Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Problem z odpalaniem a korek wlewu paliwa...


Gość FILIPPO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego już czasu walczę z kłopotami z odpalaniem Primery 98' GA16DE.

 

Przez przypadek zauważyłem, że gdy korek wlewu paliwa zostanie odkręcony - problem znika. Ale trochę nie-haloo jest jeździć z odkręconym lub niedokręconym korkiem.....

 

Jak to jest - w chwili odkręcania korka pojawia się spory gwizd wsysanych lub wypychanych oparów paliwa ze zbiornika. Tak ma być? Jest jakiś układ wyrównujący ciśnienie w zbiorniku paliwa? Wiadomo, że w miejsce zużytego paliwa musi dostać się powietrze.

 

Nie wiem - może jest to jakaś trywialna sprawa - jak np. kiedyś w Wartburgach - gdy zatkany był kanalik odpowietrzający w korku - samochód nie odpalał lub ledwo jechał. Ale to chyba nie to........

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

 

Filip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnież takie cuda sie zdarzają dosyć często...

BTW wydaje mi się że to że ktoś ma już ten problem wynika ze złego stanu pompy paliwa ale to tylko domysł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr676

Witam,

 

Prawdopodobnie winę za to ponosi korek wlewu paliwa.Nie wiem jak w twoim aucie ,ale w Primerze P12 w korku znajduje sie zawór odpowietrzający,który nie dopuszcza do wzrostu podciśnienia w zbiorniku paliwa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat był już kilka krotnie poruszany, podciśnienie to prawidłowy objaw, odpowiedzialnym za taki stan jest urzadzenie [nieznam dokladnej jego nazwy], ale znajduje sie pod maską po lewej stronie , patrząc od przodu- dochodza do niego wężyki gumowe a wygladem przypomina FILTR paliwa.- sprawdz jego stan, jeżeli jest ok. to masz problem z pompa paliwa, lub zatkany FILTR PALIWA- prawidłowe cisnienie w ukladzie dochodzi nawet do 2 Barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

w samochodach z katalizatorem 3-drożnym i wtryskiem paliwa stosuje się układ odpowietrzający z pochłanaiczem par paliwa (filtr z węglem aktywnym). Połączony jest on wężykiem ze zbiornikiem paliwa i znajduje się przeważnie w nadkolu przednim albo w komorze silnika. W niektórych modelach samochodów zamiast do tego filtra pary paliwa dochodzą do filtra powietrza i tam wyrównywane jest podciśnienie.

W zbiorniku powinno byc stałe podciśnienie ale regulowane przez dodatkowy zaworek w - przeważnie - korku wlewu paliwa. Jeśli filtr węglowy lub zaworek w korku paliwa będą zapchane czy zablokowane to w zbiorniku powstawać będzie zbyt duże podciśnienie (podciśnienie jest jak najbardziej wymagane, ale nie może być ono zbyt duże)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ide sprawdzić korek wlewu bęzyny bo mi mocno ssie powietrze do baku przy odkręcaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Już odszyfrowałem gdzie znajduje się pochłaniacz par paliwa i pewnie na dniach go wyeliminuje. Jest przykręcony do nadkola po lewej stronie patrząc z przodu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli filtr węglowy lub zaworek w korku paliwa będą zapchane czy zablokowane to w zbiorniku powstawać będzie zbyt duże podciśnienie (podciśnienie jest jak najbardziej wymagane, ale nie może być ono zbyt duże)

 

Jest jakś sposób żeby sprawdzić czy ten filtr węglowy jest drożny ? Czy kupować i wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli filtr węglowy lub zaworek w korku paliwa będą zapchane czy zablokowane to w zbiorniku powstawać będzie zbyt duże podciśnienie (podciśnienie jest jak najbardziej wymagane, ale nie może być ono zbyt duże)

 

 

U mnie w korku wlewu paliwa nie ma odpowietrznika bo całym układem steruje właśnie pochłaniacz par paliwa.

 

Moda się robi na usuwanie takich bajerów więc nie wiem dlaczego chciałbyś to sprawdzać i wymieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podłączę się pod temat, bo mam wrażenie, że również i moją primkę trafiła przypadłość zbyt dużego podciśnienia.

 

Objaw - przy odkręcaniu korka przed tankowaniem słychać syczenie (stosunkowo długie), a czasem w czasie jazdy dochodzi z tyłu odgłos jak z "rozprężającej się puszki" - stawiam na zbiornik, bo nic innego, co może dawać taki odgłos raczej tam nie ma.

 

I tu pytanko - korek sprawdzę, ale jeśli chodzi o ten filtr węglowy, to jak go należy odłączać, żeby nic nie popsuć i sprawdzić, czy to on jest winny :?: I na co będzie miała wpływ taka zmiana :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanko bo też syczy u mnie przy wlewaniu dodam jeżdżę na LPG więc stosunkowo żadko odkręcam wlew paliwa no ale syczy.

 

Byłem właśnie sprawdzić w związku z tym gdzie ten odpowietrznik w korku od wewnętrznej strony czy taka dziurka fi około 4mm pod wlewem paliwa. Jeśli to ta w korku od wewnątrz to jak ją udrożnić jeśli nie podpowiedzcie gdzie szukać ewentualnie jakąś fotkę niech ktoś wrzuci jak to nie kłopot

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy, zwróćcie uwagę na te "podciśnienie", bo coś mi się wydaje jak dobrze kojarzę, że w baku powstaje ciśnienie a nie "podciśnienie". Tylko przyjrzyjcie się dobrze :!:

Najlepiej jest to sprawdzić przystawiając zapaloną zapałkę podczas odkręcania korka :diabel2:

OCZYWIŚCIE ŻARTUJĘ :!: :!: :!:

Kurde głupoty mnie się trzymają. Jeszcze jakiś mniej kumaty weźmie i tak zrobi :kosci: ale z tym ciśnieniem to nie żartuję. A jak powstaje ciśnienie to jest to normalne zachowanie benzyny.

 

Admin usuń to z tą zapałką jak przesadziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zanim napisałeś, to sprawdziłeś, z tą zapałką. Jak jeszcze żyjesz to pewnie tak jest :diabel2: :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy, zwróćcie uwagę na te "podciśnienie", bo coś mi się wydaje jak dobrze kojarzę, że w baku powstaje ciśnienie a nie "podciśnienie". Tylko przyjrzyjcie się dobrze :!:

 

No nie jestem pewien.

 

Można zrobić eksperyment bardziej bezpieczny - bierzesz plastikową butelkę napoju (żeby nie reklamować ;) ) "przyssaj się do niej i zacznij pić. Z moich dotychczasowych obserwacji wynika, że butelka się zapada i po oderwaniu ust ciśnienie się wyrównuje i butelka się rozpręża. Podobnie ze zbiornikiem - jeśli pompka wypompowuje paliwo ze zbiornika, a niesprawny jest ukł. odpowietrzenia, efekt będzie taki sam.

 

Ten eksperyment można bez obaw wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu robić koło tego pochłaniacza par paliwa ale w sumie to zasysanie przy odkręcaniu mi się podoba. To tak jak otwieranie piwa tylko w przeciwną stronę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczenie jest normalnym objawem, chłopy :)

 

To zależy, jak długo syczy ;)

 

No i kwestia odgłosu ze zbiornika sugeruje, że coś jednak jest nie tak.

 

[ Dodano: Wto 04 Gru, 2007 11:42 ]

ostatnie parę dni ja śmigałem nyską, i z moich obserwacji - odgłos metalicznego brzęknięcia z tyłu auta dochodzi chwilę po zapaleniu auta, czasami w czasie jazdy i chwilę po wyłączeniu silnika.

 

Odgłos pojawia się coraz częściej :(:

 

Raz na próbę odkręcałem korek baku, ale wtedy nawet nie syknęło.

 

Jakieś pomysły, co mogę "domową" metodą sprawdzić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...