Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dalsze probemy z N16 1,8 ;(


Gość mikeL00

Rekomendowane odpowiedzi

Z gory przepraszam za dlugosc maila, ale chcialem przedstawic cala sytuacje.

 

No wiec tak - w jednym z wczesniejszych watkow opisalem problemy przy zapalaniu na zimnym silniku, ze traci moc, plywaja obroty, a po rozgrzaniu wszystko (prawie) wraca do normy. Posprawdzalem, poczytalem, pojechalem nawet do ASO, zeby podlaczyli mnie do kompa - wg. specjalistow z ASO w Katowicach - padla przednia sonda lambda. Cena czesci 722 zł + robocizna. Panom podziekowalem, nowa, oryginalna czesc znalazlem w serwisie Boscha w Trzebini za 370 zł. Tam tez sie wczoraj udalem na wymiane.

 

Caly szczesliwy, ze oto skonczy sie moj problem podstawilem samochod w Boschu - szybciutko wymienili sonde, podlaczyli do kompa - niby wszystko ladnie, pieknie, place, wyjezdzam i.....

 

.... samochod w ogole nie chce jechac ;(. Powoli sie zbiera, w ogole nie chce przyspieszac, skacze, rzuca. Wracam po 5 minutach do Boscha i sie okzauje ze mam jeszcze wiekszy problem niz mi sie zdawalo. Po podlaczeniu do kompa sonda na jałowym biegu dziala super a przy dodaniu gazu napiecie spada do 0 i sonda nie dziala;( Wniosek ekspertow z Boscha - (o ile nie pokrece tlumaczenia) zresetowanie wczesniejszych ustawien i powrot do ustawien firmowych spowodowalo rozjechanie mapy i dlatego silnik dziala jak dziala. Przekrecilismy na stara sonde i sie poprawia wszystko.

 

Wniosek: błąd uboga mieszanka (której wg. ASO przyczyna byla sonda lambda) jest spowodowana inna ustrka, konieczna jest pelna diagnostyka silnika. Bosch podejrzewa, ze beda to wtryskiwacze benzyny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż nową dobrą sondę lambda- potem znajdź moje posty dotyczące adaptacji przepływki i przepustnicy - przeczytaj - wydrukuj i wykonaj.

Mapa jest spaprana przez starą sondę, po wymianie nowej powinieneś zrobic reset kompa.

Acha - jak pojedziesz z instrukcją do mechaników - bez flaszki im tego nie dawaj - wiedza kosztuje :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa to wskazówki?

 

"...

adaptacja samego silnika przepustnicy - to zupełnie inna procedura.

jak czyścimy silnik krokowy, odpinamy elektryczną przepustnicę lub wogóle zmieniamy ECU - lub grzebiemy w (czyścimy ) czujnik TPS - trzeba przed uruchomieniem silnika nauczyć ECU położeń:

1. przepustnicy i jej silnika

2. położenia i rezystancji TPS w sytuacji gdy pedał gazu w pozyci 0

W przypadku mechanicznej przepustnicy możemy sobie darować pkt. 1.

Ale jeśli czyścimy czujnik TPS - trzeba zrobić jego adaptacje po zapięciu kostki:

 

OPERATION PROCEDURE

1. Make sure that accelerator pedal is fully released.

2. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds.

3. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds.

4. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds.

5. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds.

Opisana w cytowanym wątku procedura nie dotyczy samej wyłącznie przepustnicy, ale również danych z przepływki iinnych czujników dla biegu jałowego. Opis co prawda dotyczy N16 tek po lifcie, ale również dla systemów bez EOBD, więc może warto spróbować. Nie wiem czy zadziała w Almerze z 2000 r, ale skoro faluja obroty - po czyszczeniu proponuje reset kompa i wykonać próbę j/w. Na pewno nie zaszkodzi.

..."

 

 

Sprawa wygląda tak - nową sondę wziął z pewnymi oporami Bosch i oddał mi pieniadze - wielkie dzieki im za to. Ich zdaniem problem nie lezy w sondzie lecz w innej usterce - jak pisalem wyzej, prawdopodobnie wtryskiwaczach benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - nie to

TUTAJ masz ten wątek

 

[ Dodano: Czw 02 Sie, 2007 15:02 ]

Tobie potrzebna jest kompletna adaptacja przepływki

- w/w cytowany mój post dotyczy sytuacji jak rozpinałeś przepustnicę lub TPS (oczywiście wykonac nie zawadzi).

Ty musisz wykonac procedurę - tę z uruchomieniem silnika w trybie diagnostycznym na 20 sek. na wolnych obrotach.

Co byś nie skopał ustawień ECU - pamiętaj, że musisz robic to na w pełni rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MHUalmera

komp pokazuje ze jest uboga mieszanka i nie masz mocy takiej jak przedtem to moze to byc przepływomierz, ktorego zamiennik kosztuje ok 300zl a w ASO w zaleznosci od modelu Twojej n16 jest to koszt 450zl w lepszym wypadku a jezeli masz ten "drozszy" model to kolo 2000zl. mialem ostatnio taka akcje u siebie w n16 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód został oddany do pełnej diagnostyki silnika w serwisie Boscha. Wykryto uszkodzony...przepływomierz... cena oryginalu 942zł. Po tej walce z awaria postanowilem kupic ten oryginal. Wczesniej skontaktowalem sie z ASO aby sprawdzic ile u nich kosztuje ta czesc - zaspiewali 2330 zł !!!! W Boschu wymienili przeplywomierz, zakonczyli diagnostyke i samochod smiga jak nowy, zadnych check engine.

 

Podsumowanie:

Samochod dawal mi w kosc dobre pol roku. Odwiedzilem 4 mechanikow w tym ASO. W tym czasie zdiagnozowano - uszkodzona sonde lambda, uszkodzone wtryskiwacze, awarie rozrządu, obluzowanie łańcucha rozrządu, awarie silnika krokowego. Ostatecznie okazalo sie ze to przeplywomierz. Koszt - czesci + wiedz "ekspertow" - jakies 1500 zł. Strata nerwów - nie do oszacowania.

 

Nie polecam!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...