Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 SR20DE Diagnostyka silnika


kn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W związku z tym, że pojawiła mi się kontrolka check engine (MIL) i chcąc się dowiedzieć czemu postanowiłem skorzystać z poradnika napisanego przez Coobcia z działu zrób to sam. Natknąłem się jednak na parę problemów. Pierwsze to kostka wygląda inaczej :) W związku z tym przewertowałem service manual do P11.144 i tam znalazłem jak się do tego dobrać (na forum znalazłem też na ten temat szczątkowe informacje).

Kostka wygląda tak jak na załączonym foto - trzeba na nie kliknąć aby to lepiej wyglądało, ale i tak słabo bo miałem tylko telefon komórkowy przy sobie. Kroki jak w poradniku Coobcia, ale należy zewrzeć dwa dolne krańcowe piny na conajmniej 2 sekundy przy włączonym zapłonie (pin numer 9 i 16).

 

Kody błyskowe są cztero cyfrowe. Schemat jak odczytywać błyski w załączniku. Generalnie ilość "krótkich" mignięć wyznacza cyfrę, trochę dłuższa przerwa to koniec danej cyfry.

 

Zerowanie pamięci błędów to ponowne zwarcie przy włączonym zapłonie na conajmniej 2 sekundy. Inny sposób (wg. serivce manuala) to odłączenie akumulatora na około 24h. Wyłączenie trybu diagnostyki i pozostawienie błędów to po prostu wyłączenie zapłonu na conajmniej 10 sekund.

 

Ja trochę zrypałem sprawe bo jeszcze nie miałem tej wiedzy jak majstrowałem przy diagnostyce i skasowałem błędy nie zapamiętując błysków bo próbowałem je dopasować do tych z poradnika i ni huhu nie pasowały. Czy ktoś wie czy ponownie wywali błędy jak "coś już się stało"?

 

Poniżej zamieszczam listę kodów (wycieło mi zero przed numerami kodów dla ECM)

Kolumny idą tak:

Numer błedu Consult II, Numer błędu ECM, opis, numer strony w service manual'u

 

No DTC Flashing*5 NO SELF DIAGNOSTIC FAILURE INDICATED EC-SR-59

P0000 0 NO SELF DIAGNOSTIC FAILURE INDICATED —

P0100 100 MAF SEN/CIRCUIT*3 EC-SR-120

P0110 110 AIR TEMP SEN/CIRC *7 EC-SR-127

P0115 115 COOLANT T SEN/CIRC *3 EC-SR-132

P0120 120 THRTL POS SEN/CIRC *3 EC-SR-137

P0130 130 HO2S1 (B1) EC-SR-144

P0131 131 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-150

P0132 132 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-156

P0133 133 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-162

P0134 134 HO2S1 (B1) *7 EC-SR-170

P0135 135 HO2S1 HTR (B1) *7 EC-SR-175

P0137 137 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-180

P0138 138 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-187

P0139 139 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-194

P0140 140 HO2S2 (B1) *7 EC-SR-201

P0141 141 HO2S2 HTR (B1) *7 EC-SR-207

P0171 171 FUEL SYS #NAME? *7 EC-SR-212

P0172 172 FUEL SYS #NAME? *7 EC-SR-218

P0300 300 MULTI CYL MISFIRE *7 EC-SR-224

P0301 301 CYL 1 MISFIRE *7 EC-SR-224

P0302 302 CYL 2 MISFIRE *7 EC-SR-224

P0303 303 CYL 3 MISFIRE *7 EC-SR-224

P0304 304 CYL 4 MISFIRE *7 EC-SR-224

P0325 325 KNOCK SEN/CIRC 0 EC-SR-230

P0335 335 CPS/CIRCUIT (POS) *7 EC-SR-234

P0340 340 CAM POS SEN/CIRC EC-SR-239

P0420 420 TW CATALYST SYS 0 *7 EC-SR-246

P0443 443 PURG VOLUME CONT/V *7 EC-SR-250

P0500 500 VEH SPEED SEN/CIRC *4 EC-SR-255

P0505 505 IACV/AAC VLV/CIRC *7 EC-SR-263

P0510 510 CLOSED TP SW/CIRC *7 EC-SR-271

P0605 605 ECM *7 EC-SR-277

P0705 705 PNP SW/CIRC *7 Refer to AT section.

P0710 710 ATF TEMP SEN/CIRC *7 Refer to AT section.

P0715 715 IN PY SPD SEN/CIRC *7 Refer to AT section.

P0720 720 VEH SPD SEN/CIR AT *4 *7 Refer to AT section.

P0725 725 ENGINE SPEED SIG *7 Refer to AT section.

P0740 740 TCC SOLENOID/CIRC *7 Refer to AT section.

P0745 745 L/PRESS SOL/CIRC *7 Refer to AT section.

P1217 1217 ENG OVER TEMP EC-SR-279

P1336 1336 CPS/CIRC (OBD) COG *7 EC-SR-290

P1605 1605 A/T DIAG COMM LINE *7 EC-SR-295

P1610 - 1615 1610 - 1615 NATS MALFUNCTION Refer to EL section.

P1705 1705 TP SEN/CIRC A/T *7 Refer to AT section.

P1706 1706 P-N POS SW/CIRCUIT *7 EC-SR-298

P1777 1777 STEP MOTOR CIRC *7 Refer to AT section.

P1778 1778 STEP MOTOR FNC *7 Refer to AT section.

P1791 1791 LINE PRESS SE *7 Refer to AT section.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie z kolei zwarcie pinow 9 i 16 nic nie zmienia. Tak jak to juz ktos pisal, na OBDII nie ma takiego sposobu. Chyba ze consult.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
U mnie z kolei zwarcie pinow 9 i 16 nic nie zmienia. Tak jak to juz ktos pisal, na OBDII nie ma takiego sposobu. Chyba ze consult.

 

U mnie dla odmiany dziala bez problemow, wszystko zgodnie z opisem w serwisowce (mozna odczytac bledy, sprawdzic sonde itp.).

 

A do samego czytania bledow Consult-II tez nie jest potrzebny - powinien wystarczyc uniwersalny czytnik OBDII. Natomiast do bardziej doglebnej diagnostyki przyda sie juz Consult lub jakis lepszy czytnik/interejs alternatywny (np. taki: link)

 

Pzdr,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...