Gość Melek Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Dobre z ta zapalniczka hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crush Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 u mnie tez na 100% zasysa , i na pewno nigdy mi nie dmuchało , chyba ze jest pełny bak i wysoka temp. to moze byc , opary wytwarzaja nadcisnienie i po odkreceniu mozna sie opryskac paliwem , natomiast jesli jest paliwa mniej to nie ma mozliwosci zeby dmuchało , ni ejest w stanie byc tyle oparów zeby wytworzyc nadcisnienie , a podcisnienie owszem , ja tankuje jak mam mało paliwa około 1/4 baku i zasysa , bo i po co tankowac jak bak jest pełen pozdraw3iam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość agaikarol Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Poprzednio miałem Forda Escorta i też było to samo teraz jeżdżę Y10 i efekt identyczny - może rzeczywiście zapychają się odpowietrzniki w korkach. jutro obejrzę korek to napiszę Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stach Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Cytat z polskiej instrukcji obsługi Nissana Almery: "Paliwo może być pod ciśnieniem, więc odkręcaj zakrętkę powoli, żeby uniknąć wytrysku paliwa i ewentualnego ochlapania" W moim poprzednim aucie (FIAT BRAVA) też tak było, tzn. syczało przy otwieraniu wlewu paliwa - myślę, że nie ma się czym przejmować Jest to cytat z innego watku, ktory zostal juz zamkniety i z tego cytatu wynika, ze w baku jest wyzsze cisnienie niz na zewnatrz. To tylko takie sprostowanie, ze nie zasysa powietrza tylko je wypuszcza. POZDRAWIAM..... Panowie! za przeproszeniem pleciecie bzdury, tak jak i ta instrukcja obslugi, ze tak ma byc. Doswiadczylem tego na wlasnej skorze ale w citroenie bx, gdze podcisnienie wylamalo mi czujnik poziomu paliwa i z 10l 95 wylalo sie na asfalt podczas tankowania na stacji. W kazdym nowoczesnym samochodzie jest tzw.uklad odpowietrzenia zbiornika. W sklad wchodzi zawor elektromagnetyczny i filtr weglowy. A podyktowane jest to wzgledami ekologicznymi. Dziurke w korku to mial trabant jak i moja WSKa. A otwor przy wlewie paliwa to odpowietrza zbiornik w czasie tankowania a nie podczas jazdy, wlewane paliwo wypycha powietrze wlasnie tym otworem. Kolega pare dni temu kupil almere i ma ten problem. Wlasnie przed chwila szukalem tego zaworu ale nie znalazlem wymaga to troche czasu i nie moglem mu odrazu pomoc. W bxie filtr weglowy jest umieszczony pod blotnikie-prawym przednim a zawor przy kolektorze ssacym. Filtr weglowy mial zatkany krociec, co spowodowalo w moim bx powazna awarie a bylem w trasie do Niemiec, ponad 400km od mojego domu. Stach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 wiertarka + wiertelko 1.5 i jechane ...zara nie wyparuje hehe albo postuj odkrecac koreczek psyyytt i jazda dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stach Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Pomysl moze i dobry, tylko ???? smrodek /opary paliwa/ moga znalezc sie w nozdrzach kierowcy, gdyz najczesciej podczas jazdy przez nieszczelny korek paliwa opary dostaja sie do wnetrza auta!!! Stach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Zasysanie powietrza do zbiornika jest prawidłowym działaniem układu zasilania silnika i świadczy o prawidlowym działaniu systemu pochłaniacza par paliwa. (ekologia). Zasysanie oparów paliwa, kontrolowane jest przez jednostkę ECCS za pomocą zaworu elektromagnetycznego, który kieruje opary do pochłaniacza par paliwa. Celem jest ograniczenie emisji niespalonych węglowodorów do atmosfery. Układ jest całkowicie szczelny zapobiegając "wietrzeniu" paliwa. Nadmiar oparów pozostaje w filtrze i zasysany jest po otwarciu zaworu do kolektora ssącego. Zbiornik/pochłaniacz umieszczony jest w większości modeli w tylnym lewym narożniku komory silnika (patrząc od przodu auta). Wykonanie "dziurki" w korku celem wyrównania ciśnienia to poprostu "lol" działanie systemu objawia się delikatnym "cykaniem" elektrozaworu podczas jazdy. Działanie zaworu, uruchamia również układ recyrkulacji spalin. Układ działa jedynie kiedy silnik jest nagrzany i obciążony (nie dziala na biegu jałowym). Tym panom, Którzy porobili sobie dziurki w korkach lub przedmuchując uszkodzili zaworki w korkach wlewu paliwa - gratuluję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 W K11 pochłaniacz jest umieszczony w komorze silnika (widać na zdjęciu, jeśli nie ta metalowa puszka, to ta czarna na przedłużeniu strzałki, ale raczej ta metalowa, kiedyś to sprawdzałem, teraz nie pamiętam). Zawór pochłaniacza znajduje się w baku u góry, nie jest podłączony do rury wlewu paliwa (tzn. jest z nią połączony, ale tylko przez zbiornik paliwa ). [informacje na podstawie książki "Nissan Micra" WKŁ] Przedmuchiwanie otworu znajdującego się tuż przy korku wlewu paliwa nie powinno zatem niczego uszkodzić. Syczenie powietrza przy odkręcaniu korka u mnie występuje, ale mi w ogóle nie przeszkadza. Niestety mam problem podobny do opisywanego przez Jaca_V6, tzn. muszę tankować strzasznie powoli, bo inaczej to za dużo nie zatankuję (choć miejsce w baku jest na pewno). W związku z tym pytanie: Jaca_V6 - przedmuchiwanie pomogło na stałe (przynajmniej na dwa tankowania? - chodzi o prędkość tankowania)? Czy nadal zasysa/wypuszcza powietrze przy odkręcaniu korka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 to co zaznaczyłeś to najprawdopodobniej jedynie filtr paliwa (nie zajmowałem się micrami). Filtr pochłaniacza to czarna duża pucha z trzema przewodami podciśnienia i zaworem membranowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 Czyli jednak ta czarna po lewej stronie przypiętej kartki. A ja nadal zastanawiam się, czy przedmuchiwać rurkę odpowietrzania wlewu paliwa, a jeśli tak, to czy "ustnie", czy z kompresorka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 I u mnie zasysa coś podobnego jak na kacu ehheeheheh , mam P10 i ten sam problem ale to chyba ma tak być??? [ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 17:36 ] przeczytałem w/w post i teraz wiem że tak ma być czyli wszystko jest OK. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.