Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pierwszy przegląd


Gość Ryży Koń
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ryży Koń

30kkm stuknęło. Odstawiłem rano. Po południu odbieram. Co mnie powaliło to koszt... 1400zł. Ja pierdykam. Nie żebym jakos płakał. Stać mnie ;) ale kurka wodna, bez przesady. Po gwarancji jakos się nie spodziewam żeby mnei zobaczyli. No cena jest przesadna. Fakt, że się nie przygotowałem do przeglądu i nie przywozłem sowjego oleju na przykład i na tym dostaja okrutnie po d*pie. No i oczywiście z żadnej czynności nie można zrezygnować bo nie wbiją pieczątki. Nie podoba mi się polityka Nissana. Dużo bardziej jestem zadowolony ze Skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No to w Warszawie olej daja prawie darmo bo jedyne 50 zł litr. Ale to i tak jest sporo więcej niżna rynku. A trzeba pamiętac że oni na oleju mają przycinkę 50% ceny..... Mnie się koleś w ogóle pytał czy nie chcę półsyntetyka.. żart jakiś czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z półsyntetykiem to trochę przegięli. Na następny przegląd walę ze swoim olejem - wiadomo już jaki. :D

 

Filtr powietrza do Navary ma już Filtron - jutro potwierdzę czy pasuje na 100%.

 

Cena 29 zł

 

W ASO filtr powietrza 98 zł .

 

W moim przypadku najwyższa wartość na fakturze to olej. Reszta to już smieszne kwoty np. płyn hamulcowy 19 zł, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzesiek13

Mnie też życie nauczyło, że w nissanie trzeba wozić swój olej, i filtr, bo przebitkę mają 200% w serwisie, a tak zostaje im 50 zł za wymiane oleju i 20 zł za wymiane fitra powietrza (zgroza, bo robota cholernie pracochłonna).

Pozdrawiam Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej dają 10W60. cena 1l oleju to ponad 60 zł brutto , a wchodzi 7,6 l. To już kupa kasy, a reszta...
półsyntetykiem to trochę przegięli. Na następny przegląd walę ze swoim olejem - wiadomo już jaki. :D

 

Jaki olej ?? Konkretnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO dają olej 10W60 olej.Ten co proponujesz dolnym parametr ma niższy - lepiej będzie zimą , natomiast 40 zamiast 60 wg mnie nie może być.

 

Ten olej , który proponują ma lepsze właściwości w wyższych temperaturach. Pewnie dają go z jakiegoś powodu. Jak silnik dostanie w d..ę i może się przegrzać to 60 ma jeszcze bardzo dobre właściwości smarne a 40 to już tylko woda......

 

W Terrano mam silnik 2,7TD i 130 KM - tam leję 5W40 ale do Navary bym nie ryzykował :P - turbina o zmiennej geometrii i większe obroty.

 

Zauważ, że jak wejdziesz w dobór oleju Castrol do konkretnego samochodu - nie ma tam Navary ani Patha.

 

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...3&langid=12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dyskutowałbym troszkę - bo oprócz wysokich temperatur znaczenie mają jeszcze : gęstość ( czym wyższe liczby - tym olej jest bardziej gęsty)a ma to znaczenie jeśli chodzi o czas przedostania się oleju do wszystkich podzespołów, po uruchomieniu zimnego auta. A jak wiadomo najbardziej niszczymy silnik uruchamiając często. Zwłaszcza diesel. Natomiast temperatury i tak u nas nie przekraczają 40 stopni, więc czy to ma być aż 60 !! Miałem kiedyś Land Rovera Dicovery td5 i doradzono mi zalanie Mobilem 0W40 - bardzo rzadki olej o wysokiej liczbie lepkości - bodajże 210.. Efekt był taki, że nie było różnicy w odgłosach pracy silnika na zimno i na ciepło.. Nie wiem, czy wyrażam się jasno - ale teraz kiedy mam na liczniku 7300km mam wrażenie, że na zimno silnik jest dużo głośniejszy, klekocze - a jak się nagrzej jest ciszej.. Choć mówiąc szczerze warkot z zewnątrz w Navce nie powala na kolana - ot taki traktorek.. Wewnątrz natomiast bardzo ok !!

Tak na koniec mojej przydługiej wypowiedzi - w instrukcji przy doborze oleju jest napisane 5W30 (a więc dość rzadki) i najważniejsze - że powinien spełniać API - CF-4 .. Doczytałem na "mądrych" stronach, iż CF jest przeznaczony do diesli po roku 1990 , a CF-4 to już najwyższa klasa do mocno obciążonych diesli z turbinami etc...

 

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2007 21:30 ]

Ten olej , który proponują ma lepsze właściwości w wyższych temperaturach. Pewnie dają go z jakiegoś powodu. Jak silnik dostanie w d..ę i może się przegrzać to 60 ma jeszcze bardzo dobre właściwości smarne a 40 to już tylko woda......

 

No właśnie w olejach do nowoczesnych diesli o to chodzi, żeby był bardzo rzadki i mimo tego zachowywał swoją lepkość, czyli dalej "smarował".. Może wyglądać jak woda, ale ma smarować jak smar...

 

Dlatego właśnie poruszyłem ten temat - ponieważ 10W60 wydaje mi się zbyt gęstym olejem - ale ponieważ mam wątpliwości - więc pytam :(

 

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2007 21:35 ]

W ASO dają olej 10W60 olej.Ten co proponujesz dolnym parametr ma niższy - lepiej będzie zimą

Dawno już przestałem się przejmować tym, co proponują w serwisach, zwłaszcza autoryzowanych (nie tylko Nissana - bez urazy) .. Tam działa również marketing - kupiec kupił dużo i trzeba sprzedać.. Sami tutaj przy różnych okazjach piszecie na tematy związane z tkzw. "wiedzą" serwisantów - więc tym, że "dają" wcale bym się nie przejmował - no żeby jeszcze rzeczywiście "dawali" :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Nic złego w oleju 10W60 nie ma. O olejach jeszcze musisz się dużo nauczyć bo trochę mieszasz pojęcia. Radzę wszystkim przeczytać instrukcję do Navary. Tam jest dokładnie opisane jakiego oleju nie stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast temperatury i tak u nas nie przekraczają 40 stopni, więc czy to ma być aż 60 !!

 

Nie chodzi tylko o temperaturę otoczenia. Jakie ma znaczenie czy temeperatura powietrza ma 20 st czy 60 st jak katujesz samochod w terenie przy predkosci 10 km/h i wskazowka temp jest przy czerwonym polu.

 

 

 

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2007 21:30 ]

Ten olej , który proponują ma lepsze właściwości w wyższych temperaturach. Pewnie dają go z jakiegoś powodu. Jak silnik dostanie w d..ę i może się przegrzać to 60 ma jeszcze bardzo dobre właściwości smarne a 40 to już tylko woda......

 

No właśnie w olejach do nowoczesnych diesli o to chodzi, żeby był bardzo rzadki i mimo tego zachowywał swoją lepkość, czyli dalej "smarował".. Może wyglądać jak woda, ale ma smarować jak smar...

 

Dlatego tak jak napisałem, w ekstremalnych temperaturach 10W40 będzie jak woda, czyli nie będzie smarował. 10W60 będzie jeszcze OLEJEM

 

Dlatego właśnie poruszyłem ten temat - ponieważ 10W60 wydaje mi się zbyt gęstym olejem - ale ponieważ mam wątpliwości - więc pytam

 

Dlaczego bedzie za gęstym jeśli dolny parametr oleju jest 10 ?????????????

 

A poza tym odsyłam do instrukcji obsługi. Ja na swoim silniku nie będę eksperymentował.

Poprzednie dwie generacje diesli, bez CR i turbiny o zmiennej geometrii - prosze bardzo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja coś napiszę bo jestem 2 dni przed przeglądem:

Wg instrukcji zalecany olej to 5W30 klasy CF-4, a absolutnie nie klasy CG.

 

Wg informacji o zakresach temperatur 5W30 jest od -30 do ponad +40 st.C., natomiast 10W30 i więcej, od -20 do ponad +40 st.C.

 

Tyle instrukcja.

 

Moje auto będzie raczej przemarzać (nie zawsze chce mi się odgarniać śnieg do garażu) więc raczej zdecyduję się na 5W40, tym bardziej że na wiosnę i tak wymienię bo stuknie kolejne 15 tys km i wtedy wleję znów 10W60. Auta nie przemęczam, więc raczej nie zagrzeje się na max.

 

Wlewam zawsze syntetyk.

 

dobrze myślę?

 

Aa, czy kupując olej mam zwracać uwagę żeby pisało że to diesla czy nie ma tu jakichś rozgraniczeń?

 

PS. dżemik, co z tym filtrem powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten co namierzyłem Filtrona , który niby pasuje do Patha - nie pasuje do Navary.

 

http://www.filtron.pl/2005/index.php?optio...=1&submenu4

 

Szukajmy koledzy zamiennika. Filtron, Mann, Sedziszów nie mają.

 

Dla ułatwienia podaję wymiary filtra powietrza do navary- 280x180x56

 

Namierzyłem filtr firmy FIAMM - jutro dam nr katalogowy jak będzie pasował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po przeglądzie 30k km.

 

Koszty:

olej (we własnym zakresie): 280 zł

serwis (JC Bielsko): 600 zł

-------------------------

Razem: 880 zł

 

Muszę przyznać, że dawno nie robiłem przeglądu w tak korzystnej cenie :)

Oszczędność dzięki wam - forumowicze, więc jeśli zrzucamy się gdzieś na składki na utrzymanie klubu, to chętnie coś wyślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A poza tym odsyłam do instrukcji obsługi. Ja na swoim silniku nie będę eksperymentował.

Poprzednie dwie generacje diesli, bez CR i turbiny o zmiennej geometrii - prosze bardzo :D

 

Czekałem troszkę z odpowiedzią w tym temacie, ponieważ chciałem dojeździć do 10 000 km i pojechać na wcześniejszą wymianę oleju - uznałem, że tak zrobię i już.. Nieważne..

 

Otóż, rzeczywiście, tak jak tu piszecie - polecono mi olej 10W60.. Zapytałem dlaczego taki gęsty ?? - No wie Pan, lejemy taki już trzeci rok i ludzie przejechali już ponad 100 000 km i nie narzekają..

No tak, ale ja chciałbym przejechać więcej, bo jakoś nie zrobiło na mnie wrażenia te 100 tys.

Np 450 albo 500 tyś.. A poza tym w instrukcji zalecają 5W30 (to dla dżemika, który mnie odesłał do instrukcji - poniewż On nie będzie eksperymentował na swoim silniku - ciekawe kto tu eksperymentuje ??) - pan z serwisu myślał tym razem troszkę dłużej i po namyśle mówi: bo wie pan, tam w silniku jest łańcuch i lepiej dla łańcucha - jak jest gęsty olej.

No tu to już mnie ubawił - nigdy dla żadnego łańcucha, nawet rowerowego nie jest dobry gęsty smar ani olej..

Ale w końcu mówi: my wlejemy każdy olej, jaki Pan przywiezie, tylko musi być zgodny z normami API no i musi być CF..

 

Panowie - z całym szacunkiem, ja nie chcę , aby nasze Navarki nam źle służyły, a napewno nie mnie.. Dlatego podjąłem pewną dyskusję na ten temat - zrugali mnie tu niektórzy - typu "musisz się jeszcze o olejach wiele dowiedzieć"..

Ok! Wiem jedno z doświadczenia i wielu autek, zasięgnąłem opinii innych, którzy jeżdżą dieslami już długo (miałem też kiedyś LL Discovery TD-5 o przebiegu 285 000km - przy którym go sprzedałem) i żaden nie jeżdzi na tak gęstym oleju jak 10W60..

 

Ja zalałem w końcu 5W40 Mobila (żałuję, że nie 0W40) .. Mam też wskaźnik temperatury oleju i teraz kiedy temperatury są już nierzadko poniżej 10 st - olej rzadko nagrzewa się do 70 st.. Jak stoję w korkach, ale jak tylko ruszę, albo jadę na trasie olej ma 65st.. A powinien mieć temp pracy pomiędzy 75 - 80 st.. Sądzę, że Ci którzy mają 10W60 nie mają nawet tych 65st.. Nie mówiąc już o rozruchu silnika zimnego.. To tyle moich spostrzeżeń na temat oleju w Navce i tego, co o tym sądzą różni fachowcy..

 

Musiałem to napisać w trosce o nasze autka - pozdrawiam....

 

P.S.

Uważam też, że Navca jest niedogrzana teraz, kiedy jest zimniej. Zauważyłem, że nie mogę się "pozbyć" - a właściwie autko nie może, takiego charakterystycznego odgłosu dieselka przy przyśpieszaniu... który zawsze towarzyszył jej przy jeszcze zimnym silniku.. Kiedy jest cieplej np powyżej 13 -14 st - tego odgłosu po wygrzaniu silnika nie ma - czyli tak jak było latem.. Czy ktoś z Was też takie ma odczucie... Nie wiem, czy dość jasno to opisałem - ale to mniej więcej tak się objawia...

Wyjaśniam oczywiście, że wskaźnik temp. jest ok !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mam 28600km,przeglad lada moment. Klocki wymienilem przy 23000 (bo na Slowacje jechalem). Pan ,ktory zmienial mi w serwisie olej, po 20tys., poradzil ,zeby przyjechac za 3000, bo do przegladu nie dojezdze na tych montazowych(AT). Tak wiec, przed gorkami lepiej bylo zmienic i smignalem spokojniejszy.

 

ps. spalanie w miescie mam non stop oscylujace 13.8 - 14.5l

Automaty, Wy tez ?

 

Pozdr. Danko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem w końcu 5W40 Mobila (żałuję, że nie 0W40) .. Mam też wskaźnik temperatury oleju i teraz kiedy temperatury są już nierzadko poniżej 10 st - olej rzadko nagrzewa się do 70 st.. Jak stoję w korkach, ale jak tylko ruszę, albo jadę na trasie olej ma 65st.. A powinien mieć temp pracy pomiędzy 75 - 80 st.. Sądzę, że Ci którzy mają 10W60 nie mają nawet tych 65st..

 

Zamontowałeś dodatkowy wskaźnik????

 

P.S.

Uważam też, że Navca jest niedogrzana teraz, kiedy jest zimniej. Zauważyłem, że nie mogę się "pozbyć" - a właściwie autko nie może, takiego charakterystycznego odgłosu dieselka przy przyśpieszaniu... który zawsze towarzyszył jej przy jeszcze zimnym silniku.. Kiedy jest cieplej np powyżej 13 -14 st - tego odgłosu po wygrzaniu silnika nie ma - czyli tak jak było latem.. Czy ktoś z Was też takie ma odczucie... Nie wiem, czy dość jasno to opisałem - ale to mniej więcej tak się objawia...

Wyjaśniam oczywiście, że wskaźnik temp. jest ok !!

 

Też na to zwracałem uwagę w serwisie podczas przeglądu , czy przypadkiem samochód nie posiada wersji termostatu na Hiszpanię, ale też mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak sobie czytam i lekko już zgłupiałem :029:

 

Czy w Navce model 2008 jest silnik z filtrem DPF (i co to jest) czy bez?

Bo jak jest, to zalecany jest olej ACEA C3 LOW ASH 5W-30 HTHS 3.5, a jak go brak, to olej ACEA B1, B3, B4, B5, API CF-4 5W-30

No i jak to się ma do 10W-60 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Ryży Koń

Aleście sie czepili tego XW-XX to czy olej ma 0W40 czy 10W60 daje jako takie pojęcie o zakresie temperatur w jakich może byc stosowany. A raczej w jakim zakresie temeratur zachowa swoje włąsciwości. Cały czas mieszane sa tu pojęcia. Niektórzy sie uparli i koniec..... nie przetłumaczy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleście sie czepili tego XW-XX to czy olej ma 0W40 czy 10W60 daje jako takie pojęcie o zakresie temperatur w jakich może byc stosowany. A raczej w jakim zakresie temeratur zachowa swoje włąsciwości. Cały czas mieszane sa tu pojęcia. Niektórzy sie uparli i koniec..... nie przetłumaczy się.

 

Ryży, tak się składa, że w dziedzinie olejów to jestem tak zaawansowany, że wiem iż takie ... są. ;) Jedynym zamocowaniem dla mnie jest instrukcja. Jeśli uważasz, że to co tam podają nie do końca jest zgodne ze stanem zalecanym/optymalnym, to czy mógłbyś to wytłumaczyć w sposób klarowny, bo stwierdzenia typu:

 

Nic złego w oleju 10W60 nie ma. O olejach jeszcze musisz się dużo nauczyć bo trochę mieszasz pojęcia. Radzę wszystkim przeczytać instrukcję do Navary. Tam jest dokładnie opisane jakiego oleju nie stosować.

 

niestety ale nic nie wnoszą. Informują jedynie, że masz wiedzę, której ja na przykład nie posiadam, ale nie tłumaczą dlaczego 10W60 jest OK jeśli w instrukcji (do której się notabene odnosisz) jest 5W30. :zdziw:

 

Proszę o wytłumaczenie laikowi kawa na ławę :sylwester: tak bym mógł z czystym sumieniem lać 10W60 czy cuś.

 

Pozdro,

Zbój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...