Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] W czasie jazdy powyżej 100 wyłącza się turbina


Gość jajoczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie, może któś z was miał podobny problem. Kupiłem nissana 2.2 primerka dci. Kolo pokazał mi rurę którą wymienił od łącznika metalowego po prawej stronie silnika w którym jest jakiś czujnik do kolektora ssącego. Powiedział mi, że była dziurka w oryginale i auto dymiło. Wstawił jakiś kawałek węża i powiedział abym wymienił na mocny grubościeny wąż. Jak już nim wracałem to zauważyłem ten efekt, że powyżej 120 km/h, obojętnie czy na 5 czy szóstym biegu nagle wyłącza sie turbina. trzeba puścić pedał gazu i wcisnąć na nowo. I tak co pół tysiąca obrotów. Wczoraj wymieniłem ten wąż na grubościenny--w nissanie ryczeli za niego 300 zeta.podpasowałem z....liaza 4. 24 złote. No ale niestety nie zmieniło to sytuacji. nadal się wyłącza turbo. Jak zmieniałem wąż to wewnątrz było troszkę oleju na ściankach- czy to normalne? Filtr powietrza też profilaktycznie wymieniłem. Panowie, któś miał podobny problem, bo załamany jestem. Od zawsze jeżdzę nissanami, ale ten mnie zwalił z nóg. Rocznik jego to 2002, grudzień. Pozdrawiam :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kolego twój post już ze dwa dni temu. Ale ty chyba nie przeczytałes dokładnie mojego. Mi silnik już nie dymi, ale wyłącza się poprostu turbo.

Aaa. dodam jeszcze że byłem u kolesia na kompie i pokazał trzy błędy "jakiegoś ciśnienia turbiny". Czyżbym miał walniętą turbinę? ten olej na ściankach rury gumowej?..hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik jego to 2002, grudzień. ------- 2.2 dci

 

nie ma takiego pojazdu, ciekawe ilu właścicieli 2.2 di myśli że ma dci

W P12 będzie dci.

 

[ Dodano: Wto 28 Sie, 2007 18:27 ]

nadal się wyłącza turbo.

Jeśli uważasz, że przewody są już szczelne, to by zostawała sama turbina. Może być, że pierścień (tak zwana kierownica) sterujący łopatkami odcinającymi turbo, nie działa w pełnym zakresie. Po prostu się zacina w pewnych położeniach. Przyczyną jest pokruszony nagar wewnątrz turbiny. Tę teorię można zdiagnozować w ASO, lub po prostu rozkręcić turbinę w celu sprawdzenia tej kierownicy. Także myślę, że z racji ceny turbiny warto się nad tym zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnostyka w aso czesto niewiele daje, tak bylo w moim przypadku - dwa aso nie byly w stanie stwierdzic przyczyny usterki. tez mialem problemy z turbina, w moim przypadku nie zalaczala sie (lopatki kierujace strumien spalin na turnine byly caly czas w pozycji zamknietej). czesc ukladu sterownia nie jest diagnozowna przy podpieciu do komputera. dla zdiagnozowania wystarczylo sciagnac wezyk z akutatora i sprawdzic czy jest proznia, ale to przeroslo aso.

 

niedawno mialem problemy z zadlawianiem sie auta, przyczyna byl filtr paliwa o ktorym zapomnialem i zrobilem na nim 60tys km , przyt okazji zatankowalem chyba zawodnione paliwo i go zupelnie prytkalo. objawy byly takie, ze pow 2000 obr praktycznie przestawal sie rozpedzac a pow 2500 kopcil prawie jak ikarus.

jesli problemy pojawiaja sie przy wyzszych obrotach to obstawialbym raczej uklad zasilania paliwem niz turbine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę teorię można zdiagnozować w ASO, lub po prostu rozkręcić turbinę w celu sprawdzenia tej kierownicy. Także myślę, że z racji ceny turbiny warto się nad tym zastanowić.

 

 

Dziękuje panowie za zainteresowanie tematem. Powiedz kolego, czy rozkrecenie turbiny to dość skomplikowana operacja? nie pytam jako amator, bo nie jeden remont silnika mam już za sobą, ale pytam bo wiesz...trochę kasy wywaliłem na auto i jakbym coś uszkodził, np pourywał śruby zapieczone, czy uszkodził turbinę to...siąść i płakać :). Nie miałem do czynienia nigdy z turbem. Choć mam książkę manual and repear to przeczytanie sekcji naprawy silnika zajmuje mi cholendarnie dużo czasu, z racji słabej znajomości anglika.

 

Co do modelu to nie ważne dla mnie czy to dci i inne. Wynika że mam 126 konny silnik, wyposażenie pełne włącznie z subem,navi czy duża ilością poduch. Nie wiem czy to tekkna czy accenta.

 

Kolego CLEX, gdzie znajduje się akutator? czy to ta puszeczka na przodzie silnika od której odchodzą cieniutkie wężyki?

 

A co powiecie na pokryte olejem ścianki wewnątrz węży gumowych biegnących od turbiny do kolektora, czy intercoolera w nadkolu?

 

I jeszcze jedno pytanie, czy mogą być uszkodzone czujniki przy filtrze powietrza-chyba przepływomierz lub czujnik znajdujący się w metalowej rurce-plastikowy z cienką rurką wewnątrz-chyba do ciśnienia?

 

pozdrawiam i dziękuje wszystkim za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na pokryte olejem ścianki wewnątrz węży gumowych biegnących od turbiny do kolektora, czy intercoolera w nadkolu?

Normalne. W żadnym turbodizlu te przewody od wewnątrz nie są suche.

I jeszcze jedno pytanie, czy mogą być uszkodzone czujniki przy filtrze powietrza-chyba przepływomierz lub czujnik znajdujący się w metalowej rurce-plastikowy z cienką rurką wewnątrz-chyba do ciśnienia?

Mogą. I te rzeczy powinny wyjść przy diagnostyce. Z resztą uważam, że to jest dość szeroki problem i od diagnostyki należałoby zacząć, ilość możliwych przyczyn znacznie by się zawęziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą. I te rzeczy powinny wyjść przy diagnostyce. Z resztą uważam, że to jest dość szeroki problem i od diagnostyki należałoby zacząć, ilość możliwych przyczyn znacznie by się zawęziła.

 

Pojechałem do ziomka, podłączył mi pod kompa, i pokazało 3 błędy ciśnienia turbosprężarki. Nie potrafił powiedzieć, co z tych błędów wynika, czy to jakiś czujnik czy turbo.

A z drugiej strony to czujniki mogą szwankować tylko przy dużej prędkości?( jak cisnę do końca na trójce to nic się nie dzieje, dopiero na czwórce i wzwyż, powyżej 3 tyś obrotów) I gdyby czuujnik podał zły odczyt to jak miałoby się wyłączać turbo? Chyba że odcinałby paliwo. Turbo jest sterowane elektrycznie?, raczej na ciśnienie i podciśnienie. kurcze, mam klina i zgryz :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akutator to ta mala puszka z przodu silnika, zmienia on ustawienie dolotu spalin do sprezarki. na biegu jalowym na wezyku powinna byc proznia. jesli nie ma to nie dziala uklad sterowania sprezarka i auto do 2500obr bedzie mialo dynamike ciezarowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nowe spostrzeżenia. Dziś w opolu nikt nie miał czasu aby podłączyć furę do komputera. Pod chatą wziąłem się za sprawdzanie z książką w ręku. Sprawdziłem czujnik ciśnienia turbiny- sprawny, czujinik przepływu powietrza-sprawny. Dobrałem się do zaworu za silnikiem EGR. Rozkreciłem 4 śrubki. i w środku zobaczyłem syf w postaci olej z brudem. Wyczyściłem wszystko, zawór na sprężynie działa leciutko i płynnie. poskręcałem. Podciśnienie na wężyku akutatora jest. Z nadzieją że to wina brudnego egr wyruszyłem na obwodnicę i....dalej to samo. jestem załamany. Może to coś z paliwem? Ja włączyłem komputer paliwowy to zuzycie chwilowe było na maxa, bo pedał gazu cisnałem na maxa. Prędkość 160 i nagle wyłącza się moc i przyśpieszenie, prędkość zaczęła maleć i zmalała do 110,a w tym czasie bez względu na ruch pedału gazu zużycie chwilowe spadło do 5 litrów/100km. dopiero zluzowałem pedał gazu i wcisnałem ponownie i znowu fura zaczęła przyśpieszać. i za chwilę to samo. Kurde, może coś z paliwem? sam już nie wiem. Na ekranie nie pojawia się żaden błąd. normalnie kasza... :(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne, w czym mogę pomóc, to to, żebyś zczytał kody błędów, potem wszedł na stronę:

 

http://autorepair.about.com/library/a/1i/bl775i.htm

 

u góry w SEARCH wpisał kod błędu i zobaczył, co piszą eksperci. Tam zazwyczaj są trafne informacje, ale po angielsku. Jak bys mial problem, to wklej mi PM-a z tekstem po angielsku, a ja Ci przetłumacze. Swojego czasu w P11 miałem problem z katem i tam tez znalazłem trafną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za zainteresowanie. Dziś ziom podłączył mi pod kompa, który zdiagnozował że przepływomierz lub ciśnieniomierz. Przepływomierz troszke zabrudzony i pokazywał o 100 jednostek zawyżoną masę powietrza. Po przeczyszczeniu, nadal to samo, choć wskazania dobre. Następnie cisnieniomierz- podłączyli oscylator, który zaczął pokazywać jakieś lekkie wahania. Ruszyli na trase, i nagle fura nie zwalnia, ale odczyt z ciśnieniomierza stały...2 volty. i okazało się że zbiegiem okoliczności ciśnieniomierz zepsuł się podczas testów. komputer nie pokazuje błędu bo ciśnieniomierz pokazuje cały czas 2 volty. wyjęli go podłaczyli pod pompkę i bez względu na ciśnienie skala nie zmienia się. Wiec mam skrytą nadzieję że to ciśnieniomierz. jak go gdzies dopadnę to wymienię. jak będzie nadal to samo to się chyba rzucę na glebę...z parteru:D Narazie to wszystko. pozdrawiam i dziekuje za wszelkie spostrzeżenia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...