Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z rozruchem (zapalaniem) MAXIMY 98 USA 3.0 V6


Gość SPEEDI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie nie.... chodzi i to nadzwyczaj dobrze ;)

JA kupilem ja z tym problemem, ale udalo mi sie w koncu znalesc kogos kto ja uratowal.....a wierz mi bylem naprawde u wielu mechniakow, a zwlaszcza elektrykow i posprawdzali ja naprawde dokladnie, mozna powiedziec od A-Z. Dlatego pisalem Ci ze u mnie to napewno nie byla winna rozrusznika. Ale co tam koniec kropka. Fura smiga jak nalezy i nie ma co wracac. Ciesze sie, ze Twoja rowniez :)

 

szalony a mozesz zdradzic co w koncu pomoglo bo moja maxi juz dwa miechy stoii pod domem i noramlnie w iralndii juz nie ma mechanika na nią. zona wieczorem podjechala pod dom , zgasila i rano juz nie odpalila, praktycznie juz sprawdzlaem wszystko, czujniki na wale krobowym, rozrządu, swiece,paliwo i zaczyna mi brakowac do niej sily a starsznie ją lubie.no norlanie to jakas epidemia z tego co widze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość wpierdol20

muszę wam pomóc...miałem takie coś...sprawa polegała na tym że autko nie chciało zapalić...podłączyłem rozrusznik na krótko...czyli plus normalnie a cienki kabel od automatu wypiąłem,dałem spinke z kawałkiem kabla i przytknąlem do minusa...kluczyk był przekręcony czyli zaplon był i normalnie jajca...odpalił. wczesniej jeden akumulator rozładowałem, zapodałem drugi+zapalone volvo szwagra i kable.tak wygladało że nie ma prądu, a prądu miał od ch...bo krecił 10 razy wolniej niż powinien. pojezdzilem tak pare dni ale pomyslalem że trzeba coś z tym zrobić...kupiłem automat.no i z bani:)auta się starzeją i zanikają masy...w automacie się robi zwarcie i szaleją czujniki...odpowiedz wedlug mnie ten problem...tyle mogę powiedzieć z wlasnego doświadczenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

ROZWIĄZANIE

 

W różnych wątkach tego i innych forów pojawia się opis bardzo częstego problemu utrudnionego rozruchu po serwisie skrzyni lub sprzęgła, przy czym charakterystycznym objawem towarzyszącym jest przygasanie kontrolek kokpitu oraz krótkie przerwy podczas kręcenia.

 

Pojawiają się różne porady dotyczące rozrusznika, czujników, sterowania i in. Wielu użytkowników wymienia różne podzespoły a problem wciąż nie znika. Wyczytałem nawet wątek o magicznej synchronizacji skrzyni i silnika, który podobno jest bajką.

 

Chciałbym zaproponować, aby w jednym wątku tutaj przykleić poradę, która w bardzo prosty sposób rozwiązuje problem.

 

Rozwiązanie było przywoływane w niektórych odpowiedziach n a polskich forach,

ale dokładnie problem został opisany na forum maxima.org, gdzie powstała długa lista użytkowników, którym to rozwiązanie pomogło. Tutaj link do źródła, a w nim dalsze linki do kolejnych wątków powiązanych.

http://forums.maxima...everything.html

 

W skrócie, przyczyną jest utrata masy, która jest gubiona podczas demontażu i/lub ponownego montażu układu rozrusznik-silnik-skrzynia. W celu rozwiązania należy dodać grube przewody masowe bezpośrednio od zacisku "-" akumulatora do skrzyni i do rozrusznika, a nawet zmostkować niezależnie rozrusznik ze skrzynią.

Należy przy tym uzbroić się w odporność na uwagi pewnych siebie fachowców, którzy wyśmieją takie rozwiązanie.

 

Miałem dokładnie ten sam problem i dokładnie takie rozwiązanie okazało się skuteczne.

Przy okazji podziękowanie dla użytkownika Iras86 z forum Elektroda.pl za zaangażowanie i otwartość w poszukiwaniu rozwiązania.

Polecam wszystkim i proszę u przyklejenie wątku jako standardowy problem dotykający Maximy.

Edytowane przez Ladapis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już od dawna stosuję takie rozwiązanie w Maximach które robiliśmy, zdarza się to nagminnie. W swojej maximie również mam zamontowaną dodatkową masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W wielu przypadkach to szczotkotrzymacz ( zespół związany ze szczotkami). U mnie dwa razy wymiana wyeliminowała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich użytkowników maxiów. Wczoraj rozwiązałem problem ze swoją ciężko zapalającą Maximą (tylko na zimnym) Rozwiązaniem było zapodanie na krótko zasilania do bezpiecznika 33 odpowiadającego za podanie "dawki rozruchowej" Wcześniej coś stało się ze stacyjką (pewnie kostka, ale to nie za mojej kadencji, mam auto dwa tygodnie :) )) Autko zapala do dwuch sekund :)) Podrawiam.

Edytowane przez pentagram
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wychodzi na to że mam ten sam model i podobny problem. Przy zimnym silniku nie mogę jej odpalić bez dodania i przytrzymania gazu.  Co ciekawe, po wypięciu przepływomierza - obroty spadają praktycznie do zera (klasyczne dławienie) ale silnik sobie radzi i nie gaśnie. Myślicie że to jego wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wychodzi na to że mam ten sam model i podobny problem. Przy zimnym silniku nie mogę jej odpalić bez dodania i przytrzymania gazu.  Co ciekawe, po wypięciu przepływomierza - obroty spadają praktycznie do zera (klasyczne dławienie) ale silnik sobie radzi i nie gaśnie. Myślicie że to jego wina?

Opisz dokładniej odpalanie auta na zimnym silniku, patrz mój post wyżej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mojego taty winnym za problem odpalenia Maxi na ciepłym silniku (na zimnym ok.) był czujnik temperatury silnika.



Covalic jeżeli silnik reagował na odpięcie wtyczki z przepływomierza , jest to prawidłowa reakcja przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość jacek1990

Witam,

 

wszystkich zainteresowanych informuję, że posiadam zmodyfikowany komputer sterujący do Nissana Maximy z roku 1998, 3.0 V6. Modyfikacja całkowicie likwiduję problem z odpalaniem silnika (wcześniej rozrusznik musiał się sporo napracować, zanim silnik odpalił. Po modyfikacji jak ręką odjął). Modyfikacja została wykonana w profesjonalnym warsztacie samochodowym - Elektronika - Jacek Grabowski - adres internetowy warsztatu: http://www.elektronika.com.pl/index.htm Koszt takiej modyfikacji w roku 2011 wyniósł 2000PLN. Niestety samochód uległ wypadkowi (koniecznie było złomowanie). Komputer sterujący sprzedaje po okazyjnej cenie 650PLN z możliwością sprawdzenia, że faktycznie działa.

Zainteresowanych proszę o kontakt pod numerem telefonu 602 317 797 lub mailowo: jacekbaran1990@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki był sens wydawania 2000zł na odpalanie silnika? ktoś dobrze zarobił :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...