Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Pasek rozrządu, olej - kiedy wymiana


Gość dago
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie - to mój pierwszy post. Jestem (a w zasadzie moja rodzina) świezo upieczonym posiadaczem Nissana Primery 1,9 dCi r.2003/04 (czyli jak sądze model P12). Miałbym odnośnie mojego nabytku kilka pytań - bardzo będę wdzięczny za wszelkie zainteresowanie i pomoc.

Więc - wiem,ze na pewno temat był wałkowany ale po wpisaniu w wyszukiwarke wyskakuje ponad 1000 postów i dalej trudno znaleźć konkretna odpowiedź - po jakim przebiegu należy w tym silniku dokonywać wymiany paska rozrządu ? (120 tys. ???)

Co ile km wymienia się olej ? - wydawało mi sie,że te okresy wynoszą po 30 tys. km. tymczasem z ksiązki serwisowej wynika,że te czynności wykonywano co 20 tys. - jak to jest ???

Z góry wielkie dzieki.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ile km wymienia się olej ? - wydawało mi sie,że te okresy wynoszą po 30 tys. km. tymczasem z ksiązki serwisowej wynika,że te czynności wykonywano co 20 tys. - jak to jest ???

Przy normalnej eksploatacji co 30 kkm. Jest jeszcze coś takiego jak praca w ciężkich warunkach - co 15 kkm. Nie miej pretensji do poprzednika, że robił to częściej. Jak chcesz to możesz to robić nawet co 5 kkm. Na pewno silnikowi to nie zaszkodzi.

po jakim przebiegu należy w tym silniku dokonywać wymiany paska rozrządu ? (120 tys. ???)

Co 120 kkm. lub 5 lat - co szybciej nastąpi. Jak nastąpi kontakt z paliwem, to od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,ale strona sie nie otwiera ....

Mea culpa, na końcu linku wkradł się przecinek...

 

Kolega B12 już podpowiedział, ale spróbój jeszcze raz, manual pewnie Ci się przyda jak nie masz :)

http://www.artdruk.pl/P12/ - ten link już się otwiera.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi - więc mam jeszcze troche czasu. Jeszcze taka sprawa - wiadomo,że P12 ma dość sztywne zawieszenie,do tego mam jeszcze opony niskoprofilowe - na dziurach i nierównościach kierownica "kopie" - czyli czuć na niej wszystko to z czego słyna nasze pseudo - drogi. Czy to normalne ? A może mam wybite drążki - jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój niestety ( a może stety) to salonowiec,uzytkowany od nowości w Polsce na dziurach i soli. Miałem do wyboru kupno auta z zagranicy z dziwnym przebiegiem od handlarza-oszusta i polskiego z salonu,troche droższego ale co dla mnie najwazniejsze 100 % bezwypadkowego-co potwierdziły pomiary powłok lakierniczych i z autentycznym przebiegiem - chociaz faktycznie może zawieszenie robi wrażenie ciut bardziej wyeksploatowanego - no ale to absolutnie nie jest zawieszenie na polskie autostrady słońca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Jarek1000

Witam. Czy ktoś wie jaki najlepiej kupić rozrząd do wymiany w P12 w silniku 1,9 dci 120 KM? Czy z wymianą rozrządu wymienia się pompę wodną? Widziałem kilka rozrządów na Allegro ale nie wiem jaki stosuje Nissan, ewentualnie Renault, bo to silnik o renówki. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakwymieniasz rozrzad, to rób pasek, wszystkie rolki i musowo pompe wody, bo jak zacznie przeciekac, to po cholere 2 razy rozrzad rozbierac. Ja zawsze tak wymienialem w "paskowych" autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jarek1000

Dzięki Benitez, o pompie nie wiedziałem, że trzeba wymienić. Czy możesz ewentualnie podać jakiej firmy i gdzie kupić kompletny rozrząd. A może ktoś kupował w ASO a wymieniał poza ASO? Jaka jest cena rozrządu w ASO i czy sprzedają? Pozdrawiam

Sprawdziłem w ASO

pasek - 370 zł

napinacz- 370 zł

pompa wodna - 510 zł

Ceny z kosmosu. Moze ktoś poleci dobry sklep z rozrzadem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak miałem robić przegląd w ASO po 120 tyś. km to krzykneli mi 3000zł. Rozrząd, napinacz i pompe kupiłem w małym sklepie przy Jagielońskiej. Filtry i oleje na Radzymińskiej, bo na Jagielońskiej nie było. Może i zbieranina ale przegląd kosztował mnie 1200 zł. Jak na razie śmiga bezkłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce, to moge dac numer do mojego kolegi co ma sklep z czesciami i przy powolaniu na moje na moje nazwisko (podam w PM-ie) dostaniecie super ceny, lepsze niz w Allegro, wiec jak ktos chce, to pisać na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalfloyd1

Mam pytanie, nawiązanie do kilku postów powyżej. Jak to jest z tym przenoszeniem nierówności na kierownicę- czy to raczej wina szerokich opon, czy może jednak jest jakiś luz w zawieszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Ja tu powiem jak ja robię a czytający tego posta sami rozważą czy to się opłaca czy nie:

1. Pasek wymieniam jak rano na zimnym silniku słyszę skrzypienie paska ( co znaczy że ma już mikropęknięcia i dalsze jego użytkowanie grozi awarią i kosztami).

2.Wymieniam olej max. co 10 tys. z dwukrotnym płukaniem silnika najtańszym olejem, po czym zmieniam filtr i wlewam właściwy olej ( wypłukuje to wszelkie sadze i osady olejowe ze swojego obiegu i udrażnia olejowy obieg)

- nie stosuję filtru fabrycznego bo to cudactwo jest za małe i szybko traci swoją funkcję - co póżniej skutkuje przekręcaniem panewek na wale lub rozwalaniem turbiny a większośc użytkowników primki traktuje primkę jako samochód sportowy bo kusi swoimi osiągami.

3. Opony stosuję o profilu podanym na słupku z właściwym ciśnieniem , niższy profil musi mieć wyższe ciśnienie i jest sztywniejszy oraz podatny na nasze dziury w drogach , samochód traci komfort ale to sprawa gustu.

Stosuję wymienione zasady w każdym użytkowanym dieslu i nie mam kopotu z silnkiem ani z turbiną i 500 tys. przebiegu ( jeżeli licznik przy kupnie nie był kręcony ) osiągam na każdym użytkowanym przez siebie samochodzie bez problemu. Kto chce niech stosuje .

To jest mój punkt widzenia .Pozdrawiam czytających.

Edytowane przez voyager1956
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sklep internetowy motoneo.pl ja kupilem do swojej kpl rozrzad z pompa plus filtr oleju, ciut wiekszy by sie nie zapychal i dwa filtry kabinowe z dostawa kurierem wyszlo 536pln. Byly tez tansze opcje , ale wolalem kupic dobrej firmy niz pozniej robic dwa razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...