Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka hamulca ręcznego ciągle świeci


Gość Rafał L

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rafał L

Czy przy hamulcach, z przodu przy zaciskach hamulcowych bądż z tyłu przy bębnach bo takie posiadam, są jakieś czujniki zużycia klocków lub szczęk hamulcowych? Mój problem polega na tym że cały czas świeci się kontrolka hamulca ręcznego. Włącznik przy dżwigni jest prawdopodobnie dobry. Bardziej chodzi mi o bębny bo wiem że okładziny na szczękach już mało. Na klockach są takie metalowe blaszki, ale chodzi mi o elektryczne czujniki.

Primera W10 1.6 16V, 94 rok,wersja LX.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy hamulcach, z przodu przy zaciskach hamulcowych bądż z tyłu przy bębnach bo takie posiadam, są jakieś czujniki zużycia klocków lub szczęk hamulcowych? Mój problem polega na tym że cały czas świeci się kontrolka hamulca ręcznego. Włącznik przy dżwigni jest prawdopodobnie dobry. Bardziej chodzi mi o bębny bo wiem że okładziny na szczękach już mało. Na klockach są takie metalowe blaszki, ale chodzi mi o elektryczne czujniki.

Primera W10 1.6 16V, 94 rok,wersja LX.

A sprawdzałeś poziom płynu hamulcowego? U mnie ostatnio też zapalała się kontrolka i gasła dopiero przy gwałtownym hamowaniu. Dolałem płynu i jak ręką odjął. To normalne że płyn opada jak się klocki zużywają.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał L

Płynu jest jeszcze około 4 - 5 mm nad minimum. Na początku problemu jeszcze czasami gasła. Teraz nie gaśnie wcale, nawet przy gwałtownym hamowaniu.

A może to i płyn? Doleje to się przekonamy.

Jaki płyn się orginalnie stosuje DOT4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy hamulcach, z przodu przy zaciskach hamulcowych bądż z tyłu przy bębnach bo takie posiadam, są jakieś czujniki zużycia klocków lub szczęk hamulcowych? Mój problem polega na tym że cały czas świeci się kontrolka hamulca ręcznego.

Jesli nawet sa czujniki, to raczej sa to mechaniczne wskaniki - blaszki badz sprezynki, ktore piszcza i tarcze w momencie gdy okladziny sa cienkie. Natomiast proponowalbym sprawdzenie poziomu plynu hamulcowego i ewentualne dolanie go do gornej kreki pojemnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw jest typowy - pojawia się wówczas, gdy któreś z okładzin hamulcowych się kończą - a spowodowany bezpośrednio jest zbyt niskim poziomem płynu hamulcowego, przy czym rozwiązaniem problemu nie jest dolanie płynu, a wymiana okładzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw jest typowy - pojawia się wówczas, gdy któreś z okładzin hamulcowych się kończą - a spowodowany bezpośrednio jest zbyt niskim poziomem płynu hamulcowego, przy czym rozwiązaniem problemu nie jest dolanie płynu, a wymiana okładzin.

Dolanie plynu, jesli oczywiscie jest zbyt niski, jest tylko wyeliminowaniem jednej z wielu przyczyn. Nie powiesz mi chyba, ze jesli w zbiorniczku poziom plynu siega gornej krawedzi, to w przypadku zuzycia okladzin spadnie on ponizej dolnej krawedzi. Wiem z doswiadczenia ze kontrolka zapala sie dopiero gdy poziom spadnie do dolnej krawedzi.

Jak by było tak jak piszesz to kontroka zapalała by sie ewentualnie podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...