Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Auto skręca w prawo, ale tylko na letnich...


Gość maxbike
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam taki problem, po zmianie kół na letnie (zima felgi stalowe, lato aluminiowe) auto zaczęło porządnie samo skręcać w prawo. Koła były wyważane przed założeniem, nie wiem na ile znając realia polskich serwisów... Co to może być? Dziwi mnie fakt, że na kołach zimowych auto nie skręcało. Czy to wina felg? Czy jeżeli załóżmy na jednym kole jest opona o 2 - 3mm mniej zużyta może to być powodem skręcania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy na osi masz tego samego typu opony. Kiedyś znajomy miał coś takiego że założył na jedną stronę jeden model opony a na drugą drugi - najlepsze w tym było to że opony były tego samego producenta, miały z wyglądu taki sam bieżnik, te same rozmiary ale różniły się jedną cyferką w opisie opony - np. Michelin Pilot S <-> Michelin Pilot Z (przykład czysto teoretyczny) Po założeniu na każdą z osi odpowiedniej pary wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli załóżmy na jednym kole jest opona o 2 - 3mm mniej zużyta może to być powodem skręcania?

Może być jak najbardziej

auto zaczęło porządnie samo skręcać

Ale czy aż tak :?:

 

1 Wyważ jeszcze raz

2 Zamień przednie koła miejscami

3 Sprawdź geometrię

4 Sprawdź czy wszystko w porządku masz z zawieszeniem

Pozdrawiam - Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, zmień przednie koła miejscami, jeśli będzie też ściągało to wina opony. Miałem identyczną sytuację, na zimowych było dobrze a po zmianie na letnie ściągało w prawo (po przełożeniu kół ściągało w lewo). Pomogła wymiana opony.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

podepne sie pod temat zeby nie zakłądać nowego...

U mnie auto tez lekko ściąga w prawo, ale problem polega na tym że tak samo jest na zimówkach jak i na letnich. Geometria była sprawdzana dwa razy, koła są powyważane,ciśnienie jest wszędzie takie same. W zawieszeniu nie ma luzów,ani stuków, jedno co to podejżany jest lewy drążek kierowniczy,ale tylko podejżany. Czy górne wahacze mają na to jakis wpływ? Są powymieniane 10 tys km temu i nie pokazują ze są zużyte,nie stukają, nie skrzypią. Ogolnie wszystko jest OK,ale auto lekko ściąga.

 

Macie jakies pomysły ?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściąga w prawo
Macie jakies pomysły ?

Mam - jest to wynik nachylenia technicznego drogi po której się poruszasz. Przekrój poprzeczny jezdni to wycinek koła (owalu) gdzie najwyższy punkt to oś jezdni. :D Dlatego może delikatnie ściągać w prawo - to jest mój pomysł na Twoje pytanie :D

 

[ Dodano: Czw 12 Lip, 2007 15:18 ]

nawierzchnie_2.jpg

 

Na przykład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że ściąganie jest spowodowane zagłębieniem się koła w otwór technologiczny jezdni zwany dalej dziurą. Gdy koło napotka taki otwór mogą pojawić się pewne rozbieżności w strukturze zawieszenia. Niestety Nissan nie przewidział istnienia w Polsce wielu otworów technologicznych i nie przystosował do nich zawieszenia.

 

Piektor -> kiedyś mój ojciec wylądował w rowie bo jezdnia miała nachylenie techniczne. Konkretnie zakręt był pochylony na zewnątrz :kosci: a nie jak to się powinno robić do wewnątrz.

Po godzinie obok auta ojca w rowie leżało już kilka innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź :

-czy masz równą głębokośc bieżnika

-sprawdż ciśnienie

-zamień opony z prawej na lewą

-geometria pojazdu

-sprawdź czy opony się dobrze osadziły na feldze

- jeśli to nie pomoże to proponuje zrobienie testu drogowego na HUNTERZE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona ma to do siebie że lubi popękać płutno w wewnątrz opony--4 i wiecej jak ma latek, wiem dlatego bo mnie to spotkało bieżnik miałem jeszcze piękny jak nówka ale opona miała 6 latek i niestety musiałem założyć na tył, a 2 możliwośc to sprawdz czy nie masz zapieczonych hamulców z jednej strony, poznasz po tym jak są nagrzane , czy jednakowo ciepłe po obu stronach jednakowo. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja :) Sprawdziłem i lewa opona ma wyższy bieżnik, czy to może być powodem aż tak mocnego skręcania? Jeszcze zastanawiam się czy to faktycznie nie są hamulce, bo słysze popiskiwanie czasami w czasie jazdy. A kół nie chce zmieniać bo gwinty mam już troche zjechane i nie chce ryzykować... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i lewa opona ma wyższy bieżnik

to może wyjaśniać sprawę

bo słysze popiskiwanie czasami w czasie jazdy
podnosnik pod auto i sprawdź czy podczas kręcenia ręcami :D jedno koło obraca się ciężej niż inne na tej samej osi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Mnie auto też czasami ściaga, słyszę do tego małe szorowanie na małej prędkości. Podejrzewam, że to hamulce, tłoczki nie odbijają do końca. Może u ciebie też jest podobnie.

Ja u siebie będę to niedługo robić, mam nadzieję że pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie auto też czasami ściaga, słyszę do tego małe szorowanie na małej prędkości. Podejrzewam, że to hamulce, tłoczki nie odbijają do końca. Może u ciebie też jest podobnie.

Ja u siebie będę to niedługo robić, mam nadzieję że pomoże.

 

Dokładnie mam to samo. Daj znać jak możesz jak zrobisz co to dokładnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak wyżej, zmień przednie koła miejscami, jeśli będzie też ściągało to wina opony. Miałem identyczną sytuację, na zimowych było dobrze a po zmianie na letnie ściągało w prawo (po przełożeniu kół ściągało w lewo). Pomogła wymiana opony.

pozdro

 

Wczoraj wyjechalem z salonu i auto sciagalo w prawo. Dzis zamienili mi przednie kola miejscami i przestalo sciagac, auto jedzie prosto. Dlaczego tak jest? Jak to mozliwe? Jesli wadliwe byloby kolo, to powinno sciagac w druga strone, nie?

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i lewa opona ma wyższy bieżnik,

 

Tak jak JARKK napisał, to jest przyczyną ściągania w prawo.

Opony masz kierunkowe czy normalne, mi raz załozyli kierunkowe odwrotnie i się jeździć nie dało, a z tą zamianą opon na osiach to coś w tym jest - też tak miałem - przełożyłem i było ciszej, lepiej i zero ściągania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...