Gość dago Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam wszystkich serdecznie - to mój pierwszy post. Jestem (a w zasadzie moja rodzina) świezo upieczonym posiadaczem Nissana Primery 1,9 dCi r.2003/04 (czyli jak sądze model P12). Miałbym odnośnie mojego nabytku kilka pytań - bardzo będę wdzięczny za wszelkie zainteresowanie i pomoc. Więc - wiem,ze na pewno temat był wałkowany ale po wpisaniu w wyszukiwarke wyskakuje ponad 1000 postów i dalej trudno znaleźć konkretna odpowiedź - po jakim przebiegu należy w tym silniku dokonywać wymiany paska rozrządu ? (120 tys. ???) Co ile km wymienia się olej ? - wydawało mi sie,że te okresy wynoszą po 30 tys. km. tymczasem z ksiązki serwisowej wynika,że te czynności wykonywano co 20 tys. - jak to jest ??? Z góry wielkie dzieki.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 ściągaj PDF-y. manuala po polsku do P12 - http://www.artdruk.pl/P12/, na wiele pytań samo sobie odpowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dago Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Dzieki,ale strona sie nie otwiera .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Co ile km wymienia się olej ? - wydawało mi sie,że te okresy wynoszą po 30 tys. km. tymczasem z ksiązki serwisowej wynika,że te czynności wykonywano co 20 tys. - jak to jest ??? Przy normalnej eksploatacji co 30 kkm. Jest jeszcze coś takiego jak praca w ciężkich warunkach - co 15 kkm. Nie miej pretensji do poprzednika, że robił to częściej. Jak chcesz to możesz to robić nawet co 5 kkm. Na pewno silnikowi to nie zaszkodzi. po jakim przebiegu należy w tym silniku dokonywać wymiany paska rozrządu ? (120 tys. ???) Co 120 kkm. lub 5 lat - co szybciej nastąpi. Jak nastąpi kontakt z paliwem, to od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Dzieki,ale strona sie nie otwiera .... Mea culpa, na końcu linku wkradł się przecinek... Kolega B12 już podpowiedział, ale spróbój jeszcze raz, manual pewnie Ci się przyda jak nie masz http://www.artdruk.pl/P12/ - ten link już się otwiera. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dago Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Dzieki za odpowiedzi - więc mam jeszcze troche czasu. Jeszcze taka sprawa - wiadomo,że P12 ma dość sztywne zawieszenie,do tego mam jeszcze opony niskoprofilowe - na dziurach i nierównościach kierownica "kopie" - czyli czuć na niej wszystko to z czego słyna nasze pseudo - drogi. Czy to normalne ? A może mam wybite drążki - jak to jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gondor Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 też mam 17" i 80k przebiegu, ale po naszych drogach tylko 10k i kierownica nie przenosi dziur i temu podobnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dago Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 No mój niestety ( a może stety) to salonowiec,uzytkowany od nowości w Polsce na dziurach i soli. Miałem do wyboru kupno auta z zagranicy z dziwnym przebiegiem od handlarza-oszusta i polskiego z salonu,troche droższego ale co dla mnie najwazniejsze 100 % bezwypadkowego-co potwierdziły pomiary powłok lakierniczych i z autentycznym przebiegiem - chociaz faktycznie może zawieszenie robi wrażenie ciut bardziej wyeksploatowanego - no ale to absolutnie nie jest zawieszenie na polskie autostrady słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarek1000 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Witam. Czy ktoś wie jaki najlepiej kupić rozrząd do wymiany w P12 w silniku 1,9 dci 120 KM? Czy z wymianą rozrządu wymienia się pompę wodną? Widziałem kilka rozrządów na Allegro ale nie wiem jaki stosuje Nissan, ewentualnie Renault, bo to silnik o renówki. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Benitez Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Jakwymieniasz rozrzad, to rób pasek, wszystkie rolki i musowo pompe wody, bo jak zacznie przeciekac, to po cholere 2 razy rozrzad rozbierac. Ja zawsze tak wymienialem w "paskowych" autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarek1000 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Dzięki Benitez, o pompie nie wiedziałem, że trzeba wymienić. Czy możesz ewentualnie podać jakiej firmy i gdzie kupić kompletny rozrząd. A może ktoś kupował w ASO a wymieniał poza ASO? Jaka jest cena rozrządu w ASO i czy sprzedają? Pozdrawiam Sprawdziłem w ASO pasek - 370 zł napinacz- 370 zł pompa wodna - 510 zł Ceny z kosmosu. Moze ktoś poleci dobry sklep z rozrzadem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz6 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Witam. Jak miałem robić przegląd w ASO po 120 tyś. km to krzykneli mi 3000zł. Rozrząd, napinacz i pompe kupiłem w małym sklepie przy Jagielońskiej. Filtry i oleje na Radzymińskiej, bo na Jagielońskiej nie było. Może i zbieranina ale przegląd kosztował mnie 1200 zł. Jak na razie śmiga bezkłopotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Benitez Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jak ktoś chce, to moge dac numer do mojego kolegi co ma sklep z czesciami i przy powolaniu na moje na moje nazwisko (podam w PM-ie) dostaniecie super ceny, lepsze niz w Allegro, wiec jak ktos chce, to pisać na priva. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalfloyd1 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mam pytanie, nawiązanie do kilku postów powyżej. Jak to jest z tym przenoszeniem nierówności na kierownicę- czy to raczej wina szerokich opon, czy może jednak jest jakiś luz w zawieszeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radzio000 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 podpinam sie pod temat prosze zeby wypowiedzial sie ktos kto wie cos o tych czesciach : http://www.allegro.pl/item511476085_rozrza...issan_nowy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzudi79 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 witam kupiłem primerke z 2002 roku z silnikiem 1,8 bezn,rozrzad jest na łańcuszku wiec nie ruszam a co z pompa wody kiedy wymienic?prosze o pomoc.....dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 jak odmówi posłuszeństwa, zacznie ciec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 (edytowane) Ja tu powiem jak ja robię a czytający tego posta sami rozważą czy to się opłaca czy nie: 1. Pasek wymieniam jak rano na zimnym silniku słyszę skrzypienie paska ( co znaczy że ma już mikropęknięcia i dalsze jego użytkowanie grozi awarią i kosztami). 2.Wymieniam olej max. co 10 tys. z dwukrotnym płukaniem silnika najtańszym olejem, po czym zmieniam filtr i wlewam właściwy olej ( wypłukuje to wszelkie sadze i osady olejowe ze swojego obiegu i udrażnia olejowy obieg) - nie stosuję filtru fabrycznego bo to cudactwo jest za małe i szybko traci swoją funkcję - co póżniej skutkuje przekręcaniem panewek na wale lub rozwalaniem turbiny a większośc użytkowników primki traktuje primkę jako samochód sportowy bo kusi swoimi osiągami. 3. Opony stosuję o profilu podanym na słupku z właściwym ciśnieniem , niższy profil musi mieć wyższe ciśnienie i jest sztywniejszy oraz podatny na nasze dziury w drogach , samochód traci komfort ale to sprawa gustu. Stosuję wymienione zasady w każdym użytkowanym dieslu i nie mam kopotu z silnkiem ani z turbiną i 500 tys. przebiegu ( jeżeli licznik przy kupnie nie był kręcony ) osiągam na każdym użytkowanym przez siebie samochodzie bez problemu. Kto chce niech stosuje . To jest mój punkt widzenia .Pozdrawiam czytających. Edytowane 16 Sierpnia 2012 przez voyager1956 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yanik3 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Sprawdz sklep internetowy motoneo.pl ja kupilem do swojej kpl rozrzad z pompa plus filtr oleju, ciut wiekszy by sie nie zapychal i dwa filtry kabinowe z dostawa kurierem wyszlo 536pln. Byly tez tansze opcje , ale wolalem kupic dobrej firmy niz pozniej robic dwa razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.