wzmocnić moją primkę. Wiem, że za chwilę ktoś napisze, że blos i gaz to raczej mija się z celem przy turbo , bo jak oszczędzać to gaz a jak jechać to turbo......ale co mi tam.

Założenia moje są następujące:

Silnik ma 170000 więc jeszcze powinien być w dobrym stanie więc nic nie będę odprężał.

Doładowanie na poziomie 0.4-0.5 bara powinno mi dać coś koło 200 KM (tyle mi styknie jako miejskie wozidełko :diabel2: )

Mam zamiar dmuchać go tylko na gazie więc zasilanie benzynowe pozostanie bez zmian.

Chcę dobrać jakąś tubrosprężarkę coby ciągnęła solidnie od ok.3000obr.

Na benzynie będzie można śmigać w razie czego na niskich obrotach(do 3000)bez strachu, że będzie ubogo – np. zimą do rozgrzania, czy jak braknie gazu.

Na gazie przy niskich obrotach spalanie też powinno być w miarę spokojne a jak się depnie to wiadomo :D

Dzięki blosowi odchodzą mi koszty wtrysków, mocniejszej pompy paliwa, STM6, strojenia więc powinno być taniej.

Blos i turbo z powodzeniem robią goście w AUDI więc się da i blos wydala.

Kwestia tylko odpowiedniego parownika i to nie wiem bo niby są do turbo z "kompensacją" ale w sumie wyglądają tak samo tylko mają jakieś dodatkowe rurki, kolanka...nie wiem, może wystarczy ten parownik co mam (po rozwiercie) i dodać tą kompensację jeśli się da(jeszcze muszę poczytać) albo kupię jakiś pod turbo.

Strojenie myślę zrobić dzięki diodowemu testerowi spalania (tego co na allegro są co się go wpina pod sondę)

W jednym temacie tylko mam dylemat bo wiadomo sprzęgło, powinno się dać spieka(1000zł)ale samochodem ostatnio trochę śmiga moja Połowica i ruszanie na spieku może jej nie wychodzić(sam nigdy nie śmigałem na spieku więc nie wiem), albo założę nowe valeo (500zł) i na jakiś czas wytrzyma.

Oczywiście jeszcze długa droga przede mną i może się okazać, że nic z tego nie wyjdzie ale pewnie warto nad tym pomyśleć.

Zawias powinien wytrzymać bo i tak jest sztywny a do efektywniejszego zatrzymania zrobię patent z pozbyciem się korektorów z tyłu i z przodu dam klocki ferodo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz już to turbo nagrane? Sam sie tego podejmiesz czy gdzies auto zaprowadzisz? Jeśli zaczniesz juz cos grzebac i nie będzie ci to przeszkadzać to chciałbym podjechać do ciebie i zobaczyc jak sie do tego zabierasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinę polecam nieśmiertelnego GARRETTa T3 pochodzącego np. z FORDA ESCORTA 1,6T, SIERRY, COSWORTCHA, Fiata COUPE i CROMA - najłatwiej je zdobyć i na prostym kolektorze od 3000 obr.min będą dmuchały już pełne doładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek1975

Jak na razie to tylko teoria ale ciesze się ,że jest odzew od ludzi mających doświadczenie(coobcio).

Do turbo zmobilizował mnie człowiek z forum forda fiesty (puma rst) ma ona dużo do powiedzenia w temacie doświadczenie "jak nie dmuchniesz to nie będzie szedł" i ma warsztat koło mojej pracy i 14,3 do 400.

Jestem z natury uparty więć pewnie turbo wejdzie w moje progi:D Od razu dodam, że to będzie trwało bo nie siedzę na kasie i trzeba wszystko kompletować pomału. Myślę, że temat jest do opanowania. Samochód mam już prawie 4 lata więc albo go sprzedam albo wzmocnię :one: Ale raczej to drugie. Jakoś nie bawią mnie wysokie obroty a raczej moc w przedziale 3-5 tys.

Mam trochę kasy do wywalczenia od mojego szefa więc postanowiłem to dobrze spożytkować:D

A jak się ma t25 do t3??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek1975

Już mniej więcej wiem co to jest ta kompensacja w parowniku. Jeśli dobrze zakumałem to trzeba z boku parownika zrobić dziurę i od niej wężem dopiąć się do rury z powietrzem gdzieś między przepływkę a blosa. Ma to na celu wyrównanie ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe sprostowanie kompensacja ma prryjść między turbine a Blosa :) parownik ma dostawać nadciśniene na tą strone mębrany gdzie do tej pory było ciśnienie atmosferyczne :)

ma to na celu zwiększenie ilości gazu przepływającej przez parownik przy zwiększonym ciśnieniu dładowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek1975

czyli rozumiem, że jak mam lovato elektrik to jak bym założył dekiel z wersji pmeumatik co ma dziurę pod elektrozawór to pod tą dziurę podpinam kompensację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomciuu

Czekam na relację z jazd próbnych i przedewszystkim na kosztorys operacji. Zapadła decyzja, że jednak nie sprzedaję swojej Primerki i w tej sytuacji opłaca się zainwestować trochę w przyjemność z jazdy. Graty zawsze można sprzedać, lub przemigrować (większość) do kolejnego samochodu więc przynajmniej nie będą to pieniądze wyrzucone.

Od razu mam pytanie w temacie wstępnego przygotowania do operacji - czy parownik "turbo" (z kompensacją) będzie bez problemów działać w aucie bez turbiny? Z toku wątku wnioskuję, że tak, ale chciałbym, aby ktoś to potwierdził.

W dziale sprzedaży lukas sprzedaje fajny zestaw (nie wiem, czy jeszcze aktualne): http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30713

Zadałem mu już pytanie o cenę na PW, ale w moim przypadku dochodzi czas na zbieranie kasy i wstępne przygotowanie auta - więc może kto inny skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze pokazać to na obrazku bo wytłumaczyć ciężko :)

66b697t.jpg

1 to wejście gazu

2 to komora wysokiego ciśnienia

3 komora średniego ciśnienia

4 komora niskiego ciśnienia

5 wyjście gazu na mixer lub blosa

6 komora połączona z atmosferą lub kompensacją

7 śruba regulująca skład mieszanki na wolnych obrotach

 

komora numer 6 zazwyczaj znajduje się z tyłu parownika razem ze śrubą mocującą

jeśli podamy do tej komory nadciśnienie spowoduje to większy przepływ gazu do mixera no i odwrotyn efekt przy podciśnieniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek1975

Czyli wychodzi na to,że kompensację dajemy od strony mocowania czyli:

img0005zmianarozmiaruju9.jpg

trochę to dziwne bo z tej strony jest woda....myślałem , że z tej strony:

img0006zmianarozmiarusq7.jpg

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój błąd nie w każdym parowniku jest tak jak pisałem :) akurat w twoim parowniku komora 6 jest z przodu parownika :) sorki że nie zaznaczyłem podgrzewania wodą na swoim rysunku :) a jak wiadomo zawsze podgrzewana jest komora wysokiego ciśnienia gdzie dochodzi do rozprężenia i odparowania gazu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek1975

Dzięki za linki -sporo ciekawych info. Mnie będzie łatwiej z blosem zamiast kombinacji z mixerem.

Początkowo pewnie będzie trzeba będzie dmuchnąć max 0.3 bara i pośmigać trochę bo wzrost temp na gazie jest spory a jak będzie z temp i miszanką OK to się dmuchnie 0,4-0,5

 

Za 2 tygodnie bedę wnikał dalej bo za kilka godzin śmigam na wczasy :D .

 

Przydało by się żeby ktoś znający temat turbo w sr20 zrobił jakiś mały FAQ. Proste pytania znalazły by odpowiedź w jednym miejscu np: Jaki typ turbiny, do ile barów bez odprężania, jak przestawić zapłon(w którą stronę), jaki IC, itp..... bo w sumie dużo można znaleźć ale w różnych miejscach i czasem ciężko to wszystko ogarnęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...