Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Laurel C32 - problem z automatem


Gość Lala_C32

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lala_C32

Witam miłośników Nyssek!

 

Nie dawno kupiłem Laurela C-32 '86, z silnikiem LD28 i automatyczną skrzynią biegów.

 

I właśnie z tą przekładnią dla leniwców mam problem:

 

Wszystkie położenia (P R N D 2 1) są realizowane, doliczam się czterech biegów. Nie włącza się natomiast Over-Drive. Jak jadę ok 100 km/h i przełączam przełącznik między siedzeniami to nic się nie dzieje. Pod skrzynią znalazłem dwie rozpięte kostki: podwójną i pojedynczą, a poprzedni właściciel powiedział, żebym tam nic nie ruszał bo jest OK.

 

Jak mogę sprawdzić czy te podzespoły, od których idą wiązki działają? Boję się, że jak je podłączę, a jest coś nie z nimi nie tak, to skrzynia się wysypie??

 

Czy ma ktoś jakieś rysunki do tej skrzyni? Schemat instalacji? Cokolwiek??

 

Będę wdzięczny za pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lala_C32

Dzięki za sugestie!

 

Będę testować i dam znać co i jak. W sumie to sprawdzałem właśnie do 120km/h. Zobaczę co się stanie przy większych prędkościach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lala_C32

A już miałem rozbujać Laurela co by OverDrive sprawdzać, a tu mi hamulce przestają działać... Wciskam pedał a tu tylko prawe przednie koło hamuje i to w miejscu... Nie dało się nawet "napompować" hamulca...

 

Po chwili wszystko wraca do normy, pod nogą sztywno, auto zatrzymuje się "na dotyk". Zaglądam więc pod nyskę - wygląda OK. Odpowietrzyłem układ i już myślałem, że problem z głowy.

 

A tu następnego dnia to samo... Znajomy powiedział, że to pompa, więc kupiłem zestaw naprawczy, wymieniłem gumki i po sprawie.

 

Może tym razem się uda sprawdzić OverDrive...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Niestety nie mam schematu do tego modelu , ale wiem ze przelacznik OVERDRIVE nie bedzie obnizal obrotow, a wrecz przeciwnie wymusi nizszy bieg nawet jezeli mialby pracowac na 5 tys. obrotow, ta opcja sluzy do dluzszego przytrzymywania biegu w trudniejszym terenie (piasek, glebokki snieg itp.) co do samych kostek to trzeba by je przemierzyc czy ktoras nie ma juz zwarcia jak byly powypinane dluzszy czas, po sprawdzeniu zaryzykowalbym podpiecie i sprawdzenie na N lub P czy kontrolka na tablicy sie zapala, jezeli tak to prawdzic zachowanie w czasie jazdy, sama elektronika skrzyni mechanicznie nie rozpieprzysz, bo dzila na zasadzie zmiany cisnien oleju.

 

Ciekawe czy jeszcze wogole ten problem jest aktualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego troszke mylisz pojecia. overdrive to nie tryb "sportowy", jak nazwa moglaby mylnie wskazywac. jest to wlasnie nadbieg, czyli jakby emulowany dodatkowy bieg.

sam mam 2 auta z automatycznymi skrzyniamia.

automat w moim nissanie: Co do lampki to zapala sie, gdy overdrive jest WYŁĄCZONY. informujac, ze jezdzi tylko na standardowych 4 biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
kolego troszke mylisz pojecia. overdrive to nie tryb "sportowy", jak nazwa moglaby mylnie wskazywac. jest to wlasnie nadbieg, czyli jakby emulowany dodatkowy bieg.

sam mam 2 auta z automatycznymi skrzyniamia.

automat w moim nissanie: Co do lampki to zapala sie, gdy overdrive jest WYŁĄCZONY. informujac, ze jezdzi tylko na standardowych 4 biegach.

potwierdzam

 

to co napisał Milator to bardziej pasuje do wyłączonego OD, albo blokowania biegów czyli pozycja np.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...