Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Modele S, GX, ... czym sie roznia ?


Gość gregorb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie rozgladam sie po necie za jakas Almerka.Zauwazylem kilka oznaczen jak S czy GX. Czy ktos moze mi pomoc rozwiklac te skroty ?

 

Rozmawialem z bortem na GG i wychodzi na to, ze S ma te lepsze fotele, trzymajace kierowce. Czy cos jeszcze sie rozni ?

 

P.S. Sorki za glupia prosbe, ale czy ktos z posiadajacych "lepsze" fotele i gorsze moze mi podeslac maila ze zdjatkami feteli ? :wink:

 

_______________

gregorb@interia.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie rozgladam sie po necie za jakas Almerka.Zauwazylem kilka oznaczen jak S czy GX. Czy ktos moze mi pomoc rozwiklac te skroty ?

 

Rozmawialem z bortem na GG i wychodzi na to, ze S ma te lepsze fotele, trzymajace kierowce. Czy cos jeszcze sie rozni ?

 

P.S. Sorki za glupia prosbe, ale czy ktos z posiadajacych "lepsze" fotele i gorsze moze mi podeslac maila ze zdjatkami feteli ? :wink:

 

No to po kolei.

GX - podstawowa wersja wyposażenia. Silniki 1.4, 1.6 i 2.0D. Często ma jeszcze nielakierowane zderzaki i szyby na korbkę. Jednak nie brakuje też egzemplarzy do których dokupiono el. sterowanie szybami, lakierowane zderzaki a nawet klimatyzację. To kwestia egzemplarza.

 

SLX - topowa wersja wyposażenia ( tylko sedan ). Silniki chyba tylko 1.6 i 2.0D. Ma wszystko oprócz kubełkowych foteli.

 

S - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.4. Poza pełnym wyposażeniem posiada właśnie kubełkowe fotele ( naprawdę rewelacyjna sprawa ), inny, bardziej agresywny zderzak z przodu z dużym wlotem powietrza i halogenami, oraz często lotkę na tylnej szybie.

 

SR - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.6. Pełne wyposażenie, często wzbogacone el. szyberdachem. Przedni zderzak jak w S, tylna lotka nad szybą i te same kapitalne fotele. Taką właśnie miałem i taką zdecydowanie najbardziej polecam.

 

GTi - sportowa wersja. Silniki 2.0. Wyposażenie takie jak w SR plus skórzana kierownica i mieszek. Najszybsza Almera.

 

Co do foteli to zdjęcie nic kompletnie Ci nie powie. Ale z mojego skromnego doświadczenia wynika, że różnica między "zwykłymi" fotelami, a kubełkami montowanymi w S/SR/GTi jest kolosalna! Do dziś nie mogę odżałować tamtych foteli.

 

Jeśli szukasz dla siebie Almerki i nie musi to być sedan, zdecydowanie polecam SR lub S ;)

 

 

P.S. Swoją SR'kę sprzedaje jeden z naszych klubowiczów. Strzelec. Klepnij do niego na priv jeśli jesteś zainteresowany.

Gre natomiast sprzedaje GTi ;)

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei.

GX - podstawowa wersja wyposażenia. Silniki 1.4, 1.6 i 2.0D. Często ma jeszcze nielakierowane zderzaki i szyby na korbkę. Jednak nie brakuje też egzemplarzy do których dokupiono el. sterowanie szybami, lakierowane zderzaki a nawet klimatyzację. To kwestia egzemplarza.

 

SLX - topowa wersja wyposażenia ( tylko sedan ). Silniki chyba tylko 1.6 i 2.0D. Ma wszystko oprócz kubełkowych foteli.

 

S - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.4. Poza pełnym wyposażeniem posiada właśnie kubełkowe fotele ( naprawdę rewelacyjna sprawa ), inny, bardziej agresywny zderzak z przodu z dużym wlotem powietrza i halogenami, oraz często lotkę na tylnej szybie.

 

SR - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.6. Pełne wyposażenie, często wzbogacone el. szyberdachem. Przedni zderzak jak w S, tylna lotka nad szybą i te same kapitalne fotele. Taką właśnie miałem i taką zdecydowanie najbardziej polecam.

 

GTi - sportowa wersja. Silniki 2.0. Wyposażenie takie jak w SR plus skórzana kierownica i mieszek. Najszybsza Almera.

 

 

 

 

pzd

 

To ja jeszcze tylko w kwestii formalnej :D :D, dodam kilka szczegółów:

 

SLX: dostępna również z silnikiem 1.4

 

S: w zależności od kraju różniły się między sobą szybami elektrycznymi (lub ich brakiem) i regulacją wysokości fotela kierowcy (w niemieckich wersjach jest, w polskiej nie wiem, we włoskich takich jak moja nie ma). Do tego gość w salonie we Włoszech, jak ojciek kupował Almerę, twierdził, że S-ki mają utwardzone zawieszenie. Czy to prawda - nie wiem bo nie jechałem żadnym GX-em ani SLX-em ale dosyć twarda jest rzeczywiście...

 

 

Aha, można jeszcze wśród ściąganych z zachodu spotkać wersję LX - też ubogą (przypuszczalnie odpowiednik naszego GXa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX: dostępna również z silnikiem 1.4

Dlatego napisałem "chyba" ;)

 

S: Do tego gość w salonie we Włoszech, jak ojciek kupował Almerę, twierdził, że S-ki mają utwardzone zawieszenie. Czy to prawda - nie wiem bo nie jechałem żadnym GX-em ani SLX-em ale dosyć twarda jest rzeczywiście....

No więc ja gdzieś kiedyś przeczytałem że w SR ( taką miałem ) zawieszenie jest twardsze i obniżone w stosunku do GX'owego o 30mm, ale ostatnio była o tym rozmowa na forum i chłopaki próbowali mnie przekonać że to nie prawda i że wszystkie N15 mają identyczne zawieszenie... Nie wiem jak jest naprawdę.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem SR jest naprawde bardzo twardy i niski i nie przypuszczam żeby wersje nazwijmy to "cywilne"do codziennej jazdy miejskiej z rodziną oferowały podobny komfort (w miom naprawde wywala plomby z zębów na polskich drogach), gdyż byłoby to conajmniej ryzykowne ze strony Nissana. Taka harakterystyka zawiewszenia dla większości ludzi (tych którzy przedkładają komfort przemieszczania się nad szybką i agresywną jazde :wink: ) może być męcząca i średnio przyjemna. Pozatym parkowanie na mieście autem tak nisko zawieszonym jak SR jest bardzo uciążliwe o czym dosyć często się przekonuje. Niestety nie miałem jeszcze okazji empirycznego zweryfikowania moich przypuszczeń bo jeszcze nie prowadziłem żadnego N15 poza SR i GTI. Mam nadzieje że mi się to uda i wtedy wszystko będzie dla mnie jasne.

 

PEACE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym parkowanie na mieście autem tak nisko zawieszonym jak SR jest bardzo uciążliwe o czym dosyć często się przekonuje. Niestety nie miałem jeszcze okazji empirycznego zweryfikowania moich przypuszczeń bo jeszcze nie prowadziłem żadnego N15 poza SR i GTI. Mam nadzieje że mi się to uda i wtedy wszystko będzie dla mnie jasne.

Ja myślę, że Ty masz zmodyfikowane zawieszenie. Ja uważam, że moja SR'ka miała rzeczywiście wyśmienite zawieszenie, ale o wybijaniu plomb nie mogło być mowy! Poza tym z parkowaniem miałem znacznie mniej problemów niż teraz z P11.

 

No i SLX w hatchbacku jak się okazuje, też był . Tutaj znajdziecie test takiej Almerki

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=22825#22825

 

Taaaa... Jak zwykle perfekcjonista ;) Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu ;)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niezalogowany Qbk
Dlatego napisałem "chyba" ;)

 

A ja tylko potwierdziłem :D :wink:

 

No więc ja gdzieś kiedyś przeczytałem że w SR ( taką miałem ) zawieszenie jest twardsze i obniżone w stosunku do GX'owego o 30mm, ale ostatnio była o tym rozmowa na forum i chłopaki próbowali mnie przekonać że to nie prawda i że wszystkie N15 mają identyczne zawieszenie... Nie wiem jak jest naprawdę.

 

pzd

 

Ja też się skłaniam do takiego wniosku. Może gubienie plomb to przesada, ale zawias jest naprawde twardy...

 

Jeśli w piątek przybędę na spota to może będzie się okazja o tym przekonać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d. Tak, taka wersja istnieje choć jest w mniejszości spośród innych jeżdżących – sam widziałem jak dotąd tylko dwa auta w ten sposób oznaczone. Poniżej co posiada:

- zderzaki w kolorze nadwozia, w tym przedni z halogenami – z dużym wlotem powietrza, tylny daszek nad szybą,

- pełna elektryka, szyber dach, silnik 1.6,

- fotele kubełki, to prawda, że są rewelacyjne więc jak ktoś szuka N15 to niech zwróci uwagę na nie uwagę.

- tarcze hamulcowe z tyłu, podobno w większości były montowane bębny,

- plus mam pakiet skórzany czyli: kierownica, drążek biegów i hamulca ręcznego. Co do twardości zawieszenia to w moim odczuciu jest zestawione właściwie – ani max twardo i tym bardziej nie miękko. Jeśli ktoś narzeka, niech lepiej sprawdzi stan amorków. U mnie jest really OK.

 

Pozdr,

CarfanR

Dsc005991.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, można jeszcze wśród ściąganych z zachodu spotkać wersję LX - też ubogą (przypuszczalnie odpowiednik naszego GXa)

 

wersje LX byla równiez dostepna w naszym kraju, a róznila sie brakiem wspomagania kierownicy, a reszta to chyba ty samo co w GX. To tak w obronie GX :)

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niezalogowany Qbk
Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d. Tak, taka wersja istnieje choć jest w mniejszości spośród innych jeżdżących – sam widziałem jak dotąd tylko dwa auta w ten sposób oznaczone. Poniżej co posiada:

- zderzaki w kolorze nadwozia, w tym przedni z halogenami – z dużym wlotem powietrza, tylny daszek nad szybą,

- pełna elektryka, szyber dach, silnik 1.6,

- fotele kubełki, to prawda, że są rewelacyjne więc jak ktoś szuka N15 to niech zwróci uwagę na nie uwagę.

- tarcze hamulcowe z tyłu, podobno w większości były montowane bębny,

- plus mam pakiet skórzany czyli: kierownica, drążek biegów i hamulca ręcznego. Co do twardości zawieszenia to w moim odczuciu jest zestawione właściwie – ani max twardo i tym bardziej nie miękko. Jeśli ktoś narzeka, niech lepiej sprawdzi stan amorków. U mnie jest really OK.

 

Pozdr,

CarfanR

 

NX nie jest wersją wyposażenia - to stała część nazwy modelu w niektórych krajach Eu zachodniej (m. in. we Włoszech). Z tego co piszesz masz właśnie taką wersję - włoską SR (nie napisałeś o klimie - tam z silnikiem 1.6 była w standardzie). Moja S-ka też miała taki napis na klapie (niestety w czasie walki z rudą z tyłu został zdjęty) a również w papierach nazwa brzmi Nissan NX Almera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S - [......] inny, bardziej agresywny zderzak z przodu z dużym wlotem powietrza i halogenami, [....]

 

Znalazlem Almerke ktora ma z tylu S-ke. Nie wiem, ale porownywalem ze zdjeciami GX i nie widze jakos roznicy. Moze byc tak, ze to tylko przyklejone "S", bo jeszcze nie kontaktowalem sie z klientem i nie wiem tez jakie ma fotele.

 

Moze ma ktos z Was moze S-ke z duzym wlotem zeby mozna bylo zalaczyc na forum ?[/img]

 

Czy mozna jakos model zidentyfikowac po numerze nadwozia,silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie możemy dyskutować o wersjach wyposażenia standartowych, bo np. ktoś miał ochotę i n abazie GX zrobił wersję z klimą ABS itd.... można by wymieniać i wymieniać, a wtedy na klapie nadal jest napis GX...

W sumie zapomnielismy o wersjach które np. miały boczne poduszki powietrzne.... to chyba były jakieś wersje limitowane i występowały raczej pod sam koniec produkcji N15, nazywały się chyba Emotion, Comfort, tak jak chyba niektóre P11 z limitowanych wersji?

Wtedy oznaczenie wyposażenia jest umieszczone pod bocznym kierunkowskazem na błotniku, widziałem takich kilka. Nawet w wersji 3D.

S chyba była dostępna tylko z silnikiem 1.4, i to był odpowiednik wersji SR z silnikiem 1.6, przynajmniej tak wynika z cennika Info-Ekspert, który czasami jest nie zgodny ze stanem faktycznym.

Były również wersje Spring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Temat bardzo ciekawy.

Ja mam Almere 1.4 rok 1999 (marzec) , 5-cio drzwiowa .

Jest oznaczona jako FHL (tylko w dokumentach)

wygląda tak :

-zderzak szeroki z przodu z miejscami na halogeny

-zderzaki w kolorze nadwozia

-lotka na tylnej szybie z wmontowanym światłem stopu

-wspomaganie

-immobilaizer

-ABS

-cent.zamek

-cztery poduszki powietrzne

-regulowana kierownica

-elektryczne lusterka

-listwy boczne

To tyle z mojego opisu.

Pozdrawiam.

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d.

NX nigdy nie był oferowany w Polsce i tak jak ktoś powiedział był odpowiednikiem SR'a na kilku rynkach, z tym że dość egzotycznych, naprzykłąd właśnie we Włoszech.

 

- tarcze hamulcowe z tyłu, podobno w większości były montowane bębny,

Tarcze na tylnej osi były montowane we wszystkich Almerkach z ABS'em.

 

Moze ma ktos z Was moze S-ke z duzym wlotem zeby mozna bylo zalaczyc na forum ?

S-ki i SR-ki mają zderzak taki jak na zdjęciu mojej byłej:

 

a3.JPG

 

Czy mozna jakos model zidentyfikowac po numerze nadwozia,silnika ?

Da się. Dekoder na stronie http://www.elcats.ru/nissan/ to potrafił, tyle że coś ostatnio nie chce się otwierać... :(

 

S chyba była dostępna tylko z silnikiem 1.4, i to był odpowiednik wersji SR z silnikiem 1.6, przynajmniej tak wynika z cennika Info-Ekspert, który czasami jest nie zgodny ze stanem faktycznym.

Tym razem info-expert nie kłamie. S-ki były tylko 1.4 , a SR tylko 1.6

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d.

NX nigdy nie był oferowany w Polsce i tak jak ktoś powiedział był odpowiednikiem SR'a na kilku rynkach, z tym że dość egzotycznych, naprzykłąd właśnie we Włoszech.

pzd

Nieeeeeeeeeeeeeee :D

NX nie jest wersją wyposażenia. NX Almera to po prostu pełna nazwa modelu. Tak jak napisałem - NX Almera występowała we Włoszech jako GX (1.4, 1.6, 2.0D), SLX (1.4, 1.6, 2.0 D), S (1.4), SR (1.6) i GTI (2.0, 143 KM).

 

Jako ciekawostkę, mogę podać, że we Włoszech nie był nigdy dostępny sedan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeeeeeeeeeeeeee :D

NX nie jest wersją wyposażenia. NX Almera to po prostu pełna nazwa modelu. Tak jak napisałem - NX Almera występowała we Włoszech jako GX (1.4, 1.6, 2.0D), SLX (1.4, 1.6, 2.0 D), S (1.4), SR (1.6) i GTI (2.0, 143 KM).

 

Dziwne... Ale w końcu Almera była i jest oferowana np w Australii jako Pulsar NX, to czemu i Almera nie mogłaby się nazywać Almera NX... Niemniej jednak jest to dla mnie dziwna polityka.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość tigernet

witam. jestem posiadaczem "s-ki" 1.4 w opcji tzw. japonskiej. to co w niej namierzylem to : elektr. lusterka, wybajerowane zderzaki, wspomaganie, dwa jaski, halogeny, moc 87KM (1.4 kat), szyberek, korbkowe szyby, komplet zaglowkow, regulacja kierownicy.

dorobilem kilka nowosci i brakuje mi juz tylko klimy :-))

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakuje mi juz tylko klimy :-))

 

Jak masz szyberek to lej na klimę! A jeśli wciąż się przy niej upierasz, to chętnie zamienię swoją klimę na Twój szyber.... :mrgreen:

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

"S" - to raczej STANDARD :D koło SPORT może stały :) to była chyba najuboższa wesja Almery.W modelach bez ABS-u montowane były z tyłu bębny zaś z ABS-m tarcze. Nie zależało to od wersji wyposażeniowej a chyba raczej od roku produkcji. (był wątek na ten temat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...