Gość Max77 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Zalecany 5w30 to olej lekko bieżny i z reguły long life chodzi o kompromis między zużyciem paliwa i czas eksploatacji. 5W40 to jest optimum w naszych warunkach klimatycznych (0w nie jest za dobry dla turbin ze zmienną geometrią) i dla części silnika turbina , hydro popychacze, łańcuch etc. , jak i zużycie paliwa i hałaśliwości jednostki podczas pracy (chociaż to już jest indywidualna sprawa producentów uzależniona od dodatków uszlachetniających). Natomiast 10W60 to już lekkie przegięcie i w brew pozorom może narobić więcej szkody niż pożytku w silnikach zwykłych aut użytkowanych na co dzień. Jeszcze jedna sprawa zdaję się że żaden z olei w klasie 10W60 nie spełnia normy C3 czyli EURO4 więc srvis chyba leci w kulki lejąc to do aut DPF. Z doświadczenia wiem że nie zawsze się (a czasem nie leje) leje w Aso to za co płacicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zboj Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Dzięki Max77 Pozdro, Zbój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter182 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 napiszczie jakie oleje zalaliscie do navek bo ja mam w sobote przeglad i nie wiem co kupic.. dzieki za kazda odpowiedz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PTY Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Dobór producenta i rodzaju oleju w serwisach jest praktycznie sprawa samego dealera a nie producenta! Nie jest to cześć, którą muszą kupować od dystrybutora!!! Dlatego działa tam tylko "kasa"czyli w zależności kto zaproponuje najwięcej "dofinansowania" dla właściciela TEN ma wyłączność dlatego przeważnie w serwisach "pchają" dana markę a nie proponują wyboru z kilkunastu marek! Ale każdy medal ma dwie strony - Takie firmy jak np. Castrol, shell itd wykładają kupę kasy dlatego tez wymagaj od dealera żeby np "wypchać" olej którego maja najwięcej na magazynie oraz problemy ze sprzedażą na wolnym rynku! I dlatego co serwis to inny olej i jeszcze dziwniejsze parametry! A do nowych aut na gwarancji kliencie rzadko maj wpływ na wybór oleju albo ze strachu przed "ewentualnym..." kupują ten sam co leje ASO - NO I KOLEJNE BECZKI Z OLEJEM PĘKAJĄ! Tylko np później jak chcemy dolać oleju do naszego auta i jesteśmy AKURAT w trasie - wchodzimy na stacje benzynowa - FULL WYBÓR producentów i rodzajów tylko jakoś nie mozemy znlezsc tego co mamy zalanego w aucie np. taki wynalazek jak 10W-60! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.