Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Swieci mi sie kontrolka ładowania


Guest michalll
 Share

Recommended Posts

Guest michalll

Dzisiaj zaswiecila mi sie kontrolka ladowania. I swieci sie caly czas !! Co moze byc przyczyna?? Paski sa w porzadku. Jeden zmienialem w zeszlym tygodniu. Samochod jezdzi normalnie, nic sie nie dzieje. Zauwazylem tylko, ze troche oslablo podswietlenie zegarow. No i swiatla chyba swieca troche slabiej?

Czy to cos z alternatorem? Podobno sa tam jakies diody....

Link to comment
Share on other sites

Jak świeci się lampa od alternatora to nie masz ładowania. Jeszcze trochę i samochód stanie. Przyczyn może być bardzo wiele od szczotek po przez wirnik, diody, uzwojenie do regulatora napięcia.

Chyba bez mechanika się nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

okazalo sie, ze to regulator w alternatorze. koszt z wymiana 240 zl. szczotki i wszystko bardzo dobre. wiec to raczej nie ze starosci.

Ale jest inny problem. Po tej naprawie silnik zaczal mi troche gwizdac. Do tej pory chodzil bardzo cichutko. Na swiatlach wogole nie bylo go slychac. A teraz troszke tak jakby gwizdze. Bardziej slychac to jak doda sie gazu. A najbardziej jak schodzi z obrotow.

Czy to moze miec wogole jakis zwiazek z alternatorem? osluchalem go i jest cicho, to nie z okolic alternatora.

A jak go juz zalozyl to sie okazalo, ze zapomnial o jakims kondensatorze. I tak bym pojechal gdybym nie powiedzial o tym gwizdaniu, ze tak wczesniej nie bylo. Wiec dolozyl ten kondensator ale to i tak nic nie zmienilo.

Link to comment
Share on other sites

Z twojego opisu moge wnioskowac tylko, że masz za mocno naciągnięty pasek klinowy od alternatora. A gdy jest za mocno to właśnie robi takie wrażenie jak by się włanczała mała turbinka :). Niech sprawdzi czy pasek nie jest za mocno naciągnięty bo może wtedy łożysko szybko siadać w alternatorze.

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

no ale sprawdzal bo mu to powiedzialem. i jest ok. nie jest za mocno naciagniety. hmmmm ale sprawdzal przed wyjeciem alternatora. a nie wiem czy przy wkladaniu moglo sie cos zmienic?? bo niby pasek zdejmowal..... moze najlepiej zmienic ten pasek na nowy???

a co do lozysk to tez patrzyl i mowi, ze sa w dobrym stanie.

dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

ale ja nie wiem jak to sie robi....:(

a jest taka mozliwosc, ze zle wlozyl alternator?? jest taka wiązka przewodów zkonczona kostką. I po wlozeniu alternatora nie sięgała. Musieli zdjąc to wiązkę z takiego plastikowego trzymadelka.

Nie wiem. Juz plote. Ale tak kombinuje jaka moze byc przyczyna

??

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

no ja juz nie wiem :)

podjade zeby poluzowali pasek i tyle.

tylko zastanawia mnie kur... co oni takiego wyczarowali, ze nagle wiazka nie siegala do alternat. i musieli ja zdjac z tych prowadnic. i wisi luzem. u nas jak cos zrobia.....

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

To może nie być przyczyna paska

 

tylko ten kondensato o któerym wspomniałeś to może byc przeciwzakłóceniowy

jak dodasz gazy a np w radiu piszczy to może to byc ta przyczyna

poza tym uszkodzony regulator zamim padł mógł uszkodzic diody prostownicze na alternatorze

Link to comment
Share on other sites

aha. musze sprawdzic w radiu.

a jeszcze jedno!

Teraz wogole nie swieci mi sie kontrolka ladowania:)

jak wlaczam stacyjke to nawet na sekunde sie nie zaswieci. a wydaje mi sie, ze powinno sie swecic dotad az zapale silnik.

natomiast przy odpalaniu mignie doslownie na ulamek sekundy i juz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Cos Ci onie spier....... ten alternator.Po pierwsze po zapaleniu samych kontrolek, kontrolka ladowania powinna sie swiecic caly czas az do odpalenia samochodu.Po drugie dziwne ze musieli odpinac wiazke bo kostka nie mogla dostac do alternatora.Po trzecie ten kondensator moze byc wlasnie od zaklocen.Po czwarte ja mialem wiele razy przypadek ze ladowania nie bylo i kontrolka sie tez nie palila.

Na Twoim miejscu pojechalbym do lepszego fachowca zeby na to wszystko zerknal.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

może pobłyskiwać - zdodze się

...ale oprócz diód pądowych

w alternatorze są tez diody wzbudzenia i o tych myslałem

 

duzo informacji o uszkodzeniach alternatorów jest na www.elektroda.pl

powodzenia

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

okazalo sie, ze cos tam nie stykalo. ruszyl tylko kostka i jest ok.

i zapytalem czemu ta wiazka nie siega. to mi powiedzial, ze dlatego ze zalozyl mi inny korpus i wejscie jest w innym miejscu. Ciekawi mnie to bardzo. Moze caly alternator mi wpier... jakis stary?

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

no i poluzowalem pasek i dalej to samo.

U nas nie moizna nic normalnie zrobic. Trzeba stac nad glowa i na rece patrzec. A i tak cie oszukaja. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

na elektrodzie twierdza, ze powinienem wymienic łożyska. Tylko, ze jeden twierdzi, ze zaplace tyle co za wym. regulatora a drugi mowi, ze komplet lozysk kosztuje 18 zl.

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

mam do kupienia caly alternator za 150 zl. a tak wogole to zaczne od paska. jezeli bedzie tak samo to pomysle nad tym alternatorem (podobno w 100% sprawny). nie chce mi sie za bardzo bawic w wymiane poszczegolnych jego czesci...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...