Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N15 1,4 87km 1999/2000 przebieg 150 tys, kilka pytań


Gość lukasz_k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Jak w temacie mam do kupienia

Almere N15 1,4 87km 1999/2000 przebieg 150 tys,

autko jest troche poobdrapywane, ale są to tylko drobne parkingowe drobnostki, z tego co rozmawiałem z właścicielem auto ma do wymiany przegub (powinienem sie zmieścić w 300 zł) oraz i tu dla mnie mała zagadka, powiedział że wymienić należy łańcuch rozrządu, po przejrzeniu tego forum i konsultacji z mechanikiem to jest coś nie tak jeśli przy takim przebiegu coś się z łańcuchem dzieje.

zadzwoniłem więc jeszcze raz i usłyszałem że on nie jest pewien czy to napewno łańcuch słyszy tylko ze coś w okolicy osłony łańcucha hałasuje, i tu moje pytanie czy może to być po prostu luźny łańcuch czy coś takiego?

jestem umówiony na zwykłej stacji kontroli pojazdów niestety w sobote do aso nissana dostać się to nielada wyczyn. czy na coś konkretnego zwrócić uwagę?? lub zasugerować aby jakiś element sprawdzić bardziej drobiazgowo?

 

wiem że panikuje bo teoretycznie kontrola na stacji powinna mi już wszystko powiedzieć ale nie jest to aso i nie znam renomy zakładu z rozmowy koleś podał mi szacowany czas takiego przeglądu na ok 1 godzinę w aso powiedzieli że min 1,5 do 2 godzin im to zajmie jeśli przyjade kiedy indziej. więc różnica

 

ps. wrzuciłem troszke fotek które otrzymałem maiem

http://www.damaslawek.edu.pl/~lukasz/index...40&catid=18

 

dziękuję z góry za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Co znaczy "należy wymienić" ? Przegubów nie wymienia się profilaktycznie a tylko wtedy gdy dają o sobie znać mocno hałasując np przy skręcie. Czy masz takie właśnie objawy? Łańcuszek rozrządu przy 150 tys. ??? Moim zdaniem na wymianę łańcuchów (czy któregokolwiek z nich) przy 150 tys jest jeszcze za wcześnie pod warunkiem, że poprzedni właściciel zalewał syntetykiem i nie jeżdził "sportowo". Łańcuch słychać ok 5-6 s po rozruchu a to normalne! Na co poninieneś zwróci uwagę:

1. Rdza (miska olejowa, korek wlewu paliwa, tylne nadkola, progi)

2. Kostki reflektorów (czy nie są oby wypalone)

3. Mechanizm wycieraczek (plastikowe prowadnice potrafią się popsuć)

4. Immobiliser - czy działą poprawnie

5. Wszelkie wycieki, ubytki płynów (miska olejowa, kapa siln., skrz. biegów, wspomagania chłodnica)

6. Z własnego doświadczenia - zamki, czy się nie zacinają, nie blokują

Sprawdź też czy lampy i szyby są "nissana" . Jeśli nie to może świadczyć o stłuczce bądź włamaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta jeszcze na oczy nie widziałem osobiście a opis tego dźwięku pochodzi od właściciela, o 4 rano mam wyjazd (ponad 300 km drogi), jadę go obejrzeć i jeśli na stacji kontroli będą zadowoleni (znaczy ja też będę zadowolony) wtedy autem przyjadę do domu.

 

podejrzenia budzi kilka rzeczy takich jak:

auto było lakierowane (raz że widać niestandardowe lakierowanie a dwa że mi powiedział to sam właściciel)

podobno wynikało to z kilku (wielu) obdrapań parkingowych, i uszkodzeniu zderzaka (także na parkingu), może jestem głupi jakiś ale koleś brzmiał wiarygodnie,

1 właściciel od nowości,

 

czy moga być jakieś poważne uszkodzenia których przegląd na stacji nie wykryje i czy można je jakoś samodzielnie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja górny łańcuszek (są 2 łańcuchy ) wymieniałem przy około 120 tys ,na forum czytałem ze zdarzały sie przypadki ze ludzie na gwarancji już wymieniali wiec nie ma reguły. Jak będziesz oglądał już auto to skoncentruj sie na tyle, widać ze "ucho" do holowania jest skrzywione a to dosyć gruby pręt i za łatwo go sie nie zegnie do tego jeszcze ta pęknięta lampa te dwie rzeczy mogą coś sugerować . Poza tym to te obdarcia na nadwoziu to chyba norma w aucie z tym przebiegiem.Podoba mi sie fota silnika :) od razu widać ze N15 sie nie psuje :) Szkoda tylko ze trochę biedna wersja :( ile za nią chce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadbany ten samochód nie ma co :D tylko coś mi nie pasuje czemu tak mało chce za niego $?? albo jest coś ukrytego w tym samochodzie albo komuś na kasie nie zależy włożyłby w ten samochód dzień pracy albo 100zł na myjni i spokojnie można 10tyś krzyczeć w końcu to 99/00r

 

wogóle co to za śmieszna wersja? chociaż coś takiego było już na forum tylko bordowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tej ceny jada przez pół kraju, stacja diagnostyczna licze że ukryte wady wykryje a jeśli nie to będe mia auto na sprzedaż :D

kolor jest dziwaczny bo koleś lakierował auto i miał chyba wizje z niebios że będzie dwukolorowy i tak kazał lakiernikowi malować.

no nic już powoli wyjazd gdyby ktoś miał coś naprawdę ważnego puśćcie mi sms.em z bramki orange nr:

502410166

 

dzięki za pomoc i trzymajcie kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena brzmi co najmniej podejrzanie! Jeśli rzeczywiście zależy ci na tym autku wydaj na diagnostę i poproś o pisemną opinię. Wydasz 100-200 zł a oszczędzisz sobie kłopotu czy byś je kupił czy nie! Dla mnie twój opis auta je dyskwalifikuje i nie jeżdziłbym nie wiadomo gdzie aby je nawet zobaczyć lecz cóż.... sam decydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki olgi ale troszkę późno,

Pojechałem, zobaczyłem przejechałem się, zawiozłem na serwis nissana (nie brałem co prawda papierów, nie pomyślałem), po diagnozie nie pozostało mi nic innego jak zapłacić i uciekać puki się klient nie rozmyśli,

to tak żartem ale autko kupione

przebieg jest autentyczny, powiedział to serwis i znajomy majster który ściąga złomy z niemiec (na podstawie zuzycia samego auta i newralgicznych punktów)

auto było uderzone w tył (koleś powiedział o tym zanim tam pojechałem) serwis to wykrył i powiedział mi o tym,

hamulce (także ręczny), żylety

amorki (skruszałe gumy ale wszystkie sprawne

walnięty przegub - koszt ok 300 zł

silnik serwisant powiedział że "mucha nie siada" pracuje równo i bardzo cicho bez oznak jakichkolwiek problemów

wymienione dwie szyby w przednich drzwiach (podobno skutki kradzieży radia x3 w ciągu 7 lat, reszta szyb i reflektory oryginalne

alufelgi z oponami w dobrym stanie + drugi komplet zimowych na felgach stalowych

 

a teraz mankamenty:

nieoryginalna pułka z tyłu, oraz brak wykładziny w bagażniku (ponoć zagineły przy naprawie tyłu)

zarówno z tyłu jak i z przodu zarysowane od za późno wymienionych wycieraczek szyby

część tablicy nie jest podświetlana (znaczy coś się w trakcie jazdy spsuło bo na początku działało, )

i największa bolączka łańcuch rozrządu i napinacz prawdopodobnie do wymiany (po rozmowie z serwisantem części zamienniki japońskie zmieszczą się między 300 a 1300 zł w zależności od powagi sytuacji) w serwisie dowiedziałe się że na 90 % starczy łańcuch i napinacz opcja 300 zł

jest też mały (naprawdę mały wyciek oleju z okolic rozrządu) bliżej niezdiagnozowane miejsce wycieku prawdopodobnie coś z rozrządem

 

cena 7400 wierze że zrobiłem dobrze kupując to auto, jeśli będzie inaczej ten rocznik sprzedam spokojnie z nawiązką więc :sylwester:

 

ps. spalanie na trasie 5,9 litra przy jeździe 100-120 jechałem na v-power rasing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec witam w naszym gronie :) życzę żeby nigdy cie almerka nie zawiodła, a te mankamety co wypisałeś to nie za duży problem , co tyczy sie rozrządu to jest na forum bardzo fajny temat o jego wymianie, po przeczytaniu pewnie sam to zrobisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo mi dołączyć do tego grona,

teraz najpierw mam kilka podstawowych rzeczy do zrobienia,

Olej chcę wlać Mobile 1 15 40

filtry (musze tylko poszukać jakichś japońców)

gumy na amorkach

i przegub:

w tej ostatniej sprawie, dwie osoby już mi powiedziały rozwiązanie (w tym w rozmowie prywatnej serwisant nissana)

wyjąć przegub, dokładnie wymyć zamontować z powrotem i całość "zalać" smarem grafitowym no i oczywiście nowa guma

drzwi i drobne duperele zorbie sam

co do rozrządu, najpierw poczytam potem zdecyduje

 

przejechałem nim wczoraj już 350 km i porównując z fiatem punto 1,1 (wiem wiem ale z niczym innym nie mam porównania)

no to bajeczna przyczepność, mocy nie ma za dużo ale mi wystarczy spalanie zadowalające, widoczność na drodze bajeczna

 

co do mankamentów (hipotetycznych dlatego że mi to nie przeszkadza) stylistyka wnętrza jest po prostu taka sobie, nawiew bardzo średni (stosuje 2x140 czyli przy 140 dwie otwarte szyby :D ) szkoda że tylne szyby nie są uchylne, i błąd że światła nie wyłączają się razem z wyjęciem kluczyka (tak jest we fiatach)

 

ale i tak jetem zachwycony :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim olejem jest zalany twój silnik ale przy tym przebiegu to ja bym proponował jakiś 10w....... (na forum jest sporo o olejach które lubi almera)

Co do filtra (oleju) to to jest ważna sprawa!! radze wkręcić jakiś firmowy (np,MAN) wbrew pozorom daje to dozo (cichsza praca rozrządu) A sprawa z przegubem to jak ci już hałasuję przy skręconych kolach to już mu wymiana smaru i czyszczenie raczej nie pomoże :( Co do nie niedostatków mocy to poczytaj temat tuning za 1 zloty POLECAM u mnie zadziałało :) jest troszkę lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz_k, Zgadza się co do oleju nie ma co oszczędzć 10 W... lub nawet 5W .... to lepszy wybór tym bardziej, że silnik auta jak piszesz jest OK. Oświetlenie deski sam naprawisz wystarczy odkręcić 4 śruby i kupić odpowiednie żarówki, zresztą jest mnóstwo wątków na ten temat, gumy w amorkach - nie jest to pilne ale przydałoby się wymienić. Przegub - tutaj nie ma zmiłuj trzeba wymienić. A tak w ogólę, gratuluję Ci zakupu! Pewnie będziesz zadowolony. Przy okazji sprawdź poziom oleju w skrzynce

biegów. U mnie ostanio coś się poci.

PS Porównanie Almy N15 z Fiatem Punto to żart naturalnie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub właśnie się robi, na całą resztę muszę poczekać na termin w zakładzie do przyszłej środy, ale jeśli będzie z przegubem wszystko ok to silnikowi mam nadzieje że się nic nie stanie jak przejedzie jeszcze z 200 km na starym oleju.

 

ps.

o wymianie oleju i filtrów paliwa i oleju w silniku to jest banalnie oczywiste, filtr powietrza także (będę lał 10w40 mobila albo castrola a filtry jakieś markowe)

płyn hamulcowy też wymienię

czy warto wymieniać życiodajne płyny we wspomaganiu i skrzyni biegów ???

co jeszcze wymienić z rzeczy eksploatacyjnych ???

 

moja Almerka jest egzemplarzem bez spojlera, seryjnie wychodziły sztuki z tym dodatkiem który niesamowicie moim zdaniem zdobi auto, czy jest realne kupić gdzieś taki spojler, nie zależy mi na jakimś tam sportowym och i ach, tylko na właśnie tym seryjnym gdyż podoba mi się jak jasna anielka.

 

co do dodatków w środku planuje w bardzo niedalekiej przyszłości wymienić na krótszy drążek zmiany biegów bo ten seryjny długością przypomina mi te z autobusów :diabel2:

 

macie jeszcze jakieś sugestie co do drobnych rzeczy które ozdobią bądź uprzyjemnią jazdę tym japońskim cudeńkiem??

 

ps. po wjechaniu na kanał okazało się że poprzedni właściciel bardzo dawno temu naprawdę PORZąDNIE zakonserwował podwozie!!!

 

dodam jeszcze że w najbliższym czasie będę jeszcze montował cb radio radio leży już u mnie 3 lata wystarczy dokupić zwrotnice i przedłużyć antenę od radia i nie będzie trzeba żadnego drugiego bata na magnesy wrzucać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest realne kupić gdzieś taki spojle

 

Jasne widziałem kilka sztuk na allegro, a jak nie jest wystawiony to jest pełno aukcji typu "posiadam wiele części .........do almery" popytaj a na pewno znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest faktem, na twoim miejscu wymieniłbym olej w skrzynii zaraz po zakupie (chyba że masz książkę serwisową i jest wpis że było to robione) Pamiętaj tylko SYNTETYK bo szkoda kasy a przede wszystkim skrzyni! Sparwdź też grubość i stan (pęknięcia) tarcz i stan klocków, zwłaszcza jeśli jeździsz w terenie górskim (szybko się zużywają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jestem po wizycie u mechanika, troszkę to trwało ale jestem po

nie bolało tak bardzo, poza rzeczami które trzeba było zrobić wyszło kilka nowych,

poduszki na amorkach z przodu

wyciek na czujniku oleju na misce olejowej, podłużnicy i z rozrządu (mechanik stwierdził że najpierw wymieni czujnik i tą uszczelkę, umyje się silnik i zobaczy jak będzie to wyglądało)

no i dla mnie mało wesoła info, to co brałem za hałas przegubu, było tylko po części przegubem tylko, okazało się (jak to sformułował mechanik że skrzynia biegów się kończy) na 1 i 2 biegu słychać hałas coś tam się dzieje, (rada mechanika, jeździć aż padnie i wymienić dopiero wtedy)

muszę teraz poczytać o tych skrzyniach na forum.

co do samego rozrządu, na razie tematu nie ruszam, nie mam kasy a już drugi mechanik powiedział mi że jak zacznie naprawdę być to słychać wtedy się interesować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Co znaczy "należy wymienić" ? Przegubów nie wymienia się profilaktycznie a tylko wtedy gdy dają o sobie znać mocno hałasując np przy skręcie. Czy masz takie właśnie objawy? Łańcuszek rozrządu przy 150 tys. ??? Moim zdaniem na wymianę łańcuchów (czy któregokolwiek z nich) przy 150 tys jest jeszcze za wcześnie pod warunkiem, że poprzedni właściciel zalewał syntetykiem i nie jeżdził "sportowo". Łańcuch słychać ok 5-6 s po rozruchu a to normalne! Na co poninieneś zwróci uwagę:

1. Rdza (miska olejowa, korek wlewu paliwa, tylne nadkola, progi)

2. Kostki reflektorów (czy nie są oby wypalone)

3. Mechanizm wycieraczek (plastikowe prowadnice potrafią się popsuć)

4. Immobiliser - czy działą poprawnie

5. Wszelkie wycieki, ubytki płynów (miska olejowa, kapa siln., skrz. biegów, wspomagania chłodnica)

6. Z własnego doświadczenia - zamki, czy się nie zacinają, nie blokują

Sprawdź też czy lampy i szyby są "nissana" . Jeśli nie to może świadczyć o stłuczce bądź włamaniu

 

Co znaczy, że nalezy sprawdzic rdze na progach i nadkolach? i o czym to ma niby swiadczyc? Wiadomo, ze n 15 koroduja w tych miejscach. rdza w tych miejscach tylko to potwierdzi. Brak rdzy bedzie swiadczyl o jej usunieciu o pomalowaniu. o niczym wiecej

 

[ Dodano: Czw 23 Sie, 2007 01:56 ]

Witaj. Co znaczy "należy wymienić" ? Przegubów nie wymienia się profilaktycznie a tylko wtedy gdy dają o sobie znać mocno hałasując np przy skręcie. Czy masz takie właśnie objawy? Łańcuszek rozrządu przy 150 tys. ??? Moim zdaniem na wymianę łańcuchów (czy któregokolwiek z nich) przy 150 tys jest jeszcze za wcześnie pod warunkiem, że poprzedni właściciel zalewał syntetykiem i nie jeżdził "sportowo". Łańcuch słychać ok 5-6 s po rozruchu a to normalne! Na co poninieneś zwróci uwagę:

1. Rdza (miska olejowa, korek wlewu paliwa, tylne nadkola, progi)

2. Kostki reflektorów (czy nie są oby wypalone)

3. Mechanizm wycieraczek (plastikowe prowadnice potrafią się popsuć)

4. Immobiliser - czy działą poprawnie

5. Wszelkie wycieki, ubytki płynów (miska olejowa, kapa siln., skrz. biegów, wspomagania chłodnica)

6. Z własnego doświadczenia - zamki, czy się nie zacinają, nie blokują

Sprawdź też czy lampy i szyby są "nissana" . Jeśli nie to może świadczyć o stłuczce bądź włamaniu

 

Co znaczy, że nalezy sprawdzic rdze na progach i nadkolach? i o czym to ma niby swiadczyc? Wiadomo, ze n 15 koroduja w tych miejscach. rdza w tych miejscach tylko to potwierdzi. Brak rdzy bedzie swiadczyl o jej usunieciu o pomalowaniu. o niczym wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...