jedynka Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Jak w bezpieczny sposób dla elektroniki i instalacji ,podłaczyć dodatkowe gniazdo do zasilania lodówki w bagazniku?Chciałbym ,by stale było zasilane,a długośc czasu kontrolować samemu,by nie dopuścić do rozładowania baterii.Może ktoś coś podpowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 a masz instalacje do elektryki haka? jak tak to można tam pokombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedynka Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 No niestety nie mam haka.Myslałem poprowadzić przewody zpod akumulatora i zabespieczyć plusa bezpiecznikiem 10A.Hm...ale czy mi potem komputer i coś innnego nie padnie i ogłupieje?Kiedyś Ktos mi mówił,że powinno się z pod tablicy z bezpieczikami podciągnąć,bo tam są jakieś wolne sloty.Żeby jakiś żadużych spadków w instalacji nie było czy coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 A jaka to primera? I co potrzebujesz do gniazda (+ i masa) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedynka Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Hm...no myślałem podpiąc pod akumulator i plusa i mase kablem 1.5 w podwójnej izolacji...plusa zabezpieczyć bezpiecznikiem 10A i poprowadzic do gniazda w bagażniku.Mam Primere P11.144 QG1.8+LPG Liftback.Hm...kiedys ktoś mi mówił,że dodatkowe złacza powinny byc z pod listwy bezpieczników,że jak bym podpiąl bezpośrednio,to moze elektronika mieć jakies za duże spadki czy cos takiego?Nie chciałbym cos sknocić,miec problemy z komputerem itp.Gniazdo zapalniczki przy lewarku działa tylko z kluczykiem w stacyjce,ja wolałbym miec zasilanie stale,ale samemu być świadomym,ze za długo zostawiona lodówka,czy laptom, rozładuje mi akumulator.Hm...myślę,że może 1.5 linka wystarczyła by na takie obciązenie,a jak dam kabel z podwójną izolacją bedzie lepiej niż 2.5 linka przez całe auto do do bateri.Hm...10A bezpiecznik chyba by wystarczył,żeby zapobiec zwarciu,przetarciu ,przeciążeniu?zawsze też tżeba by myśle wziąść pod uwagę możliwość,pokiereszowania karoseri w wypadku i przecięciu kabla,który jest stale zasilany z akumulatora?Hm...nie lubię partyzantki ha ha ha,i wolałbym nie używac nigdy gaśnicy! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Ja bym zrobił to tak: 1 plusa złapał ze skrzynki bezpieczników (znaleść bezpiecznik o dużej wartości) i do tego na kablu 10A bezpiecznik 2 masa z lewego podnóżka kierowcy i przeciągnąć kabel w progach do bagażnika tak jest przejście 3 zamontował włącznik/wyłącznik na kablu i sam włączałbyś kiedy byś chciał. Z elektroniką nic nie powinno się stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 temat troszkę podchodzi pod car audio. Mam wzmacniacz w bagażniku a do niego leci przewód + 20mmkwadrat prosto od akumulatora. zaraz za aku mam bezpiecznik 60A. Masa (-) połączona z karoserią bagażnika Przetwornicę napięcia na 220V 300W mam podłączoną z aku tylko kablem 2x2,5 mmkwadrat. Moim zdaniem podciągnij + od aku i daj bezpiecznik i wyłącznik a mase jak najbliżej lodówki Dlatego z aku bo nie potrzeba kluczyka w stacyjce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.