Gość damiauo Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 witam zalozylem sekwencje niedawno auto jest zdeycdowanie slabsze na gazie niz na benzynie wielokrotie mapowane bylo bez skutku.... mam pytanie czy moze wieksze wytrski polepszyly by sprawe?? obecnie mam 1,8 przy motorze 1,6 90ps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 wszystko zależy od rodzaju instalacji i listwy wtryskowej np. dla instalacji Solaris z wtryskami Voltek (czerwone) dla twojego autak średnica dysz powinna wynosić w granicy 2,1 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 mam volteki czerwone wtryski czy roznica w osiagach bedzie odczowalna po wymianie wtryskow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 nie masz co zmieniać wtryskiwaczy volteki spisują sie naprawde dobrze podstawą jest tylko odpowiedni dobór dysz no i mapowanie . Ostatnio męczyłem się z pasatem VR6 dysze na początku miały 2,4 mm wszystko było dobrze do momęty gdy klient zechciał mieć więcej mocy trzeba było rozwiercać dysze 3razy aż do rozmiaru 2,7 mm troszke to trwało ale po zestrojeniu mapy klient odjecał z bananem na ustac tobie radze zozwiercić dysze do 2,1 mm ustawić mape z gazownikiem na pagurkowatej trasie i powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 ok czyli dysze rozwierci sie do 2,1 co do mapowania to jest jakas dziwna sekwencja ,,protektor'' gazownik moj twierdzi ze mapuje sie ja jedynie na postoju :/ kombinuje tylko cos z czasami wtryskow ogolnie jest tak ze do ok 3.8 rpm auto powiedzmy przyspesza jak na pb ale od 4 tys normalnie zamulenie jest straszne aha i czy po takiej modyfikacji jest znaczaca roznica w spalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 powiem na przykłądnie tego VR6 na początku przy dyszac 2,4 mm i nie wzboaconyc mapach autko paliło w ranicy 11,5 litra na 100 km po modernizacji map i zamontowaniu baażnika dachowego spalanie utrzymywało sie na poziomie 12,5 - 13 litrów w zeszłym tygodniu roziwrciłem dysze do 2,7 i zrobiłem nową mape na trasie, jeszcze nie wiem jak będzie ze spalaniem ale myśle że nie powinno przekroczyć 14 litrów największe wzbogacenie dałem w zakresie 1800 RPM i przy duzym obciążeniu zaś reszta mapy nie zmieniła sie tak bardzo więc myśle że nie będzie źle pamiętajmy że to 2,8 litra więc to i tak dobre spalanie jak na ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 gaziarz idzie w zaparte ze na kompie tak zestroii ze bedzie ok... dam mu szanse jeszcze jedna a potem poprosze o rozwiercenie nie widzac na dzieii na postep;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 ja dostałem z solarisem fajny przelicznik do dysz specjalnie pod Volteka i chyba Matrixa a zasada jest prosta dzielisz moc silnika przez liczbe cylindrów a wynik sprawdzasz z tabelą moc 20 do 30 km na cylinder to dysze od 2,0 mm do 2,5 mm a strojenie na postoju to lipa :/ musisz wsiąść z kolesiem i powiedzieć mu w których momętach auto jest mułowate a w których jest ok no i korygujesz aż będzie non stop OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 no wlasnie w kme tez taki przelicznik jest stad zwrocilem uwage na te dysze u siebie! w przyszlym tygodniu jade na rozwiercenie zobaczymy jaka poprawa bedzie:) teraz po prostu zasy wtryskow pozwiekszal na maxa niby auto lepiej chodzi ale daleko mu do pb a nie po to sekwencje zakladalem... zobaczymy jak spalanie po jego ,,strojeniu'' bedzie do tej pory bylo ok 8,8 9 litra na 100km przy dosc dynamicznej jezdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 nie można czasów wtrysków zwiększa w nieskończonośc, bo 5000 rmp pod górę będziesz miał efekt stale otwartego wtryskiwacza i g... z tego , jeszcze Ci cewki wtrysków popali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 To jeszcze ja dorzucę 3 grosze. Mam Almerkę z silnikiem GA14DE 75KM. Na sekwencji (KME Diego) jeżdże c.a. 3 miesiące. Na poczatku majster zamontował dysze 1.8. Auto było dość mułowate, spalanie zmierzyłem tylko raz i wyszło nie wesoło bo 10.5 l. Pojechałem na korektę i zażyczyłem zwiększyć średnicę dysz do takiego rozmiaru żeby czasy wtrysku lpg były zbliżone do czasów wtrysku benzyny (na b. jałowym wtrysk gazu jest c.a 0.4 ms dłuższy niż na PB (tzn offset na 0.3 ms + wzbogacenie segmentu z zakresu do 4ms +15% ). Przy dużym obciążeniu czasy praktycznie się pokrywają. Dobrane średnice dysz to 2.4, ciśnienie gazu około 1.1 bar. Auto jeździ porównywalnie jak na PB, ze spalanie niestety nie jest tak dobrze jabym sobie życzył, bo oscyluje pomiędzy 9.5 a 10. Aczkolwiek jest niższe niż przy małych dyszach. Możliwe że przy mocniejszym przyspieszaniu trochę mi przelewa, ale nie zweryfikowałem tego jeszcze. Wniosek przy Twoim silniku dysz na pewno są zbyt małe, proponuję zacząć conajmniej od 2.1 albo 2.3 ... Acha jeszcze jedno jak są zamontowane króćce w gałęziach kolektora ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 w instrukcjie kme do motoru 75ps jest 1.8 dysza przewidziana przynajmniej tak wynika z tego co czytalem... co do mojej almery to jestem juz umowiony na wymiane takze niebawem bedzie podmianka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 75/4= 18,75, więc wg tabeli KME to wstępnie należy dobierać dysze 2.1. W gruncie rzeczy wiele zależy od wartości parametru offset. U mnie przy pierwszej konfiguracji z dyszami 1.8 offset musiał przyjmować wartość rzędu 1.5 ms. Skutkiem tego podczas cut off sterownik lpg polewał gaz dawkami o czasie trwania c.a. 2ms, no i miałem strzały z wydechu jak przy II gen z mikserem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.