Gość Koneser Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 witam. pali mi się lampka od check engine. korzystając z opcji szukaj i przeglądając dział zrób to sam natrafiłem tylko na opisy sprawdzenia błędów w samochodach z silnikami innymi niż u mnie. w artykule Autodiagnostyka elektroniki silnika SR20, GA16, GA14 znajduje się opis sprawdzenia błędów za pomocą złącza diagnostycznego: u mnie złącze to wygląda następująco: jeśli chodzi o typ silnika to podejrzewam, że jest to QG18 ale do końca nie jestem pewny tego oznaczenia. które piny należy zewrzeć w kostce aby załączyć odczytywanie błędów? czy procedura zliczania sygnałów jest taka sama? a przede wszystkim - czy obejdzie się bez komputera? Primera P11.144 1.8 '00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 witam. pali mi się lampka od check engine. korzystając z opcji szukaj i przeglądając dział zrób to sam natrafiłem tylko na opisy sprawdzenia błędów w samochodach z silnikami innymi niż u mnie. w artykule Autodiagnostyka elektroniki silnika SR20, GA16, GA14 znajduje się opis sprawdzenia błędów za pomocą złącza diagnostycznego: Obrazek u mnie złącze to wygląda następująco: Obrazek jeśli chodzi o typ silnika to podejrzewam, że jest to QG18 ale do końca nie jestem pewny tego oznaczenia. które piny należy zewrzeć w kostce aby załączyć odczytywanie błędów? czy procedura zliczania sygnałów jest taka sama? a przede wszystkim - czy obejdzie się bez komputera? Primera P11.144 1.8 '00 poszperaj jeszcze troche - był o tym już wątek - w ogólności daje się to zczytać i skasować drucikiem - chociaż nie zawsze - sam jestem tego przykładem - zgasić mi się zgasiła (kontrolka) ale kodów błędów nie wymigała :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Benitez Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Jak auto jezdzi normalnie, to pewnie masz problem z katem. BYlo juz o tym, poczytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 jeśli chodzi o typ silnika to podejrzewam, że jest to QG18 ale do końca nie jestem pewny tego oznaczenia. Na pewno masz QG 18DE, a najlepiej podjedź do mechanika znajomego i niech ci sprawdzi co to za błąd i go skasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koneser Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 poszperaj jeszcze troche - był o tym już wątek - w ogólności daje się to zczytać i skasować drucikiem - chociaż nie zawsze - sam jestem tego przykładem - zgasić mi się zgasiła (kontrolka) ale kodów błędów nie wymigała :-( dzięki za pomoc. szukam zanim o coś zapytam. nie znalazłem więc albo jestem ślepy albo niedowidzę. jednak aby coś znaleźć to muszą być spełnione dwa warunki: 1. to coś musi istnieć, 2. trzeba odpowiednio sprecyzować warunki brzegowe. jeśli sam zrobiłeś to napisz w jaki sposób. kasuje się przez odłączanie minusa z akumulatora czy w jakiś inny sposób - np. przez zwarcie niektórych pinów lub wyjęcie któregoś bezpiecznika (różne opcje w różnych samochodach). jednak przed skasowaniem błędu chciałbym się dowiedzieć co jej dolega. Jak auto jezdzi normalnie, to pewnie masz problem z katem. BYlo juz o tym, poczytaj. czy tak było w twoim przypadku? z postów które wyczytałem wynika, że najczęstszymi problemami są pompa paliwowa i sonda lambda. zanim jednak dojdę do kąta to chciałbym odczytać błąd. Na pewno masz QG 18DE, a najlepiej podjedź do mechanika znajomego i niech ci sprawdzi co to za błąd i go skasuje. QG 18DE? D kojarzy mi się z dieslem a u mnie normalny petrol leję. ale nie o tym. czy nie uważasz, że jak bym miał znajomego mechanika lub chociaż takiego co miałby odpowiedni sprzęt i się znał na robocie, to brnąłbym przez te posty aby po tygodniu uzyskać jakąkolwiek pomoc? mimo wszystko dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali się tematem. check engine nadal świeci i trzyma wszystko w tajemnicy przede mną. pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarycezary Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 mam też problem z checkiem w PW 11.144 1.8, komputer pokazał mi błąd drugiej sondy tej przy katalizatorze, jej wartość jest stała - niepracuje, wykasowanie błędu starczyło na 200 km i znowu świeci, poprostu trzeba wymienić sondę. Samochód niema żadnych obiawów awarii, zdaniem magika od kompa jest tak dlatego że sonda spaliła się na minusie, bo gdyby spaliła się na plusie to byłoby podwyższone spalanie, falowanie obrotów itp. Mam więc pytanie: nowa sonda nienależy do najtańszych ok. 400zł, no ale są jeszcze uniwersalne zamienniki i sondy używane, ich koszt wacha się od 100 do 150 zł, jaką sondę wybrać żyby było najlepiej? Proszę o jakieś sugestie doświadczonych kolegów w tej materii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 QG 18DE? D kojarzy mi się z dieslem a u mnie normalny petrol leję. ale nie o tym. czy nie uważasz, że jak bym miał znajomego mechanika lub chociaż takiego co miałby odpowiedni sprzęt i się znał na robocie, to brnąłbym przez te posty aby po tygodniu uzyskać jakąkolwiek pomoc? Uwierz mi masz silnik benzynowy z takim, oznaczeniem. Jak nie masz znajomego mechanika, który by cię trochę mniej skasował, to musisz jechać do warsztatu i pogodzić się z losem, że oni też chcą żyć i im zapłacić i wszystkiego się dowiesz jaki błąd kryje kontrolka check engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 dzięki za pomoc. szukam zanim o coś zapytam. nie znalazłem więc albo jestem ślepy albo niedowidzę. jednak aby coś znaleźć to muszą być spełnione dwa warunki:1. to coś musi istnieć, 2. trzeba odpowiednio sprecyzować warunki brzegowe. jeśli sam zrobiłeś to napisz w jaki sposób. kasuje się przez odłączanie minusa z akumulatora czy w jakiś inny sposób - np. przez zwarcie niektórych pinów lub wyjęcie któregoś bezpiecznika (różne opcje w różnych samochodach). jednak przed skasowaniem błędu chciałbym się dowiedzieć co jej dolega. hehe - sprecyzowałem odpowiednie warunki brzegowe i dostałem taki topic: test komputera p_11 tam jest opis jak to zrobić i- ale ogólnie to potrzebujesz instrukcje serwisową do p11.144 - taki zbiór PDFów ze szczególowymi informacjami na temat auta - do zdobycia na ośle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 manuale jest tych manuali dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koneser Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 hehe - sprecyzowałem odpowiednie warunki brzegowe i dostałem taki topic:test komputera p_11 dzięki. widać, są jeszcze życzliwi ludzie na tym forum. skorzystałem więc z instrukcji -> ECU Fault Checking + Codes <- lampka ładnie zaczęła migać tak jak powinna ale wymigała kod, który nie jest opisany. 10 długich 4 krótkie 2 krótkie 10 krótkich ... i tak na zmianę. jakiś pomysł? kod 104 a co z pozostałymi krótkimi impulsami? nie ma pomyłki jeśli chodzi o rozróżnienie krótkich i długich sygnałów - wpatrywałem się dobre kilka minut starając się znaleźć różnice w długościach sygnałów. postępując dalej wg instrukcji i zakończeniu całego procesu kontrolka check engine przestała świecić. nie jechałem jeszcze nigdzie tak więc nie wiem czy czasem się ponownie nie zapali gdzieś na trasie [ Dodano: Pon 13 Sie, 2007 20:04 ] no i stało się. w jeden dzień przejechałem jakieś 100km i nic. dzisiaj wyjechałem jakieś 20km za miasto i kontrolka znów się pali. jutro sprawdzę czy tym razem ten sam błąd będzie pokazywało co ostatnio. czy naprawdę nikt nie rozszyfruje poprzednich błędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 dzięki. widać, są jeszcze życzliwi ludzie na tym forum. skorzystałem więc z instrukcji -> ECU Fault Checking + Codes <- lampka ładnie zaczęła migać tak jak powinna ale wymigała kod, który nie jest opisany. 10 długich 4 krótkie 2 krótkie 10 krótkich ... i tak na zmianę. jakiś pomysł? kod 104 a co z pozostałymi krótkimi impulsami? nie ma pomyłki jeśli chodzi o rozróżnienie krótkich i długich sygnałów - wpatrywałem się dobre kilka minut starając się znaleźć różnice w długościach sygnałów. postępując dalej wg instrukcji i zakończeniu całego procesu kontrolka check engine przestała świecić. nie jechałem jeszcze nigdzie tak więc nie wiem czy czasem się ponownie nie zapali gdzieś na trasie [ Dodano: Pon 13 Sie, 2007 20:04 ] no i stało się. w jeden dzień przejechałem jakieś 100km i nic. dzisiaj wyjechałem jakieś 20km za miasto i kontrolka znów się pali. jutro sprawdzę czy tym razem ten sam błąd będzie pokazywało co ostatnio. czy naprawdę nikt nie rozszyfruje poprzednich błędów? to co CI wymigało to kod P0420, czyli niewydolny katalizatror - a w praktyce oznacza to albo koniec katalizatora, albo koniec drugiej sondy lamba - a dla Ciebie oznacza to tylko tyle że zatruwasz bardziej środowisko - ale i tak daleko Ci jeszcze to cofniecia na badaniu technicznym ze względu na skład spalin (może w bardziej cywilizywanych krajach by Cię cofneli - u nas jeszcze nie). Mnie też się zapala co jakiś czas ta kontrolna - a że wymigać mi się nigdy nie udało a jedynie drucikiem udało mi się skasować kontrolkę to kupiłem czytnik U381 - i pokazał mi dokładnie ten sam kod co tobie. Dodatkowo obejżałem tzw freeze data i stało się to przy prędkości 97km/h - i pamiętam że faktycznie zafaliła mi się na trasie. Ogólnie instrukcja serwisowa do p11.144 w temacie jak postępować podaje sposoby jak sięupewnić co dokładnie padło... aaa - i jedną z możliwych przyczyn może też być lewe powietrze dostające się do dolotu za przepływomierzem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Benitez Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 najprostsza metoda na kata jest nastepujaca. Wydlubujesz ceramike, zakladasz 2 emulatory i jezdzisz nie martwiac sie palca lampka (plusem jest lekko zwiekszona moc):-). Ew. kupujesz uzywanego kata z anglika za ok 250-300pln, wstawiasz i tez jezdzisz, tylko nie wiadomo jak dlugo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 (plusem jest lekko zwiekszona moc) i większe spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 no spalanie to raczej mniejsze bo mniejsza strata mocy na opory gazów w układzie wydechowym, tylko że większa moc to i noga cięższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johntailor Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 witam! Potrzebuje waszej pomcy. Zapalila mi sie poraz drugi od momentu kupienia auta kontrolka check engine. Bylem z tym u mechanika cos tam pogrzebal,podlaczyl kompa. Stwierdzil ze potrzebuje moje auto na dzien lub 2 aby dokladnie posprawdzac. Ale teraz jest zajety i zebym wrocil za kilka dni. Ta palaca kontrolka doprowadzala mnie do szalu i postanowilem zrobic reset kompa. Odlaczylem akumulator na noc. Dzis go podlaczylem. Odpalilem wszystko bylo super do czasu ruszenia z mjejsca. Samochod wogole nie ma mocy.Jak wcisne gaz do konca na 2 lub 3 biegu to zaczyna mnie szarpac. Podczas jazdy jest takie wrazenie jakby chamulec byl caly czas wcisniety lub zaciagniety. Prosze o pomoc. Od czego zaczac sprawdzanie. Moze znow zresetowac kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Po resecie kompa powinieneś dać mu troche czasu żeby ponownie się ustawił, najlepiej jest odpalić i dać mu popracować koło 15 min na wolnych obrotach (tylko na benzynie jeśli masz LPG), najlepiej podobno jak pracuje aż włączy się wentylator chłodnicy, ale jak nie chce to wystarczy mu te 15-20 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johntailor Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 po odpaleniu chodzil okolo 15-20 wlaczyly sie wentylatory na krotko potem sie wylaczyly. Ja zgasilem silnik i poszedlem do domu. Jakies 20 minut pozniej odpalilem go z powrotem i chcialem po z**e jechac,i wtedy sie zaczely problemy. Co mam zrobic? [ Dodano: Sob 15 Mar, 2008 09:44 ] witam ponownie Widze ze jednak bede musial we wtorek jechac do mechanika. Dzieki za zainteresowanie sie moim problemem. :-/ [ Dodano: Nie 16 Mar, 2008 09:02 ] witam! Nie wiem jak ale sie naprawilo. Nie jest do konca taki zywy jak na poczatku ale jest juz o niebo lepiej.Wczoraj wracajac z pracy postanowilem troche go przycisnac,na trasie cisnolem go do 6tys.obr. Przy 5.5 czuc jest lekkie szarpniecie ale idzie dalej. Moje kolejne pytanie brzmi czy jak wymienie samemu filtry,olej,swiece,przewody wn,to moge stracic gwarancje? Pozdrawiam. [ Dodano: Pon 17 Mar, 2008 06:36 ] witam poraz kolejny I znowu problem z check engin,od ostatniego wykasowania przejechalem ok.150km i znowu pojawila sie kontrolka check engine. Jak dochodze do 4tys.obr. na 3 lub 4 zaczyna mi migac ta pie... kontrolka, generalnie po pojawieniu sie kontrolki samochod nie chce jechac wiecej niz 120km/h. Zaczyna tracic moc. Mam juz serdecznie dosc nissana. Wczesniej jezdzilem avensis 00r. okolo roku,nie mialem z nia zadnych problemow mechanicznych ale to doslownie zadnych. Co radzicie zeby zrobic? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 I znowu problem z check engin,od ostatniego wykasowania przejechalem ok.150km i znowu pojawila sie kontrolka check engine. Mam to samo - już się poddałem!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johntailor Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witaj Andy Jutro jade do mechanika,daje mu kilka dni na naprawe,jak samochod nie bedzie jezdzil jak powinien wraca do dealera. Niech sobie sam jezdzi. Bylem optymistycznie nastawiony na nissana ale sie zawiodlem. Napisze co i jak po mechaniku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 johntailor, niech ci sprawdzi czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu i w ogóle niech sprawdzi jakie błędy pokazuje komp. i sprawdzi napięcia przez KTS'a na sondach, przepływomierzu etc. - niech sie przyłoży do pracy. Najlepiej odżałuj kasę i podjedź do serwisu - niech oni sczytają błędy i niech wykasują ci kompa i wtedy będzie się uczył od nowa. Wyczyść przed kasowaniem kompa przepustnicę i silniczek krokowy, wymień filtr powietrza, sprawdź przepływkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johntailor Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witaj Buli dzieki za rade Wie ktos moze jak sie nazywaja po angielsku rzeczy ktore Buli poradzil sprawdzic? Bo jesli o jezyk techniczny chodzi to nie najlepiej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 johntailor, ściągnij sobie, jutro ci podam dokladnie jak sie co nazywa - dzis juz mi brakuje czasu http://www.sendspace.pl/file/99fVnSNC/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slodki127 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam Wszystkich Serdecznie! Własnie kupiłem Nissana Primera i mam taki Problem. W czasie jazdy zapala Mi sie kontrolka check engine. nie raz samochód potrafi nawet zgasnac gdy hamuje przed swiatłami. Czy ktos miał podobny problem prosze o pomoc. Nissan Primera 2.0td 1998r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Slodki127, w dziale zrób to sam jest jak zrobić autodiagnostykę. Najlepiej podjedź do mechanika z kompem albo do ASO - niech sprawdzą co dolega-jaki błąd wyświetla. Napisz też więcej szczegółów, czy olej i filtry wymieniałeś ile pali, jak świece, sondy, katalizator etc. Ta kontrolka to może chyba 999 różnych błędów pokazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slodki127 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 filtry i olej zostały wymienione na nowe. spalanie jest w granicach 7.8/100km wydaje mi sie ze jak na diesla to troche duzo. gdy kontrolka sie pali i zgasze auto i odpale je na nowo to gasnie. i zapala sie róznie nie raz przejade 15km a nie kiedy po przejechaniu kilku metrów sie zapala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.