Gość paul Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Witam wszystkich. Jestem tu nowy, jestem takze od niedawna posiadaczem Pathfindera z 1996. Pwoli ale skutecznie do mnie zaczęło docierać, że kupiłem sobie bardzo nietypowe auto. Brak części oraz nieznajomość mechaników nt tego auta mnie zaniepokoiła. Chciałem coś poczytać, poradzić się doświadczonych użytkowników na tym forum, ale tu także za durzo nie znalazłem. Czy jest ktoś, kto użytkuje takie auto, może ma już jakieś doświadczenia i chciałby podyskutować, wymienić doświadczenia. Szerokości dla wszyskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 www.rajdy4x4.pl tam znajdziesz wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Przeglądałem takze 4x4 i nie spełniło to mich oczekiwań. Jeśli to możliwe to niech odezwą się uzytkownicy patha 1996. Wymienimy uwagi i spostrzeżenia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Na Rajdach4x4 to najwięcej jest o patrolach, troszkę mniej o Terranach, King Cabach. Dopiero na szarym końcu są Pathfindery i Navarry. A z 96 roku to jest ten bardziej okrągły? Bo jak to taki jak TerranoI to na Rajdach masz service manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Tak to jest ten okrągły. Produkowany od 1996 do 2000. Nadwozie bodajze R51. Jak bys mogl to daj namiary na tego manuala. Ja szukalem i nic nie widzialem. Szukalem takze na stronach zagranicznych i nawet na tych gdzie mozna kupic manuale nie znalazlem nic do mojego modelu. Terano I jest podobny ale jednak inny. Silnik jes pojemnosci 3000 a moj 3300. Nadwozie taranno jes na ramie i chyba zadne elementy nie sa podobne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 No właśnie ja mam do Patha do 95 roku. Jak to ten krąglejszy to rzeczywiście nie jest za popularny ale przecież Nissana nie kupuje się z zamiarem częstych odwiedzin w warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Witam wszystkich. Jestem tu nowy, jestem takze od niedawna posiadaczem Pathfindera z 1996. Pwoli ale skutecznie do mnie zaczęło docierać, że kupiłem sobie bardzo nietypowe auto. Brak części oraz nieznajomość mechaników nt tego auta mnie zaniepokoiła. Chciałem coś poczytać, poradzić się doświadczonych użytkowników na tym forum, ale tu także za durzo nie znalazłem. Czy jest ktoś, kto użytkuje takie auto, może ma już jakieś doświadczenia i chciałby podyskutować, wymienić doświadczenia. Szerokości dla wszyskich. Sprzedaj i ...... .... kup Patrola :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 I tu się zgadzam z przedmówcą. Starszych Pathów trochę jeździ , z tego co pamiętam to mają dużo wspólnego z Terrano. Sprawdź A jak nie to zamień na Patrola . Do tego samochodu wszystko jest dostępne. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Najprościej sprzedać i kupić patrola, ale jak by to wyglądały gdyby jezdziły same patrole. Nudno by było. Pathfinder do 95 to jest dokładnie to samo co terano I i jest to bardziej rasowe auto w teren, chocby dlatego, że jest na ramie. Po 95 pathfinder to bardziej bulwarówka, chociaż ma możliwości żeby przejechać się w lekkim terenie. Ja większość czasu spędzam na asfalcie i takie auto potrzebowałem. Wybór padł na pathfindera i teraz trzeba coś z nim robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Path -95 to jest Terrano I tylko z innym silnikiem i zmianami wymuszonymi zmiane silnika. A W pathu 95+ to doszedł chyba zamiast drugiego lewarka tzw Gear shifter, czyli magiczne pokrętełko. Jak już ci mówiłem, kupiłeś to jeździj, nie martw się czy się zepsuje, jak nie kupiłeś zajechanego i nie będziesz zajeżdżał so będzie służył długo. Aha i zakonserwuj porządnie ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Ja mam patha 96, nie mam już ramy. Podwozie jednak wyglada OK. Terano ma silnik 3000 a path ma podobny tylko 3300 (z zewnątrz wygląda tak samo). W moim jak w większości patów jest skrzynia automat (bardzo mi to odpowiada). Zastanawia mnie dlaczego terenowcy wolą skrzynię manualną. Mam pytanie odnośnie wrażeń z jazdy. Na równej drodze jedzie idealnie i można szybko. Jak są koleiny lub trochę popada to strach przekroczyć 80 km/h. Wrażenie jest jaby tył zarzucał i na małych skrętach uślizgiwał .Czy inni posiadacze maja podobne odczucia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Sprawdź na scieżce diagnostycznej amortyzatory - szczególnie tył. Takie zarzucanie na dziurach to na 99% amory . A czy skrzynia manulna czy automat w samochodzie terenowym , to w zasadzie wszystko jedno dopóki działa. Jak się zepsuje automat to niestety nie każdy naprawi, holować trudno - bo tylko na lawecie, a i przy intensywnej eksploatacji może się ostro grzać - trzeba by dodatkową chłodnicę oleju robić do skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Ja tam wole manuala, bo automatem ciężko jest wykonać wyjeżdżanie z przeszkody metodą przód-tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 hmm, a kto napisał poniższe, zgadniecie? Tylko pamiętaj: unikaj wyjazdów z przeszkody typu: jedynka-but-wsteczny-but, bo wyjedziesz bez napędu na przód. Ja tak zrobiłem w zimie to mnie kosztowało około 650 zł Lepiej jednak jakbyście sobie kupili automata - kolego slayer17 - taniej by was wyszła eksploatacja w terenie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Za nauke trzeba płacić, a jako że nie mam serca do naprawiania innych rzeczy niż blaharka zapomocą spawarki to troszkę więcej kosztowało, a dokładnie o 250zł więcej od kompletu naprawczego automatów. Teraz mam spokój i moge jeździć jak mi się podoba, a nie jak auto lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 to napewno nie amory. Amory wymieniłem na nowe keyaba, wszystkie 4. Bardziej sie sklaniam w kieronku lekkiego tylu, mocnych resorow itp. mamtakze wrazenie, ze moj path byl stukniety z tylu. Nie wiem czy mocno ale moze to miec wplyw. Jak sprawdzic geometrie nadwozia we wlasnym zkresie. Wiem ze wykonuje sie pmiary tasma miernicza ale nie wiem jakich pktow. Jakie oponki polecacie do patha. Myslalem o uniwersalnych tj calorocznych i terenowo szosowych. Wiem ze opony do wszystkiego sa do niczego, ale musze isc na kompromis. P pierwsze cena a po drugi nie mam serca do czestych zmian. Inne moje pytanie to olej do skrzyni biegow. Jaki i ile. W serwisie nie potrafili mi odpowiedziec na zadne z moich pytan. Zaproponowali mi olej ktory w nazwie mial pathfinder (100 zl za litr) na zamowienie. Stwierdzili ze wchodzi ok 4 l, a poziom sprawdzali poprzez odkrecenie korka w skrzyni. Interesuje mnie czy dextron III bedzie odpowiedni. Niektorzy producenci maja specjalne wymagania dla swoich tworow, boje sie, zeby tak nie bylo w przypadku patha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Opony to chyba najlepsze AT. Dobrze dają radę w terenie a i na asfalcie przez cały rok dają radę - zimą też. Zobacz BF Goodrich . Bardzo dobre opony http://www.oponybfgoodrich.pl/bfgpl/front/...CT1&lang=PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Właśnie o takich oponkach myślałem. Chodzi o all terrain. Niestety cena jest trochę wysoka ok. 510 za 1 szt. Bardzo mi się podoba bierznik i chyba się zdecyduje. [ Dodano: Sro 19 Wrz, 2007 21:55 ] Mam jeszcze pytanko. Czy to normalne, że przy skręcie piszczą opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmijakke Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Witam, po pierwsze jestem nowy na forum, po drugie nie jestem specem motoryzacyjnym także jak coś palnę to nie bijcie Tydzień temu zakupiłem Pathfindera rocznik 99. Auto jest w automacie, a że jest to mój pierwszy automat i zarazem pierwsza terenówka mam kilka pytań: 1. Wiem że ten boczny mały przycisk to overdrive, czy ma on jakieś przeznaczenie oprócz tego że włącza 4/5 bieg (nie wiem dokładnie który). Czy można spokojnie jeździć cały czas z włączonym overdrivem czy trzeba go włączać tylko wtedy kiedy chce się wrzucić 4/5? 2. Skrzynię można przełączyć na jazdę sportową, albo zimową - jaka jest specyfika tych przełożeń (co do sportowej to raczej jasne, ale zimowa? - nie zgadnę ni cholery)? 3. W przestawianiu napędu (2/4 albo 4/4) mam 4 ustawienia pokrętła, 2/4 jest jasne, czy możecie mi napisać czy się różni się przełożenie 4/4 od 4/4 z blokadą mostu i za cholerę nie wiem o co chodzi w czwartym ustawieniu 4LO? Pomóżcie zielonemu pliz! :zdziw: :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 2H - napęd tylko na tylną oś 4H - napęd na 4 koła (nie jeździć po asfalcie) N - luz 4LO - Reduktor, zwiększa siłę napędową na koła podczas jazdy w terenie, żeby wrzucić musisz koniecznie zatrzymać samochód Jak masz inaczej to napisz - skorygujemy i wytłumaczymy Z tą zimową zmianą biegów, to może chodzi o to, że skrzynia ma funkcje hamowania silnikiem. Włącz, sprawdź i napisz co się działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Dlaczego na 4H nie jezdic na asfalcie. NIektórzy twierdzą że jezdzą na 4H calą zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Ehh, ludzie troszkę wiedzy fizycznej W pathu najprawdopodobniej nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, który przy napędzie 4 kół rozdziela moment napędowy jak mu się chce, więc mozna jeździć po asfalcie. Jeżeli nie ma centralnego dyferencjału, to moment napędowy jest rozdzielany między oś przednią a tylną w stosunku 50/50 i w razie skrętu, który generuje różnice w prędkościach poszczególnych osi powstają mega naprężenia, które mogą rozwalić: krzyżaki, wały i w ostateczności reduktor może się roztrzaskać. Tak więc odradzam. Aha, z 4x4 można jeździć wszędzie, kiedy tylko jest możliwośc uślizgu kół, czyli na śniegu w zimie, piasku, trawie, o błocie nie wspominając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmijakke Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Dzięki za info - u mnie wygląda to tak: 2H; Auto; 4h; 4LO. A co z tym overdrivem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paul Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Ten mały przycis przy lewarku biegów powinien być wciśnięty. Po jego wyłączeniu pojawia się kontrolka na konsoli O/D OFF. Powoduje to pracę na wyższych obrotach silnika (przełączanie biegów). Powinno się go wyłączać na krótkich odcinkach drogi. Przy jeździe pod górę, z przyczepą w trudnym terenie itp. Przynajmniej wg instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 elmijakke Wygląda na to, że masz patha z międzyosiowym dyfrem. Ale sprawdź to w prosty sposób, włącz to przełożenie auto na parkingu i próbuj wyjeżdżać, jak auto nie będzie miało adnych oporów to znaczy że masz go na pewno. I możesz jeżdzić po mokrym asfalcie, po czarnym w zimie bez obawy ale jak zblokujesz na 4H to już musisz uważać Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.