Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ZASYSA powietrze przy otwieraniu wlewu paliwa !


Gość michalll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie tez na 100% zasysa , i na pewno nigdy mi nie dmuchało , chyba ze jest pełny bak i wysoka temp. to moze byc , opary wytwarzaja nadcisnienie i po odkreceniu mozna sie opryskac paliwem , natomiast jesli jest paliwa mniej to nie ma mozliwosci zeby dmuchało , ni ejest w stanie byc tyle oparów zeby wytworzyc nadcisnienie , a podcisnienie owszem , ja tankuje jak mam mało paliwa około 1/4 baku i zasysa , bo i po co tankowac jak bak jest pełen ;)

 

 

pozdraw3iam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość agaikarol

Poprzednio miałem Forda Escorta i też było to samo teraz jeżdżę Y10 i efekt identyczny - może rzeczywiście zapychają się odpowietrzniki w korkach. jutro obejrzę korek to napiszę

 

Pozdrawiam Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Cytat z polskiej instrukcji obsługi Nissana Almery:

"Paliwo może być pod ciśnieniem, więc odkręcaj zakrętkę powoli, żeby uniknąć wytrysku paliwa i ewentualnego ochlapania"

W moim poprzednim aucie (FIAT BRAVA) też tak było, tzn. syczało przy otwieraniu wlewu paliwa - myślę, że nie ma się czym przejmować

Jest to cytat z innego watku, ktory zostal juz zamkniety i z tego cytatu wynika, ze w baku jest wyzsze cisnienie niz na zewnatrz.

To tylko takie sprostowanie, ze nie zasysa powietrza tylko je wypuszcza.

 

POZDRAWIAM.....

 

Panowie! za przeproszeniem pleciecie bzdury, tak jak i ta instrukcja obslugi, ze tak ma byc. Doswiadczylem tego na wlasnej skorze ale w citroenie bx, gdze podcisnienie wylamalo mi czujnik poziomu paliwa i z 10l 95 wylalo sie na asfalt podczas tankowania na stacji. W kazdym nowoczesnym samochodzie jest tzw.uklad odpowietrzenia zbiornika. W sklad wchodzi zawor elektromagnetyczny i filtr weglowy. A podyktowane jest to wzgledami ekologicznymi. Dziurke w korku to mial trabant jak i moja WSKa. A otwor przy wlewie paliwa to odpowietrza zbiornik w czasie tankowania a nie podczas jazdy, wlewane paliwo wypycha powietrze wlasnie tym otworem. Kolega pare dni temu kupil almere i ma ten problem. Wlasnie przed chwila szukalem tego zaworu ale nie znalazlem wymaga to troche czasu i nie moglem mu odrazu pomoc. W bxie filtr weglowy jest umieszczony pod blotnikie-prawym przednim a zawor przy kolektorze ssacym. Filtr weglowy mial zatkany krociec, co spowodowalo w moim bx powazna awarie a bylem w trasie do Niemiec, ponad 400km od mojego domu.

 

Stach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl moze i dobry, tylko ???? smrodek /opary paliwa/ moga znalezc sie w nozdrzach kierowcy, gdyz najczesciej podczas jazdy przez nieszczelny korek paliwa opary dostaja sie do wnetrza auta!!!

 

Stach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasysanie powietrza do zbiornika jest prawidłowym działaniem układu zasilania silnika i świadczy o prawidlowym działaniu systemu pochłaniacza par paliwa. (ekologia).

Zasysanie oparów paliwa, kontrolowane jest przez jednostkę ECCS za pomocą zaworu elektromagnetycznego, który kieruje opary do pochłaniacza par paliwa.

Celem jest ograniczenie emisji niespalonych węglowodorów do atmosfery.

Układ jest całkowicie szczelny zapobiegając "wietrzeniu" paliwa.

Nadmiar oparów pozostaje w filtrze i zasysany jest po otwarciu zaworu do kolektora ssącego.

Zbiornik/pochłaniacz umieszczony jest w większości modeli w tylnym lewym narożniku komory silnika (patrząc od przodu auta).

Wykonanie "dziurki" w korku celem wyrównania ciśnienia to poprostu "lol"

działanie systemu objawia się delikatnym "cykaniem" elektrozaworu podczas jazdy.

Działanie zaworu, uruchamia również układ recyrkulacji spalin. Układ działa jedynie kiedy silnik jest nagrzany i obciążony (nie dziala na biegu jałowym).

Tym panom, Którzy porobili sobie dziurki w korkach lub przedmuchując uszkodzili zaworki w korkach wlewu paliwa - :lol:gratuluję :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W K11 pochłaniacz jest umieszczony w komorze silnika (widać na zdjęciu, jeśli nie ta metalowa puszka, to ta czarna na przedłużeniu strzałki, ale raczej ta metalowa, kiedyś to sprawdzałem, teraz nie pamiętam).

pict0643.jpg

Zawór pochłaniacza znajduje się w baku u góry, nie jest podłączony do rury wlewu paliwa (tzn. jest z nią połączony, ale tylko przez zbiornik paliwa ;)).

[informacje na podstawie książki "Nissan Micra" WKŁ]

 

Przedmuchiwanie otworu znajdującego się tuż przy korku wlewu paliwa nie powinno zatem niczego uszkodzić. Syczenie powietrza przy odkręcaniu korka u mnie występuje, ale mi w ogóle nie przeszkadza. Niestety mam problem podobny do opisywanego przez Jaca_V6, tzn. muszę tankować strzasznie powoli, bo inaczej to za dużo nie zatankuję (choć miejsce w baku jest na pewno). W związku z tym pytanie: Jaca_V6 - przedmuchiwanie pomogło na stałe (przynajmniej na dwa tankowania? - chodzi o prędkość tankowania)? Czy nadal zasysa/wypuszcza powietrze przy odkręcaniu korka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak ta czarna po lewej stronie przypiętej kartki. A ja nadal zastanawiam się, czy przedmuchiwać rurkę odpowietrzania wlewu paliwa, a jeśli tak, to czy "ustnie", czy z kompresorka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I u mnie zasysa coś podobnego jak na kacu ehheeheheh , mam P10 i ten sam problem ale to chyba ma tak być???

 

[ Dodano: Pią 06 Lip, 2007 17:36 ]

przeczytałem w/w post i teraz wiem że tak ma być czyli wszystko jest OK.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...