Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

KLOCKI I TARCZE


Gość zbuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Założylem na przód klocki LUCAS i jestem zadowolony -ciche i co wazniejsze hamuja ;)

 

Czego mozna oczekiwac wiecej?

Musialem jednak troche sie ohamowac po wymianie zeby zadzialaly -mniej wiecej 15min jazdy po miescie.

Nadmiar plynu troszke mi sie wylal ze zbiorniczka. Stare mialy juz z 1-2 mm grubosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Forum polecało TRW Lucas, sprzedawca w serwisie też polecąl LUCAS, wiec nie bawiłem się w oszczedzanie 20zł z innymi zdecydowałem sie na LUCASa.Poza tym gdyby mi cos piszczały itp, to reklamowałbym je że polecili mi szajs.

Jednak nie ma takiej potrzeby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zanabylem na przod komplet ATE - jak dzis pogoda pozwoli to je zamontuje. Koszt po znizkach mnie wyszedl 394zl za komplet wiec zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MacKo, No ATE wcale nie ukrywa ze te tarcze wytrzymaja wiecej :P W materialach reklamowych podaja ze od 60 do 80kkm :)

Wlasnie wrocilem z podworka tarcze i klocki wymienione + kontrola, czyszczenie i smarowanie zaciskow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mial ktos do czynienia z klockami Akebono?

Planuje wymiane tacz i klockow w tyle, tarcze juz mam firmy TRW,teraz rozgladam sie za klockami. Mam dobre dowiadczenia z klockami Ferodo (Premier) i zastanawiam sie czy warto je zmnieniac na inna marke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mial ktos do czynienia z klockami Akebono?

Planuje wymiane tacz i klockow w tyle, tarcze juz mam firmy TRW,teraz rozgladam sie za klockami. Mam dobre dowiadczenia z klockami Ferodo (Premier) i zastanawiam sie czy warto je zmnieniac na inna marke.

Ferodo mialem w Fordzie i zrobilem na nim ok.. 40tys km po czym sprzedalem auto. Ogolnie bylem zadowolony (ciche i chyba jeszcze troche km pojezdzilbym ale styl jazdy mam spokojny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie teraz sa tarcze i klocki TRW Lucas - korzystna cena, jakosc i co wazne bardzo wywazone opinie uzytkownikow. Tarcze i klocki jakosciowo bez zarzutu, charakterystyka hamowania OK - bardziej miekko i plynnie (nic nie piszczy) w stosunku do oryginalnych Akebono. Zobaczymy ile wytrzymaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewy5475

U mnie teraz sa tarcze i klocki TRW Lucas - korzystna cena, jakosc i co wazne bardzo wywazone opinie uzytkownikow. Tarcze i klocki jakosciowo bez zarzutu, charakterystyka hamowania OK - bardziej miekko i plynnie (nic nie piszczy) w stosunku do oryginalnych Akebono. Zobaczymy ile wytrzymaja.

 

ja założyłem boscha to ta sama półka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Jakieś 2 tygodnie temu wywaliłem z Bluebirda piszczące klocki etf. Na ich miejsce wleciały Ferodo Premier. Przez ten czas zrobiłem koło 1000km i było dobrze, ale od paru dni znowu przy lekkim hamowaniu słyszę pisk!! I jak znam życie będzie się on nasilał. Przypuszczam, że bierze się on z bardzo lekkiego rantu na tarczy po "wewnętrznej" stronie obwodu. Czy mam prysnąć od wewnątrz klocki i blaszki smarem miedziowym w sprayu? Zastanawiam się nad zdjęciem tarcz i stoczeniem tego rantu bo to chyba on powoduje pisk. W razie co mam zapasowe zaciski. Co mam zrobić? Czekać aż się jeszcze zetrze i żyć w nadzieji że przestanie piszczeć?(a piszczy prawie przy każdym lekkim hamowaniu, jak wcisnę mocniej to spokój) Poradźcie mi coś na ten pisk bo można dostać cholery przy jeździe. Nie po ty wymieniałem klocki na porządne żeby kwiczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Jakieś 2 tygodnie temu wywaliłem z Bluebirda piszczące klocki etf. Na ich miejsce wleciały Ferodo Premier. Przez ten czas zrobiłem koło 1000km i było dobrze, ale od paru dni znowu przy lekkim hamowaniu słyszę pisk!! I jak znam życie będzie się on nasilał. Przypuszczam, że bierze się on z bardzo lekkiego rantu na tarczy po "wewnętrznej" stronie obwodu. Czy mam prysnąć od wewnątrz klocki i blaszki smarem miedziowym w sprayu? Zastanawiam się nad zdjęciem tarcz i stoczeniem tego rantu bo to chyba on powoduje pisk. W razie co mam zapasowe zaciski. Co mam zrobić? Czekać aż się jeszcze zetrze i żyć w nadzieji że przestanie piszczeć?(a piszczy prawie przy każdym lekkim hamowaniu, jak wcisnę mocniej to spokój) Poradźcie mi coś na ten pisk bo można dostać cholery przy jeździe. Nie po ty wymieniałem klocki na porządne żeby kwiczały.

 

Po zalozeniu Ferodo Premier mialem podobna sytuacje - przez 2-3 tygodnie spokoj, potem zaczely piszczec (niezbyt glosno, to fakt, i nie zawsze). Po kolejnych dwoch tygodniach problem zniknal sam. Podejrzewam iz ma to zwiazek z docieraniem sie klockow. Na chwile obecna jezdze na nich juz prawie 3.5 miesica i nie ma zadnych problemow, a zrobilem w miedzyczasie ok 10 kkm.

 

PS. W sobote zalozylem nowy komplet hamulcowy na tyl (tarcze TRW-Lucas + klocki Akebono), jak narazie wrazenia poztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no hamować hamują znakomicie ale ten pisk jest cholernie irytujący. Pojeżdżę jeszcze troszkę i zobaczę- jeśli będzie bez zmian to przetoczę tarcze i montując użyję miedziowego smaru w sprayu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pepe_aso_honda

ja przerabialem juz rozne klocki od kashiyama,akebono,trw,ferodo premier,maff,po ostatnio boscha i moja opinia taka,bosch niech sie bierze za pralki bo klocki marne piszcza itp,kashiyama rowniez zdarzaja sie piski sa po prostu bardzo twarde i szybko zuzywaja tarcze,akebono bardzo ciche i miekkie szybko sie zurzywaja ale hamuje sie bdb i tarcze tez wytrzymuja dluzej,ku mojemu zdziwieniu bodajze wloskie maff calkiem przyzwoite ciche i wytrzymale,ferodo ok,ale generalnie najlepsze z tych wszystkich wymienionych to TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

No,no... Asortyment robi wrazenie.

 

Asortyment tak,bo sklep jest oparty na katalogu TecDoc tylko kilk kwesti:

1. Czy to wszystko jest na stanie magazynowym (wątpię)

2. Ceny są detaliczne czyli mocno zawyzone (duży minus)

 

Z platformy Iparts można śmiało korzystać do wyszukiwania cześci bo mmay ten katalog on-line ale klienci po wyszukaniu odpowiedniej części i tak kupuja gdzie indziej o min. 20% taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto: Nissan Almera II N16; 07.2002; ~84000; QG15DE; 1.5 / 1498 cm3; benzyna; 66KW/90KM.

Tarcze przód: TRW DF4169.

Klocki przód: TRW GDB3168.

Tarcze tył: TRW DF2592.

Klocki tył: TRW GDB3092.

Płyn hamulcowy: TRW DOT4 PFB401.

Opinia: do mojego autka trafił właśnie taki tandem jak powyżej (4xtarcze + 8xklocki) koszt z przesyłką ~650 zł, jestem po "kilkudziesięciu" kilometrach = "hamują dobrze", nie hałasują, nie piszczą i nie pylą.

 

Materiały dodatkowe:

 

 

 

Katalog TRW: http://www.trwaftermarket.com/pl/Katalog/

 

TARCZE:

 

Oś przednia – model DF4169:

post-36691-084404600 1286980968_thumb.jpg

 

Ogólnie:

Numer EAN: 3322937289110;

Stan: Normal;

Ilość na jednostkę pakowania: 2;

Jednostka opakowania: 1;

 

Kryteria:

Strona zabudowy: oś przednia;

Artykuły dynamiki hamulców / jazdy: dla ABS;

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany;

Średnica [mm]: 280;

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22;

Minimalna grubość [mm]: 20;

Średnica otworu centrującego [mm]: 68;

Wysokość [mm]: 49,2;

Ilość otworów: 4;

Wymiar gwintu: 12,7;

Średnica otworu [mm]: 114,3;

 

Oś tylna – model DF2592:

post-36691-049116900 1286980978_thumb.jpg

 

Ogólnie:

Numer EAN: 3322936259206;

Stan: Normal;

Ilość na jednostkę pakowania: 2;

Jednostka opakowania: 1;

 

Kryteria:

Strona zabudowy: oś tylna;

Typ tarczy hamulcowej: pełny;

Średnica [mm]: 258;

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10;

Minimalna grubość [mm]: 9;

Średnica otworu centrującego [mm]: 68;

Wysokość [mm]: 45;

Ilość otworów: 4;

Wymiar gwintu: 12,6;

Średnica otworu [mm]: 114,3;

 

KLOCKI:

 

Oś przednia – model GDB3168:

post-36691-075716100 1286980987_thumb.jpg

 

Ogólnie:

Numer EAN: 3322937244935;

Stan: Normal;

Ilość na jednostkę pakowania: 4;

Jednostka opakowania: 1;

Numery użytkowe: 23463;

zastąpiony: GDB3159;

 

Kryteria:

Strona zabudowy: oś przednia;

Ograniczenia producenta: TRW;

Styk ostrzegawczy o zużyciu: nie przygotowany dla wskaźnika zużycia;

Oznaczenie kontrolne: E9 90R 01705/021;

Wysokość [mm]: 57,3;

Długość [mm]: 124,2;

Grubość [mm]: 16,6;

 

Oś tylna – model GDB3092:

post-36691-059536900 1286980995_thumb.jpg

 

Ogólnie:

Numer EAN: 3322937181896;

Stan: Normal;

Ilość na jednostkę pakowania: 4;

Jednostka opakowania: 1;

Numery użytkowe: 21545;

 

Kryteria:

Strona zabudowy: oś tylna;

Ograniczenia producenta: TRW;

Styk ostrzegawczy o zużyciu: nie przygotowany dla wskaźnika zużycia;

Oznaczenie kontrolne: E9 90R 01708/010;

Wysokość [mm]: 57,1;

Długość [mm]: 82,2;

Grubość [mm]: 15,6;

 

PŁYN HAMULCOWY:

 

TRW DOT4 PFB401 w butelce 1 litrowej (koszt na Allegro.pl ~28 zł):

post-36691-080738800 1286981031_thumb.jpg

 

Kolor "świeżego" płynu:

post-36691-086443100 1286981052_thumb.jpg

 

 

Edytowane przez thk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam pytanie, zapewne banalne. Wkrótce zabiorę się za wymianę klocków hamulcowych w Almerze. Będę to robił pierwszy raz. Cała operacja nie wydaje się skomplikowana. Moje pytanie: Zauważyłem, że pomiędzy zaciskiem a klockami są tzw. " płytki zapobiegające drganiom wkładek ciernych". Moje nowe klocki TRW nie posiadają tych płytek. Czy te płytki należy zamontować wraz z nowymi klockami ? Czy można je gdzieś dokupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) Obejrzałem właśnie klocki, które zamierzam zamontować. Faktycznie na powierzchni, do której przylega zacisk jest przyklejona jakaś taka czarna warstwa, nie wiem jakby gruba warstwa taśmy klejącej, czy jakoś tak. Oczywiście nie jest to taśma klejąca, ale jedynie z tym mi się to kojarzy :rolleyes2: Moje klocki to TRW GDB3180 WCA 23004.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będę musiał jeszcze dokupić smar miedziany. Zamierzam oczywiście zamontować również "płytki zapobiegające drganiom wkładek ciernych" no chyba, że ich stan po demontażu sprawi, że będą nadawać się już tylko na złom. Wielkie dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj opisałem zestaw tarcz i klocków .Moze bedzie przydatny zestaw firm

 

Ja mogę powiedzieć że wymieniałem koledze tarcze własnie nawiercane i nacinane z przodu i z tyłu w seat leon.

Tarcze sa własnie Mikoda a klocki roudhause sa to klocki firmy trw seria pod ta nazwa RH.

Cena jaka była to tarcze na przod 350zł na tył 250 zł a klocki 110zł na przód na tył 65zł. Miał bicia na kierownicy i hamulec taki nie pewny był i po wymianie było wszystko jak najlepszym porzadku.

A klocki sie dotra i pewnie pozniej sie dowiem jakie są w trakcie .

Mam na mysli hamowanie czy ogolne zadowolenie z tych produktów.

 

A sprzedawca kolega własnie polecał te produkty ma sprawdzone co koledzy jego śmigają

na takim własnie zestawie po europie w sportowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymiana klocków powoli zbliża się wielkimi krokami. Wiem to na pewno, że będę musiał przesmarować prowadniki zacisku. Moje pytanie, czy można to zrobić smarem miedzianym czy jakimś innym smarem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...