Gość marceli Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Witam! Troszkę poszperałem ale nie znalazłem coby ktoś zgłaszał taki problem po montażu takiego ustrojstwa jak w temacie.A wiec,zamontowałem i jest taki problem że światła mijania owszem włacza ale kiedy chce zmienić z mijania na długie to nic z tego.Zmieni sie swiatła ale dop wtedy kiedy orginalny włacznik samochodowy jest w pozycji załaczonych świateł.Czyli obydwa muszą działać!! Wiec nachodzi mnie pytanie,jak to w końcu ma być??? Druga sprawa,jak już przekręce ten fabryczny włącznik żeby móc zmieniać te światła to przy zapalaniu długich nie gasi mijania(oczywiscie z właczonym tym automatem)no i jak to w koncu ma być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Niestety z tymi przelacznikami to tak jest, ze wiekszosc na pozycji wylaczonych swiatel ma rozwarte styki dlugich. Nie tylko Nissany ale chociazny Daewoo maja podobnie. Trzeba by sie dobrac do samego przelacznika i zewrzec styki. Ja u siebie jeszcze nie kombinowalem ale mozliwe ze po zwarciu poprostu beda sie swiecily ciagle mijania czyli operacja bezsensowna. Efekty o jakich piszesz czesto spotykam po montazu automatycznych wlacznikow i trzeba sie przyzwyczaic w nocy szczegolnie wlaczac swiatla przelacznikiem. Jak znajde czas to pomajstruje i zdam relacje czy to ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 No a czy jak bede jezdził na mijania i drogowych razem to instalacja wytrzyma??Nic sie nie stanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Jedyne co wtedy sie najwiecej zuzywa to zarowka poniewaz nie powinny sie palic w niej dwa zarniki. Instalacja jesli nie ma powaznych ingerencji to wytrzyma, oddzielny jest obwod na mijania i drogowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Dzięki za odp. A może wiesz czemu na tym włączniku jak przekręcam kluczyk to tak na 1s.błyskają mi pozycyjne??Zuważyłem to wieczorem na podswietleniu zegarów.Dosłownie taki błysk.Czemu to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Albo tak producent rozwiazal pojawienie sie zaplonu albo to wada produkyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 No tak może to jest to.Choć mam podpiety pod kontrolkę ładowania.Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Tak dla pocieszenia to w służbowym partnerze mam tak samo. Czujnik zakładał mi serwis Peugeota. Długie nie działają kiedy nie włączę świateł mijania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustlik Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 swiatła długie nie bede wam nidzie działały do czasu az przekrecicie wlacznik swiateł. powód jest to włącznik swiateł mijania a nie ogolnie oswietlenia. np w nowych samochodach (napewno w cytrynach) wlaczaja sie swiatła a podswietlenie deski i zegarów nie dopiero po przekreczeniu przełącznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Automatyczne wlaczniki teraz maja od 2 do kilku obwodow ktore zalaczaja, dlatego to nie jest problem zalaczenia zasilania oswietlenia. Tu chodzi o fakt wlaczenia swiatel dlugich na stale podczas jazdy, bez uruchamiania swiatel po staremu galka. Rozbieralem wlacznik w N15 i jest to mechanicznie rozwiazane. Jezdze teraz Kangoo i jest ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Chryste panie czytam to i gały mi na wierzch wychodzą. jakie to bezsensowne rozwiązania to co opisujecie, w leciwych 20 letnich fiatach nawet, trochę inaczej i dużo lepiej jest to rozwiązane a konkretnie po wyłączeniu kluczyka odcinane jest napięcie od włącznika świateł, czyli włącznik świateł bez kluczyka jest na pozycji on i nie świeci wystarczy przekręcić kluczyk i mamy auto z włączonymi światłami mijania a żeby długie włączyć nie trzeba nic więcej kombinować tyko przełącznik do przodu i świecą sam chciałem zamontować takie coś w Almerze ale po przeczytaniu tego posta chyba zrobię to sam, może się mylę ale opisane przeze mnie rozwiązane stosowane w fiatach przez dziesięciolecia jest dużo prostsze i lepsze od tego co oferują nam jakieś cudaczne przełączniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Ja mam w p12 AWŚ zamontowany w ASO i nie mam z nim żadnych problemów a wszystko działa jak powinno. Pokrętło w pozycji wyłączone po przekręceniu kluczyka włączają się śwatła mijania, a drogowe włączają się przełącznikiem do przodu (jak zwykle) i nie ma potrzeby ruszać pokrętła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 jawert, dobry przykład że jednak się da zrobić to z głową, a tak z ciekawości ile wykasowali za to w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 lukasz_k, Musisz w komorze silnika przy bezpiecznikach swiatel i tylnich (3 bezpieczniki) dac zamiast stalego zasilania, takie po stacyjce. Tak naprawde sposob dziala bo u siebie na latwizne to zrobilem kiedys. Co nie zmienia faktu ze w zime ten sposob potrafi unieruchomic auto przy porannych odpalaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 150 zeta ale za to gwarancję mam nienaruszoną (zakładali mi przy odbiorze auta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustlik Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 lukasz_k, ta i odpalasz samochod z zapalonymi siatłami i akumulator kaput wiem bo ojciec mial tak w Uno i siostra w sejczasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 u mnie światła włączają się z opóźnieniem - tak, że rozruch mam na pewno bez pracujących świateł - włączają się już po uruchomenuiu silnika a nawet chwilę później a w polonezie było to tak zrobione, że w czasie rozruchu gasły światła (ale tam to była taka elektryka, że nawet sygnalizowała przepaloną żarówkę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Jesli ktos nie chce gotowego wlacznika to moze przeciez wykorzystac lampke ladowania jako sterowanie przekaznikow i spinajac 2/3 przekazniki dla obwodu lamp przod/tyl ma prosty wlasnej konstrukcji wlacznik. Minus taki ze podczas zapalania swiatel dlugich, nie gasna mijania, ale to mozna tez zrobic, wykorzystujac styk rozwierny nastepnego przekaznika tak by rozwieral przy zapalaniu dlugich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Gustlik, ciekawe w czym jest lepszy sposób przedstawiony na początku, nie dość że tak samo jak tutaj przy włanczaniu auta światła już się palą to jak włączysz długie krótkie nadal świecą więc pobór prądu jest większy, pozatym co rozumiesz przez: odpalasz samochod z zapalonymi siatłami i akumulator kaput wiem bo ojciec mial tak w Uno i siostra w sejczasie sugerujesz że gdyby odpalali na wyłączonych światłach akumulator byłby wieczny. nie widziałem na przykład 10 letniego auta z oryginalnym Ako wszystko się zużywa a fiaty mają to wbudowane więc jak ocenisz czy krócej czy dłużej wytrzyma ako na światłach czy bez przy odpalaniu przez 4 lata odpalasz na zapalonych potem 4lata i 3 mieszki na zgaszonych i chura faktycznie dłużej trzyma ale po kiego grzyba się męczyć?? nie można porównywać różnych akumulatorów pracujących różnie w różnych autach to jest po prostu bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 lukasz_k, Zadne 4 lata nie odniosa tego, co proba odpalenia auta na minusowych temperaturach. Jak to sam nazwales, sposob "fiatowski" jest ok, ale nie jest dobry w zime, kiedy zapomnimy swiatel wylaczyc przed odpaleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustlik Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 dokladnie jak masz na zew - 20 stopni to odpalaj samochod na swiatlach ciekawe czy wogole ktorys aku wytrzyma okres gwarancyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 W P10 podczas kręcenia rozrusznikiem odłączone jest większość obwodów, które mogą niepotrzebnie pobierać prąd, w tym światła i tak jest w większości samochodów, także akumulator na tym nie ucierpi. Ja założyłem sobie coś takiego: włącznik MX-1, mam to już dwa lata i jest ok ale jak jadę w nocy to muszę przekręcić pokrętło żeby drogowe działały, próbowałem to inaczej podłączyć ale zrezygnowałem bo za dużo kombinacji z tym by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Odświerzę temat Zatanawiam się nad zamontowaniem takiego urządzenia do N15. Jednak to co czytam trochę mnie zniechęciło. Może ktoś podpowiedzieć czy to co proponują pod linkiem bedzie działało poprawnie bez zbędnych kombinacji? [ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 09:24 ] Ponieważ nikt nie podjął tematu to może ktoś mi wyjaśni czy po takich wyjasnieniach od producenta można to urządzenia montować bez obaw: Witam! Wszystko zalezy od budowy zespolonego włącznika-przełącznika świateł przy kierownicy. Jezeli jest on zasilany jednym wspólnym przewodem +12V i jednoczesnie przełącznik rodzaju świateł pracuje (przełacza styki) przy wyłączonych światłach, wtedy nie ma żadnego problemu - ta sytuacja wystepuje często w przypadku zespolonego przełacznika w instalacjach z przekaźnikami. Jednak są samochody (np. Daihatsu Charade) gdzie nie ma przekaźników a na dodatek w pozycji wyłaczonych świateł, przełacznik "długie-krótkie" nie przełacza styków - wtedy automat też będzie pracował poprawnie jednak nie będzie świateł drogowych (będą dopiero po ręcznym właczeniu świateł włącznikiem przy kierownicy). Natomiast zawsze będzie możliwe oświetlanie drogi sygnałem świetlnym ("blenda"). Generalnie w większości przypadków sprzężonych właczników-przełaczników przy kierownicy nie ma problemu (np. Ford Fiesta - osobiście montowałem). Decyzja odnośnie zakupu należy do pana - przypominam że jeśli automat nie spełni pana oczekiwań (dokładniej: nie będzie pracował poprawnie w specyficznej instalacji) ma pan prawo go zwrócić - wtedy dostanie pan zwrot pełnej kwoty (cena + przesyłka: przepada w tym przypadku koszt przesyłki zwrotnej którą ponosi kupujący). W przypadku zakupu polecam sprawdzić wersję #B z funkcją sterowania zamkiem centralnym, jesli oczywiście posiad pan centralny zamek sterowany masą. Osobiście w moim aucie mam go od kilku miesięcy i sprwadza się znakomicie. Pozdrawiam No_0415 ----- Original Message ----- Treść wiadomości: Witam. Zastanawiam się nad kupnem oferowanego w aukcji urzadzenia, Moje obawy budzi jednak zasada jego działania. Początkowe urządzenia tego typu miały "usterkę" polegającą na niemożnosci właczenia świateł drogowych bez ręcznego przekręcenia przekaźnikiem przy kierownicy. Włączenie szeregowe dwóch przekaźników powodowało świecenie naraz żarnika mijania i drogowego co w moim odczuciu dyskwalifikowało takie urządzenia, Pytanie do Państwa: czy oferowane urządzenie będzie poprawinie działało nie powodując opisanych powyżej komplikacji? W moim pojeździe światła mijania włączane są pokrętłem przy kierownicy, drogowe załącza się poprzez popchnięcie dźwigni do przodu. Proszę o udzielenie informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Ja podchodzilem do tego przelacznika w mojej N15 po raz kolejny i niestety nie znalazlem obwodu by symulowac zalaczony przelacznik przy kierownicy. Nie podjalem sie rozebrania tego wlacznika by to mechanicznie przerobic. Mozna wysterowac glowne zasilanie swiatel i dac je np dopiero po odpaleniu auta, jednak minusem tego pomyslu jest brak pozycji oraz drogowych podczas postoju auta. Jezdzisz wtedy z ciagle przekreconym wlacznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Dzięki za odpowiedź. Szkoda że tak się dzieje bo to przydatne urządzenie w dzisiejszych czasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.