Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swieci mi sie kontrolka ładowania


Gość michalll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michalll

Dzisiaj zaswiecila mi sie kontrolka ladowania. I swieci sie caly czas !! Co moze byc przyczyna?? Paski sa w porzadku. Jeden zmienialem w zeszlym tygodniu. Samochod jezdzi normalnie, nic sie nie dzieje. Zauwazylem tylko, ze troche oslablo podswietlenie zegarow. No i swiatla chyba swieca troche slabiej?

Czy to cos z alternatorem? Podobno sa tam jakies diody....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świeci się lampa od alternatora to nie masz ładowania. Jeszcze trochę i samochód stanie. Przyczyn może być bardzo wiele od szczotek po przez wirnik, diody, uzwojenie do regulatora napięcia.

Chyba bez mechanika się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

okazalo sie, ze to regulator w alternatorze. koszt z wymiana 240 zl. szczotki i wszystko bardzo dobre. wiec to raczej nie ze starosci.

Ale jest inny problem. Po tej naprawie silnik zaczal mi troche gwizdac. Do tej pory chodzil bardzo cichutko. Na swiatlach wogole nie bylo go slychac. A teraz troszke tak jakby gwizdze. Bardziej slychac to jak doda sie gazu. A najbardziej jak schodzi z obrotow.

Czy to moze miec wogole jakis zwiazek z alternatorem? osluchalem go i jest cicho, to nie z okolic alternatora.

A jak go juz zalozyl to sie okazalo, ze zapomnial o jakims kondensatorze. I tak bym pojechal gdybym nie powiedzial o tym gwizdaniu, ze tak wczesniej nie bylo. Wiec dolozyl ten kondensator ale to i tak nic nie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu moge wnioskowac tylko, że masz za mocno naciągnięty pasek klinowy od alternatora. A gdy jest za mocno to właśnie robi takie wrażenie jak by się włanczała mała turbinka :). Niech sprawdzi czy pasek nie jest za mocno naciągnięty bo może wtedy łożysko szybko siadać w alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

no ale sprawdzal bo mu to powiedzialem. i jest ok. nie jest za mocno naciagniety. hmmmm ale sprawdzal przed wyjeciem alternatora. a nie wiem czy przy wkladaniu moglo sie cos zmienic?? bo niby pasek zdejmowal..... moze najlepiej zmienic ten pasek na nowy???

a co do lozysk to tez patrzyl i mowi, ze sa w dobrym stanie.

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

ale ja nie wiem jak to sie robi....:(

a jest taka mozliwosc, ze zle wlozyl alternator?? jest taka wiązka przewodów zkonczona kostką. I po wlozeniu alternatora nie sięgała. Musieli zdjąc to wiązkę z takiego plastikowego trzymadelka.

Nie wiem. Juz plote. Ale tak kombinuje jaka moze byc przyczyna

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

no ja juz nie wiem :)

podjade zeby poluzowali pasek i tyle.

tylko zastanawia mnie kur... co oni takiego wyczarowali, ze nagle wiazka nie siegala do alternat. i musieli ja zdjac z tych prowadnic. i wisi luzem. u nas jak cos zrobia.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

To może nie być przyczyna paska

 

tylko ten kondensato o któerym wspomniałeś to może byc przeciwzakłóceniowy

jak dodasz gazy a np w radiu piszczy to może to byc ta przyczyna

poza tym uszkodzony regulator zamim padł mógł uszkodzic diody prostownicze na alternatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha. musze sprawdzic w radiu.

a jeszcze jedno!

Teraz wogole nie swieci mi sie kontrolka ladowania:)

jak wlaczam stacyjke to nawet na sekunde sie nie zaswieci. a wydaje mi sie, ze powinno sie swecic dotad az zapale silnik.

natomiast przy odpalaniu mignie doslownie na ulamek sekundy i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Cos Ci onie spier....... ten alternator.Po pierwsze po zapaleniu samych kontrolek, kontrolka ladowania powinna sie swiecic caly czas az do odpalenia samochodu.Po drugie dziwne ze musieli odpinac wiazke bo kostka nie mogla dostac do alternatora.Po trzecie ten kondensator moze byc wlasnie od zaklocen.Po czwarte ja mialem wiele razy przypadek ze ladowania nie bylo i kontrolka sie tez nie palila.

Na Twoim miejscu pojechalbym do lepszego fachowca zeby na to wszystko zerknal.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

może pobłyskiwać - zdodze się

...ale oprócz diód pądowych

w alternatorze są tez diody wzbudzenia i o tych myslałem

 

duzo informacji o uszkodzeniach alternatorów jest na www.elektroda.pl

powodzenia

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

okazalo sie, ze cos tam nie stykalo. ruszyl tylko kostka i jest ok.

i zapytalem czemu ta wiazka nie siega. to mi powiedzial, ze dlatego ze zalozyl mi inny korpus i wejscie jest w innym miejscu. Ciekawi mnie to bardzo. Moze caly alternator mi wpier... jakis stary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

na elektrodzie twierdza, ze powinienem wymienic łożyska. Tylko, ze jeden twierdzi, ze zaplace tyle co za wym. regulatora a drugi mowi, ze komplet lozysk kosztuje 18 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

mam do kupienia caly alternator za 150 zl. a tak wogole to zaczne od paska. jezeli bedzie tak samo to pomysle nad tym alternatorem (podobno w 100% sprawny). nie chce mi sie za bardzo bawic w wymiane poszczegolnych jego czesci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...