kn Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Witam, W związku z tym, że pojawiła mi się kontrolka check engine (MIL) i chcąc się dowiedzieć czemu postanowiłem skorzystać z poradnika napisanego przez Coobcia z działu zrób to sam. Natknąłem się jednak na parę problemów. Pierwsze to kostka wygląda inaczej W związku z tym przewertowałem service manual do P11.144 i tam znalazłem jak się do tego dobrać (na forum znalazłem też na ten temat szczątkowe informacje). Kostka wygląda tak jak na załączonym foto - trzeba na nie kliknąć aby to lepiej wyglądało, ale i tak słabo bo miałem tylko telefon komórkowy przy sobie. Kroki jak w poradniku Coobcia, ale należy zewrzeć dwa dolne krańcowe piny na conajmniej 2 sekundy przy włączonym zapłonie (pin numer 9 i 16). Kody błyskowe są cztero cyfrowe. Schemat jak odczytywać błyski w załączniku. Generalnie ilość "krótkich" mignięć wyznacza cyfrę, trochę dłuższa przerwa to koniec danej cyfry. Zerowanie pamięci błędów to ponowne zwarcie przy włączonym zapłonie na conajmniej 2 sekundy. Inny sposób (wg. serivce manuala) to odłączenie akumulatora na około 24h. Wyłączenie trybu diagnostyki i pozostawienie błędów to po prostu wyłączenie zapłonu na conajmniej 10 sekund. Ja trochę zrypałem sprawe bo jeszcze nie miałem tej wiedzy jak majstrowałem przy diagnostyce i skasowałem błędy nie zapamiętując błysków bo próbowałem je dopasować do tych z poradnika i ni huhu nie pasowały. Czy ktoś wie czy ponownie wywali błędy jak "coś już się stało"? Poniżej zamieszczam listę kodów (wycieło mi zero przed numerami kodów dla ECM) Kolumny idą tak: Numer błedu Consult II, Numer błędu ECM, opis, numer strony w service manual'u No DTC Flashing*5 NO SELF DIAGNOSTIC FAILURE INDICATED EC-SR-59 P0000 0 NO SELF DIAGNOSTIC FAILURE INDICATED — P0100 100 MAF SEN/CIRCUIT*3 EC-SR-120 P0110 110 AIR TEMP SEN/CIRC *7 EC-SR-127 P0115 115 COOLANT T SEN/CIRC *3 EC-SR-132 P0120 120 THRTL POS SEN/CIRC *3 EC-SR-137 P0130 130 HO2S1 (B1) EC-SR-144 P0131 131 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-150 P0132 132 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-156 P0133 133 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-162 P0134 134 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-170 P0135 135 HO2S1 HTR (B1) *7 EC-SR-175 P0137 137 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-180 P0138 138 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-187 P0139 139 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-194 P0140 140 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-201 P0141 141 HO2S2 HTR (B1) *7 EC-SR-207 P0171 171 FUEL SYS #NAME? *7 EC-SR-212 P0172 172 FUEL SYS #NAME? *7 EC-SR-218 P0300 300 MULTI CYL MISFIRE *7 EC-SR-224 P0301 301 CYL 1 MISFIRE *7 EC-SR-224 P0302 302 CYL 2 MISFIRE *7 EC-SR-224 P0303 303 CYL 3 MISFIRE *7 EC-SR-224 P0304 304 CYL 4 MISFIRE *7 EC-SR-224 P0325 325 KNOCK SEN/CIRC 0 EC-SR-230 P0335 335 CPS/CIRCUIT (POS) *7 EC-SR-234 P0340 340 CAM POS SEN/CIRC EC-SR-239 P0420 420 TW CATALYST SYS 0 *7 EC-SR-246 P0443 443 PURG VOLUME CONT/V *7 EC-SR-250 P0500 500 VEH SPEED SEN/CIRC *4 EC-SR-255 P0505 505 IACV/AAC VLV/CIRC *7 EC-SR-263 P0510 510 CLOSED TP SW/CIRC *7 EC-SR-271 P0605 605 ECM *7 EC-SR-277 P0705 705 PNP SW/CIRC *7 Refer to AT section. P0710 710 ATF TEMP SEN/CIRC *7 Refer to AT section. P0715 715 IN PY SPD SEN/CIRC *7 Refer to AT section. P0720 720 VEH SPD SEN/CIR AT *4 *7 Refer to AT section. P0725 725 ENGINE SPEED SIG *7 Refer to AT section. P0740 740 TCC SOLENOID/CIRC *7 Refer to AT section. P0745 745 L/PRESS SOL/CIRC *7 Refer to AT section. P1217 1217 ENG OVER TEMP EC-SR-279 P1336 1336 CPS/CIRC (OBD) COG *7 EC-SR-290 P1605 1605 A/T DIAG COMM LINE *7 EC-SR-295 P1610 - 1615 1610 - 1615 NATS MALFUNCTION Refer to EL section. P1705 1705 TP SEN/CIRC A/T *7 Refer to AT section. P1706 1706 P-N POS SW/CIRCUIT *7 EC-SR-298 P1777 1777 STEP MOTOR CIRC *7 Refer to AT section. P1778 1778 STEP MOTOR FNC *7 Refer to AT section. P1791 1791 LINE PRESS SE *7 Refer to AT section. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 czasem przydaje sie otwarcie service manuala do tejże primery, konkretnie działu sterowanie silnika SR20DE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Witam, U mnie z kolei zwarcie pinow 9 i 16 nic nie zmienia. Tak jak to juz ktos pisal, na OBDII nie ma takiego sposobu. Chyba ze consult. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BossMan Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 U mnie z kolei zwarcie pinow 9 i 16 nic nie zmienia. Tak jak to juz ktos pisal, na OBDII nie ma takiego sposobu. Chyba ze consult. U mnie dla odmiany dziala bez problemow, wszystko zgodnie z opisem w serwisowce (mozna odczytac bledy, sprawdzic sonde itp.). A do samego czytania bledow Consult-II tez nie jest potrzebny - powinien wystarczyc uniwersalny czytnik OBDII. Natomiast do bardziej doglebnej diagnostyki przyda sie juz Consult lub jakis lepszy czytnik/interejs alternatywny (np. taki: link) Pzdr, Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.